info tipp 2022.06.01., szerda
5 perc

Azt, hogy olyan érzésed van, mintha kihalt volna az Instád, több dolog is okozhatja. Ebben a blogban azokat a problémákat keressük, amik ehhez vezethettek, illetve a lehetséges megoldásokat, amik segítségével újra életre keltheted a profilod!

Bizonyára már sokan tapasztaltátok, milyen az, amikor az algoritmus nem kedvez nektek. Sokszor valóban nehéz kiismerni, hogy mikor, milyen tartalom, milyen aktivitás mellett fog jól teljesíteni. Többnyire azonban igaz, hogy ezeket a kedvezőtlen hatásokat rövidebb ideig tapasztalják a felhasználók. Ha azonban hosszabb ideig észleljük, hogy a tartalom nem éri el a kívánt eredményeket, érdemes elgondolkodni azon, hogy lehet máshol van a probléma.

Milyen ismertetőjelei vannak egy lassú Instagram fióknak?

Egyszerű és logikus a válasz: már szinte senki nem látja a tartalmadat és egyáltalán nem érkezik rá hozzászólás. A követőid valószínűleg nem tudják, ki vagy és gyorsabban veszíted el őket, mint ahogy újakkal gyarapodna az oldalad.

Mik okozhatják az Instagram profilod “lassulását”?

Bosszantó tud lenni, ha nem érkezik visszajelzés a posztjaidra, pedig te erőt, energiát és időt fektettél bele. Nézzük, ezt mi eredményezheti:

  • Hosszú szünetet tartottál: Valószínűleg a követőid “elfelejtettek”. Nem léptek veled interakcióba az elmúlt időszakban, ezért ha újra elkezdesz bejegyzéseket közzétenni, lehet, hogy náluk meg sem fog jelenni a posztod, vagy ha mégis, nem fognak tudni hova tenni. 
  • Követőket vettél: Ebben a pontban több probléma is felmerül - az etikait most nem részleteznénk. Egyrészt, ha követőket vásároltál, valószínűleg rengeteg kamu oldal követ téged, amik mögött nem áll valós személy - így nincs ki reagáljon a tartalmadra. Másrészt, esélyes, hogy az Instagram spam tevékenységnek fogja ezt venni, amit nem szokott különösebben díjazni.
  • Célcsoportot változtattál: Ez esetben a profilod lassulása teljesen érthető és logikus következmény, hiszen az új tartalmad már nem annak a közönségnek szól, akik jelenleg követnek téged.

A következő 4 lépésben összegyűjtöttük, hogyan tudod újra életre kelteni az oldalad!

Először is azt kell eldönteni, hogy megéri-e megmenteni a fiókod, vagy inkább érdemes lenne egy újat indítani.

Megéri megmenteni, ha valódi követőid voltak, de a rendszertelen posztolás miatt elvesztetted velük a kapcsolatot, illetve, ha nem tettél semmi “necces” dolgot (lásd a következő pontban), az oldalad létrehozásakor.

Kezdd újra, ha a legtöbb követődet vásároltad, vagy a ‘follow-unfollow elvet’ követve bekövettél, majd kikövettél embereket annak reményében, hogy követni fognak. Akkor is az újrakezdést javasoljuk, ha korábban valamilyen tartalommal megsértetted az Instagram irányelveit például spammel, vagy illegális tartalommal.

Ha úgy döntöttél, hogy megtartod a régi fiókodat, vedd fel a kapcsolatot azokkal a követőiddel, akikkel a legközelebbi kapcsolatban voltál.

  • Kezdj story-k megosztásával, például jelentsd be visszatérésedet, új céljaidat és említs meg néhány újítást, amit láthatnak tőled a közeljövőben.
  • Kezdj el foglalkozni a régi kapcsolataiddal, építsd őket tovább, amennyire csak lehetséges.
  • Küldj privát üzenetet azoknak a követőidnek, akikkel közelebbi kapcsolatban voltál, és tudasd velük, hogy visszatértél. Kérhetsz tőlük akár tanácsot is, vagy a véleményüket, hogy milyen tartalmakat látnának szívesen, esetleg néhány témát amiről szívesen olvasnának - a lényeg, hogy közvetlen, kedves és nyitott legyen.

Az első 10 bejegyzésedet a következő pontok alapján készítsd el:

  • Keress a szakterületeden belül népszerű profilokat és nézd meg, hogy jelenleg melyik témák felkapottak, hogy tudd, miről érdemes posztolnod! 
  • Készíts olyan tartalmakat, amik kiemelkedően szoktak teljesíteni az Instagramon, például Reels, vagy Carousel posztokat. Ügyelj arra, hogy ezek a bejegyzések praktikusak és értékesek legyenek. Ne fogd vissza magad!

Ezeket a posztokat rövid idő alatt is közzé teheted, a lényeg, hogy a felhasználók kapjanak egy biztos képet arról, hogy mire számíthatnak tőled. A 10 poszt közzététele után azonban döntsd el milyen gyakran szeretnél posztolni, majd készíts egy ütemtervet. Egy tartalomnaptár vezetése segítségedre lehet abban, hogy ne ússz el és rendszerezni tudd ötleteidet!

Miután ezeket a lépéseket végigjártad, itt az ideje, hogy visszatérj a rutinodhoz. Légy türelmes, tartsd be a tartalom ütemezését és a napi rutint:

  • Követetteid 5-10 bejegyzésén hagyj egy-egy őszinte hozzászólást.
  • Követőid 5-10 bejegyzésén hagyj egy-egy őszinte hozzászólást.
  • Ügyfeleid által használt hashtageknél talált 5-10 bejegyzésen hagyj egy-egy őszinte hozzászólást.
  • Reagálj 5-10 Instagram-történetre.

Mindenkivel előfordulhat, hogy egy olyan időszakon megy keresztül, amikor nem az Instagram az első. Egy átlag embernek ez persze nem szokott akkora fejfájást okozni, viszont ha marketinggel foglalkozol, vagy a vállalkozásod social oldalait kezeled, az inaktivitás következményeit könnyen megérezheted. Ha az oldalad újjáélesztése mellett döntesz, ezek a lépések biztosan segíteni fognak benne, viszont itt nem áll meg a feladat, hiszen a rendszeres posztolás, aktuális tartalmak, folyamatos kommunikáció elengedhetetlen egy Instagram oldal sikerességében.