haladó tipp 2023.12.11., hétfő
5 perc

Hiába a sok beállítási lehetőség és paraméter, mégis van 4 olyan tényező melyek megfelelő alkalmazás mellett valóban magas teljesítményű Meta hirdetésekkel készíthetsz. Ez a blog kiváltképp érdekes lehet számodra, ha saját marketing ügynökséget vezetsz, vagy mások kampányait kezeled, úgyhogy irány a kávégép és csüccs le!

Biztosan már neked is a könyöködön jön ki a szinte végtelennek tűnő, beikszelhető tartományok számának látványa, melyek befolyásolhatják a hirdetéseid teljesítményét. A Meta szeretné leegyszerűsíteni  dolgunkat, ezért mindig kínál kényelmesebb, gyorsabb megoldásokat. Ezzel csak az a baj, hogy a Meta a saját malmára hajtja a vizet, ugyanis neki az a fontos, hogy minél előbb elérhesse a te kitűzött célodat, viszont nem abban a minőségben ahogy te elvárnád. Tudod, erről már volt szó, katt ide, ha mégis kimaradt!

1. TELJESÍTMÉNYBELI CÉL

Kezdjük azzal, hogy jelen cikkünkben  mit is jelent a teljesítmény szó? 

Leegyszerűsítve annyit, hogy a hirdetéseid jelentősen és mérhető módon teljesítettek a beállított szempontrendszer szerint. Például magas volt az átkattintási arány, volt konverzió, nagy közönséget ért el stb. 

A Teljesítménybeli cél pontosan azt jelenti, aminek hangzik. Ez az, amiben mérni akarod a sikert. Csakhogy az algoritmus szó szerint értelmezi. A Meta mindent megtesz azért, hogy minél többet elérjen belőle a legalacsonyabb áron. Ez azt jelenti, hogy a hirdetésedet azoknak az embereknek mutatja meg, akik a leginkább fogékonyak az adott esemény végrehajtására.

A Meta mindig találni fog módot arra, hogy teljesítse ezeket a vágyakat, még akkor is, ha kihasználja az elhelyezésekben lévő gyengeségeket (lásd: audience network), amelyek hamis eredményekkel hitegethetnek. Ha egy olyan teljesítménybeli célt állítottál be, ami egy felületi cselekvés, a rendszer garantálja, hogy sok ilyen akciót fogsz kapni, azonban releváns konverziód lehet nem is lesz! 

Ha lehetséges, mindig optimalizálj valamilyen konkrét cselekményre. Lehet ez akár vásárlás, kosárba tétel, letöltés stb. Ne feledd, lehetőséged van arra, hogy szépen felépíthess egy összefont vásárlói csatornát a Meta segítségével.

2. ESEMÉNY ADATHALMAZOK

Egyszerűsített formában úgy írható le, mint ami megbízhatóságot és mérhetőséget garantál a hirdetésedből származó konverzióért. Csak beállítás kérdése az egész.

Jó példa erre a webhelyesemény, vagy pixel, melyet elsőként elhelyezel a honlapodon, majd ezt összekapcsolod a hirdetési fiókoddal és már minden adatot kézhez is kapsz. Emellett, ha további elsődleges adatra vágysz, a Conversation API-ról sem szabad megfeledkezned. Ha valamelyiket lehagyod, sajnos a saját energiádat korlátozod le, ugyanis a mérés nem lesz igazolható. 

Szoktad értelmezni az eredményeket?

Sajnos az adatok visszakövetése nagyon alulértékelt folyamat. Általában mindenki egyből elfogadja amit lát és próbál valami jobbat kihozni majd belőle a jövőben. Viszont, ha a fentebb levő minimum 2 optimalizáló egységből 1-et is lehagytál, akkor már eleve fals információkkal találkozhatsz a bontásban. Ebből pedig egyenesen következik, hogy továbbra is félreértelmezett eredményekből fogsz homokra várat építeni. Vagyis a rosszul, vagy hiányosan beállított esemény adathalmaz  nemcsak a jelentésre van hatással. 

