haladó tipp 2022.05.24., kedd
3 perc

Megtörtént már veled is, hogy alkotói válságba kerültél és inkább felcsaptad a konkurenciád honlapját egy kis agyi stimuláció kapcsán? Ne aggódj, valószínű ennek a fordítottja is lejátszódott már!
A plagizálást sehol sem nézik jó szemmel, ez alól a Google sem kivétel! Természetesen, ha megnézünk két hasonló területen dolgozó céges honlapot, hamar találhatunk hasonlóságokat a leírásokban és akár a dizájnban is. Tehát a plagizáció, mint jelenség létezik, de nem egy ajánlott marketing eszköz!

Meg kell értenünk, hogy a Google számára a legfontosabb a minőségi tartalmak szolgáltatása. A platform népszerűsége a felhasználói élmény biztosításán múlik és ezt nem fogja beálldozni semmilyen copy paste-zett honlap kedvéért. 

Jó ezt értem, de mi van ha a saját tartalmamat osztom meg ismét, kicsit átírva? Ez már önmagam plagizálásának számít?

Önplagizálásról nem szól a fáma, ugyanis a plagizálás során mások szellemi termékét koppintjuk le és használjuk fel a magunk előnyeire. Vagyis azzal semmi gond nincs, ha kicsit felturbóznád a mondandódat, de nem mindegy a körítés sem! Önmagában egy újragondolt téma még nem fog több kattintást eredményezni, ahogy elsőbbségi helyezést sem a Google rendszerében. 

Rendben, hogyan tovább?

A következő mondatot rögzítsd a fejedben! 

“A tartalom sikere a minőségén múlik!” 

Minden téma és cikk írása előtt gondold át, hogy:

  • Mennyire egyedi?
  • Mennyire értékes?
  • Te is elolvasnád?

A fenti szűrőket alkalmazva könnyebben tudsz szelektálni, megelőzve az önmagad számára érdekes témák tömeges közzétételét. Amennyiben mégis egy “régebbi” topikodat élesztenéd újra, ajánlatos felspékelni újabb és újabb nézőpontokkal, alkalmazva olyan figyelemfelhívó kifejezéseket mint:

1. “Amit nem tudtál eddig a SEO-ról..”

vagy 

2. “Mindennap használod de helytelenül.”

Jegyezd meg, a tartalmaid ítélő bírája a Google, aki a keresési tapasztalatok alapján hoz döntést! Akár tetszik, akár nem a Google jelenlétét is bele kell kalkulálni a képletbe publikálás előtt. 

Úgy képzeld el, mint egy piac működését! 

  • A piactér tulajdonosa a Google.
  • A bérlő kofák a vállalkozások és az eladók, mint te.
  • A lehetséges vásárlók a látogatóid.

Oké! Van esetleg valami trükk ami segíthet?

Szerelj fel kilincset az ajtókra! Íme a Doorway Pages!

A Doorway Page egy olyan oldal, amit úgy alakítottak ki, hogy előnyös rangsorolást kapjon a keresőmotorok találati oldalai között. Feladatuk nem az információ szolgáltatás, ellenben a kattintás generálása például egy CTA segítségével!

Olyan feliratokat alkalmaznak mint:

“Az oldalra való belépéshez kattintson ide”

Ezek után a felhasználó egyszerűen automatikusan átirányításra kerül a doorways page-ről a nyitóoldalra.

Túlgondolás helyett, koncentrálj a tartalom minőségére!

Ahogy, már az előző SEO-val kapcsolatos cikkekben is említettük a felhasználói élmény fő eleme a dizájn, a külcsín és egy érdekes téma. Nincs szükség millió parancsikonra, vagy CTA-ra, csak egy érzelemre ható címszóra és némi sallangoktól mentes külsőre!

A plagizálást hagyd a konkurenciádra! Légy egyedi és figyeld a honlapod elérés számának növekedését!

Forrás: Is google okay with multiple variations of the same-content?