haladó tipp 2023.05.09., kedd
4 perc

Mi az a CTA?

A CTA vagyis Call to Action magyarosan szólva egy cselekvésre való felhívást jelent, ami megszólítja az célközönséget, ösztönözve őt a kívánt teendő elvégzésére. Vagyis egy marketingkampányban általánosan alkalmazott felszólítás, ami a konverziónövelés potenciálját rejti magában.

Milyen formái lehetnek?

Természetesen minden kampány más céllal indul útnak, ezért nem beszélhetünk  azonos CTA-ról, ezért a felhívás különböző formákat ölthet:

  • Hivatkozásra kattintás
  • Megjegyzés írása
  • Azonnali reagálás 
  • Üzenet küldés
  • Jelentkezés 
  • stb. 

A CTA-k esetében kiemelten fontos a tematikához és a célcsoporthoz igazodó megszólítás. Azt is érdemes belátnunk, hogy nem mindenki számára lesz érdekes a mondandónk, ezért igencsak személyiségfüggő, hogy melyik burkolt üzenet kinek lesz a legmegfelelőbb. 

Egyes szakemberek szerint az elsődleges CTA csak csaliként funkcionál, de a valódi sikert még további, egy-kettő másik CTA hozhatja el, melyek véglegesítik az üzenet tárgyát. Nem ördögtől való ez a gondolat sem, ugyanis ha belegondolunk manapság szinte minden posztról egy sürgető és siettető felszólítás öleli körbe a usert, aki lassan immunissá válik a sok behatásra. Nem reagál mindegyikre, csak az igazán érdekesekre - és ez a kulcs! 

Milyen CTA-t használjak?

Csak röviden és tömören! A pár szavas, de mégis erős CTA-k írása nemcsak meggyőzőbb, de a hirdetések karakterkorlátai miatt is szükségesek. Általában a legjobb, ha egy igével kezdünk, majd ezt kövesse egy határozószó, és végül pedig a termék / szolgáltatás - amiről szól a hirdetés.  

A leggyakoribb példák témánként, a teljesség igénye nélkül:

E-kereskedelem:

  • Vásárolj!
  • Csapj le rá most!
  • Tedd a kosárba!
  • Szerezd meg!
  • Vedd meg!

Non-profit:

  • Adj Te is!
  • Vegyél részt!
  • Támogasd! 
  • Adakozz!
  • Segíts!

Hírlevél:

  • Iratkozz fel!
  • Csatlakozz!
  • Regisztrálj!
  • Lépj be!

Ingyen termék:

  • Töltsd le!
  • Szerezd meg!
  • Használd fel!
  • Használd ki!

Általános:

  • Tudj meg többet!
  • További információ!
  • Tudd meg hogyan!
  • Kezd el!
  • Találd ki!
  • Csekkold!
  • Kattints ide!
  • Folytasd!
  • Húzd fel!

Mint látható, az ige minden esetben reflektál a környezetére. Még inkább szétbontva egy CTA-t a következővel szembesülhetünk:

Töltsd le = jelentőség, fontosság üzenete

most = sürgősség üzenete

az e-bookot = ajándék, birtokolhatóság üzenete

Provokálj és ragadd meg az érzelmeket! 

Ha érzelmi reakciót szeretnél kiváltani a felhasználóidban, válassz hosszabb CTA-t. Ebben az esetben több módosítót kell beépítened, hogy a kívánt hatást elérhesd.

Íme néhány példa:

  1. Adj hozzá számokat: „Vásárolj most, és azonnali 50% kedvezményt kapsz!”
  2. Adj hozzá mellékneveket: „Találd meg álmaid otthonát nálunk!”
  3. Tégy ígéretet: „Lefogyni mindössze 6 hét alatt, velünk lehetséges!”
  4. Tedd különlegessé: „Korlátozott idejű ajánlat. Ingyenes kiszállítás!”

Az egész egy kreatív feladat, és a legjobb, hogy a CTA-k lehetősége kifogyhatatlan. Sőt, arra is van lehetőség, hogy kigondold a sajátodat, ami leginkább illeszkedik a vállalkozásodhoz! 

Először is fogalmazd meg magadnak, mit tesz a céged az ügyfelekért. Például egy gyógyfürdőt vezetek, ahol az emberek arckezeléseket kapnak. Ezután alakítsd át az igéket és módosítókat 2-5 szavas cselekvésre ösztönzővé. Adj hozzá releváns információkat, ahol szükséges → „Szerezz ingyenes iszappakolást” vagy „Kényeztesd magad még ma!”

Mi a lényeg?

Egy hatékony CTA a sürgősség érzését keltheti, egyértelmű irányt adhat, és a kívánt cselekvésre ösztönözheti a felhasználókat. Ezenkívül segíthet abban, hogy hirdetést megkülönböztesse a versenytársaktól, és javítsa az átkattintási arányt (CTR) és a konverziós arányt, ami végső soron nagyobb befektetésarányos megtérülést (ROI) eredményez. Tehát az érdeklődőt, cselekvővé alakítja!

Forrás: Call to action examples 

Kapcsolódó bejegyzések