2018.10.05., péntek
Olvasási idő: 3 perc
Így válj népszerűvé Twitteren és LinkedIn-en.
Arról már számos alkalommal beszéltünk, hogy miért fontos egy közösségi média platformon való jelenlét a vállalkozásod számára, de azt tudod, hogy a felhasználók mit keresnek?
A #Júzerélmény a közösségi médiában blogsorozatunk harmadik, és egyben utolsó részében - az első két rész itt és itt - azt nézzük meg, hogyan lehetsz vonzó, azaz, milyen taktikával nyújthatod a legszuperebb #júzerélményt követőid számára Twitteren és LinkedIn-en.
5. Twitter
Bár a Twitter Magyarországon még mindig gyerekcipőben jár, ha ezen a felületen is értékes szeretnél lenni a felhasználók körében, az alábbi szempontokat vedd figyelembe:
- Minden Twitter azonosítód (azaz a profilod neve) legyen rövid, felismerhető, és könnyen megjegyezhető.
- Fejléced legyen releváns, mutatós és figyelemfelkeltő.
- Töltsd ki megfelelően a Bio-t!
- Küldj “Köszönöm, hogy követsz” privát üzenetet!
- Ne akarj mindenáron eladni. Inkább értéket nyújts követőid számára!
- Légy részese a csevegésnek: a felhasználók oda-vissza kommunikációra vágynak.
- Hashtagelj mértékkel! 10-nél több hashtag már nem túl elegáns.
- A Twitter felhasználók is imádják a képeket és a videókat, viszont itt is él a szabály, hogy ezek jó minőségűek legyenek, és kapcsolódjanak a bejegyzés tartalmához.
- Mint az összes többi platformon, Twitteren is népszerűek a szavazások. Fontos, hogy olyan kérdést tegyél fel, ami vagy gondolkodásra készteti a felhasználókat vagy érzelmeket vált ki belőlük. Ha ez sikerül, a tenyeredből fognak enni!
A Twitter alkalmas arra, hogy követőiddel még mélyebb kapcsolatot építs ki, így ha van elég időd jól kezelni, meglátod, meghozza gyümölcsét.
Így csináljuk mi:
6. LinkedIn
A LinkedIn, azaz a szakmai Facebooknak is becézett közösségi oldal 2003-ban indult útjára, és mára a világ legnagyobb üzleti hálózatává nőtte ki magát.
A LinkedIn, azaz a szakmai Facebooknak is becézett közösségi oldal 2003-ban indult útjára, és mára a világ legnagyobb üzleti hálózatává nőtte ki magát.
Egy céges LinkedIn profil ma már nem csupán céged statikus profilja, hanem egy rendszeresen frissülő, blogszerű oldal, ahol a követők minden új és hasznos információt megtalálnak.
Ha ezen a platformon is szeretnél sikereket elérni, ezekre figyelj:
- Ügyelj rá, hogy az összes céginformáció megtalálható legyen a profilodon!
- A LinkedIn profil egyik legfontosabb része az összegzés, így itt mindenképp a leglényegesebb információkat oszd meg, különben vissza is lép a látogató.
- Fogalmazz lényegretörően, adj figyelemfelkeltő címeket bejegyzéseidnek!
- Célozz - a célzott frissítések lehetővé teszik, hogy a különböző célcsoportjaid mindig számukra releváns tartalommal találkozzanak!
- Használj személyre szabott üzenetküldést és partnerkérelmet! (A „Szeretnék kapcsolatba lépni veled LinkedIn-en.” üzenet helyett például ezt írd: ”Kedves Zsófi! Odáig voltunk a legutóbbi bejegyzésedért, szeretnénk még jobban megismerni!”) A felhasználók szeretik különlegesnek érezni magukat!
- Használj egyedi háttérfotót!
- Ne nyomulj, azt senki sem szereti!
- Figyelj a kulcsszavakra!
- Használj vizuális elemeket - infografikákat, képeket, videókat!
- Ne hagyd, hogy a LinkedIn meghívókat küldjön a nevedben! A spamektől mindenki falra mászik egy idő után. - Miután létrehoztad a profilodat, a LinkedIn felajánlja neked, hogy átveszi a meglévő kapcsolataidat (pl. a Gmail névjegyzékedet) - ezt érdemes kihagyni, különben levelezőpartnereidet elontják a Linkedin meghívók.
- Foglalkozz a kapcsolatokkal: lájkolj, kommentelj, oszd meg partnereid bejegyzéseit! Lássák a felhasználók, hogy közéjük tartozol!
Ha jól csinálod, LinkedIn profilod segítségével nemcsak kapcsolatokra tehetsz szert, de szakmai hitelességed is növelheted!
Így csináljuk mi:
Összességében elmondhatjuk, hogy a közösségi média egy olyan online találkozóhely, ahol a márkák és a felhasználók bármikor kapcsolatba léphetnek, és közelebbi kapcsolatot alakíthatnak ki egymással.
Az egyik ok, amiért a felhasználó fellép a közösségi oldalra, hogy más felhasználók tapasztalatait megismerje. És minél jobb a felhasználói élmény, azaz a #júzerélmény, annál gyakrabban választja majd az adott márkát.
Annak a generációnak pedig, akiket digitális bennszülötteknek is nevezünk (Y és Z generáció), kulcsfontosságú az állandó információtovábbítást és a digitális jelenlétet, mivel identitásukat a közösségi médiában betöltött szerepük határozza meg.
Így, ha márkaként:
✔️ értéket nyújtasz,
✔️ kreatív vagy,
✔️ lépést tartasz az újdonságokkal,
✔️ személyes hangvételű bejegyzéseket készítesz,
✔️ a lehető leggyorsabban válaszolsz a megkeresésekre,
✔️ és a felhasználó fontosnak érzi magát általad,
➺ a közösségi média jelenléted célravezető lesz.
Nem is olyan bonyolult, igaz? :)
Ha egyetlen mondatban kellene meghatároznod a júzerélményt közösségi média szempontból, te mit mondanál?
Az interword mondata ez:
Egy közösségi oldal júzer szemmel olyan, mint egy kirakós játék: hacsak egy apró rész is hiányzik, már nem teljes a kép.