Mi az a CTA?
A CTA vagyis Call to Action magyarosan szólva egy cselekvésre való felhívást jelent, ami megszólítja az célközönséget, ösztönözve őt a kívánt teendő elvégzésére. Vagyis egy marketingkampányban általánosan alkalmazott felszólítás, ami a konverziónövelés potenciálját rejti magában.
Milyen formái lehetnek?
Természetesen minden kampány más céllal indul útnak, ezért nem beszélhetünk azonos CTA-ról, ezért a felhívás különböző formákat ölthet:
- Hivatkozásra kattintás
- Megjegyzés írása
- Azonnali reagálás
- Üzenet küldés
- Jelentkezés
- stb.
A CTA-k esetében kiemelten fontos a tematikához és a célcsoporthoz igazodó megszólítás. Azt is érdemes belátnunk, hogy nem mindenki számára lesz érdekes a mondandónk, ezért igencsak személyiségfüggő, hogy melyik burkolt üzenet kinek lesz a legmegfelelőbb.
Egyes szakemberek szerint az elsődleges CTA csak csaliként funkcionál, de a valódi sikert még további, egy-kettő másik CTA hozhatja el, melyek véglegesítik az üzenet tárgyát. Nem ördögtől való ez a gondolat sem, ugyanis ha belegondolunk manapság szinte minden posztról egy sürgető és siettető felszólítás öleli körbe a usert, aki lassan immunissá válik a sok behatásra. Nem reagál mindegyikre, csak az igazán érdekesekre - és ez a kulcs!
Milyen CTA-t használjak?
Csak röviden és tömören! A pár szavas, de mégis erős CTA-k írása nemcsak meggyőzőbb, de a hirdetések karakterkorlátai miatt is szükségesek. Általában a legjobb, ha egy igével kezdünk, majd ezt kövesse egy határozószó, és végül pedig a termék / szolgáltatás - amiről szól a hirdetés.
A leggyakoribb példák témánként, a teljesség igénye nélkül:
E-kereskedelem:
- Vásárolj!
- Csapj le rá most!
- Tedd a kosárba!
- Szerezd meg!
- Vedd meg!
Non-profit:
- Adj Te is!
- Vegyél részt!
- Támogasd!
- Adakozz!
- Segíts!
Hírlevél:
- Iratkozz fel!
- Csatlakozz!
- Regisztrálj!
- Lépj be!
Ingyen termék:
- Töltsd le!
- Szerezd meg!
- Használd fel!
- Használd ki!
Általános:
- Tudj meg többet!
- További információ!
- Tudd meg hogyan!
- Kezd el!
- Találd ki!
- Csekkold!
- Kattints ide!
- Folytasd!
- Húzd fel!
Mint látható, az ige minden esetben reflektál a környezetére. Még inkább szétbontva egy CTA-t a következővel szembesülhetünk:
Töltsd le = jelentőség, fontosság üzenete
most = sürgősség üzenete
az e-bookot = ajándék, birtokolhatóság üzenete
Provokálj és ragadd meg az érzelmeket!
Ha érzelmi reakciót szeretnél kiváltani a felhasználóidban, válassz hosszabb CTA-t. Ebben az esetben több módosítót kell beépítened, hogy a kívánt hatást elérhesd.
Íme néhány példa:
- Adj hozzá számokat: „Vásárolj most, és azonnali 50% kedvezményt kapsz!”
- Adj hozzá mellékneveket: „Találd meg álmaid otthonát nálunk!”
- Tégy ígéretet: „Lefogyni mindössze 6 hét alatt, velünk lehetséges!”
- Tedd különlegessé: „Korlátozott idejű ajánlat. Ingyenes kiszállítás!”
Az egész egy kreatív feladat, és a legjobb, hogy a CTA-k lehetősége kifogyhatatlan. Sőt, arra is van lehetőség, hogy kigondold a sajátodat, ami leginkább illeszkedik a vállalkozásodhoz!
Először is fogalmazd meg magadnak, mit tesz a céged az ügyfelekért. Például egy gyógyfürdőt vezetek, ahol az emberek arckezeléseket kapnak. Ezután alakítsd át az igéket és módosítókat 2-5 szavas cselekvésre ösztönzővé. Adj hozzá releváns információkat, ahol szükséges → „Szerezz ingyenes iszappakolást” vagy „Kényeztesd magad még ma!”
Mi a lényeg?
Egy hatékony CTA a sürgősség érzését keltheti, egyértelmű irányt adhat, és a kívánt cselekvésre ösztönözheti a felhasználókat. Ezenkívül segíthet abban, hogy hirdetést megkülönböztesse a versenytársaktól, és javítsa az átkattintási arányt (CTR) és a konverziós arányt, ami végső soron nagyobb befektetésarányos megtérülést (ROI) eredményez. Tehát az érdeklődőt, cselekvővé alakítja!
Forrás: Call to action examples