3. SZÖVEG ÉS VIZUÁLIS ÉLMÉNY

Tegyük fel, hogy eltaláltad a teljesítménybeli célt és még az esemény adathalmazaid is a helyükön vannak, szép zöld gombbal világítva. Tehát, feltételezzük, hogy mindent jól csináltál, mégis a hirdetéseid továbbra is kudarcot vallanak. 

Mi lehet erre a legvalószínűbb magyarázat?

A hiba, különösen napjainkban a szövegben és a kreativitásban keresendő. A hirdetéseidet olyan módon kell tervezned, hogy vonzóak legyenek a célközönséged számára. El kell érned, hogy a túloldalon valós cselekvés szülessen, méghozzá rövid időn belül. A megfelelő teljesítménybeli cél önmagában ezt nem garantálja.

Irány a gyakorló pálya!

Különböző formátumokat kell tesztelned (videó, statikus kép, galéria típus, azonnali élmény), nyelvet, fő szöveget, címeket és CTA gombokat. Akár többet is tesztelhetsz egyszerre a dinamikus kreatív, rugalmas formátumok vagy az Advantage+ segítségével.

Ne aggódj, nincs egyetlen helyesnek titulált út. A tökéletes hirdetés csak kreativitás kérdése, ami persze elég szubjektív. Ez a legváltozatosabb és legnehezebb munkafázisa az egész kampánynak, de valójában itt áll vagy bukik minden, ezért nem szabad félvállról venni.

4. KÖLTSÉGKERET

Egy költségkeret az az összeg, amit hajlandó vagy költeni a Facebook kampányaidra vagy hirdetéssorozataidra napi vagy élettartam alapon. 

  • Nem azt mondom, hogy nem lehet sikereket elérni alacsonyabb költségvetéssel. 
  • Azt sem mondom, hogy magasabb költségvetés garantálja a jó eredményeket. 

De ez abszolút egy fontos tényező.

Az optimális eredmények eléréséhez a hirdetéseidnek ki kell lépniük a tanulási fázisból. Ehhez hetente körülbelül 50 konverziós eseményt (a teljesítmény célod alapján) kell generálnod. Ha a költségvetésed túl alacsony, ez lehetetlen küldetés.

Persze, elfogadható eredményeid lehetnek ezen a költségvetésen is, de sajnos sokra nem mész vele. Az optimális eredmények magasabb büdzsével kezdődnek, és emiatt a hirdetők gyakran úgy érzik, hogy kénytelenek módosítani a teljesítmény céljukon, mivel pénz terén a kezük teljesen meg van kötve. 

Az lehet, hogy a hivatkozáskattintások szép számokat produkálnak, de a mögöttes tartalom valahogy mindig elszomorító. Mindezt azért érdemes tudnod, mert ha még beleszólásod sincs, akkor is megjegyezheted a kliensednek, hogy a kevesebb összeg csak a felszín kapargatására lesz elég. 

ÖSSZEFOGLALVA

  1. Amikor csak lehetséges, állítsd be olyan teljesítménybeli célt, ami pontosan tükrözi azt a cselekvést, amit szeretnél, ami tényleg konverzióra váltható. Ha mégis mást választasz, javasoljuk, hogy időben ismerd fel az ezzel járó kockázatokat.
  2. Bizonyosodj meg róla, hogy a Meta rendelkezik azokkal paraméterekkel, melyek pontos és világos képet nyújtanak a teljesítményről. Ilyen a pixel, a Conversation API, az alkalmazás események, vagy az offline esemény is.
  3. Tudj megfelelően tájékozódni az eredményekből származó adatokból. Áss mögé a számoknak és kövesd vissza a relevancia értéküket.
  4. Tanulj profi szövegírást, és készíts megannyi kreatívot. Hidd el, ez csak gyakorlás kérdése, a kapott eredményeket úgyis látni fogod a bontás szekcióban

A te Meta hirdetési listádon milyen 4 fontos tényező szerepel?

Forrás: Meta ads performance