A Google webhelyek rangsoroló rendszere egy sor algoritmust tartalmaz, amelyek a „legjobb” eredmények elérésére szolgálnak. Ezek az algoritmusok számos tényezőt figyelembe vesznek, beleértve a lekérdezésben szereplő szavakat, a relevanciát, az oldal használhatóságát, a forrás szakértelmét, a földrajzi elhelyezkedést és a beállításokat.
Az algoritmusok rendeltetésszerű működésének biztosítása érdekében a Google minőségi értékelők hadát alkalmazza.
Ezeket az irányelveket mindenkinek el kell olvasnia, aki egy komoly és jól teljesítő webhely létrehozásában gondolkodik!
A Google szerint a keresési algoritmusok öt kulcstényezőt vesznek figyelembe annak meghatározásában, hogy mely eredmények jelenjenek meg a találati mező tetején:
1. Mobil, Mobil, Mobil!
Ma a Google előnyben részesíti a mobileszközöket és mindent megtesz a minőségi “mobilos” élmény biztosításáért! A fejlesztés kezdeti lépései előtt már gondolj a mobil verzió tökéletes kialakítására! Ha bizonytalan vagy abban, hogy webhelyed megfelel-e a Google “mobilbarát feltételeinek”, jelentkezz be Search Console-fiókodba, és tekintsd meg a Mobil használhatósági jelentést. A Google itt minden olyan problémát megjelenít amiknek a javításával fokozhatod a felhasználói élményt!
2. Legyen Google Business profilod!
A Google Business Profile, korábbi nevén Google Cégem egy ingyenes vállalkozási adatlap. Minden vállalkozás profil megjelenik a Google Keresőben, a Google Térképen és a Google Shopping szolgáltatásban. Beállíthatod a vállalkozásodhoz tartozó fizikai helyszínt, vagy az ügyfelekhez kapcsolódó utazási hajlandóságodat, kiszállás esetén!
Legfontosabb előnye, hogy ingyenesen hirdetheted magadat! A Google Maps/3-Pack a földrajzilag releváns vállalkozásokat részesíti előnyben, így, ha a közeledben keresnek rá a szolgáltatásodra, könnyen lehet, hogy téged dob fel az algoritmus!
Lehetőséged van a profilod teljesítményének ellenőrzésére és értékelések megjelenítésére, ami egy jó marketing fogás. Mivel a Google folyamatosan fejleszti azon képességét, hogy hiperlokális eredményeket tudjon nyújtani, rendkívül fontos, hogy teljes és pontos adatok szerepeljenek a Google-vállalkozás profiljában!
3. Fejleszd a honlapod informatív jellegét!
A Google méri, hogy a felhasználók hogyan reagálnak egy weboldalra. Ez a mérés meghaladja az alapvető információs értéket. Azokban az esetekben, amikor több oldal is megfelelhet a relevancia keresési feltételeinek, az oldallal kapcsolatos élmény nagyobb súllyal bír. A keresett információkat szolgáltató oldal még mindig felülmúlja a kisebb relevanciájú, de jobb oldalélményű oldalakat.
4. Fókuszálj a felhasználói élményre!
A Google mindig is arra ösztönözte a webfejlesztőket, hogy helyezzék a hangsúlyt a jó felhasználói élmény biztosítására. Ahogy az algoritmus „okosabbá” válik, minden az említett elvet követő weboldal számára “hasznosabbá” válik. A jó felhasználói élmény sokkal mélyebbre hat, mint a tiszta kód írása.
Az Oxford Journal tanulmánya szerint „Az UX tervezés célja az üzleti életben az ügyfelek elégedettségének és lojalitásának javítása a termékkel való interakció hasznosságán, egyszerű használatán és élvezetén keresztül.” Vagyis tekints úgy a honlapodra, mint egy termék! A cél az, hogy először meghatározd a felhasználó szándékát, majd kidolgozd a zökkenőmentes navigáció módszerét – olyan módszertant, amely pozitív érzelmeket vált ki, és általános jó élményhez vezet.
5. Keress relevánsabb kulcsszavakat!
Vannak akik saját kulcsszó eszközöket fejlesztették ki, de van egyszerűbb megoldás is! Az elsődleges cél az, hogy jobb keresési eredményeket biztosíts a hosszabb és több párbeszédet folytató keresésekhez, melyek olyan előtaggal végződnek mint pl: “nak / nek, ba / be, ért”. Ezekkel az információkkal felvértezve kontextus szempontjából releváns tartalmat hozhatsz létre.
6. Készíts egy átfogó tartalommarketing tervet!
Mindenki „nagyszerű tartalom” létrehozásáról beszél, de mit is jelent ez? Valójában az a lényeg, hogy megtaláld a megfelelő közönséget, majd el is érd őket!
Nem kell ettől megijedni, empatikus hozzáállással kell tekinteni a célcsoportra. A következő lépések segíthetnek számodra!
- Hasznos + Élvezetes + Inspirált = Innovatív tartalom
A nagyszerű tartalom sokféle formában jelenhet meg, de egy átfogó tartalommarketing terv a következők kombinációkat kell, hogy tartalmazza:
- blogok,
- adatvezérelt látványelemek,
- képek,
- infografika,
- videók.
7. Fordíts figyelmet az oldal optimalizálásra!
Az alább felsorolt lépésekkel már több helyen találkozhattál, de a funkciójuk nem csökkent!
- oldalcímek,
- fejlécek,
- meta leírások,
- kép Alt-text,
- strukturált jelölés,
- oldal URL-jei,
- belső linkelés.
Egyik lépést se felejtsd ki! Mert egy lemaradt címsor vagy képleírás hatással lesz a teljesítményre!
8. Tegyél erőfeszítést a linképítésbe!
Eljöhet a nap, amikor a linkek kevésbé lesznek fontosak rangsorolás szempontjából, de ez a nap még nem érkezett el. A kulcs a megfelelő típusú hivatkozások beszerzése.
Reméljük tudtunk egy pár ihletet adni neked, hogy miként tehedet a Google számára kedvezőbbé a honlapodat! Ha csak a fent bemutatott nyolc területre koncentrálsz, látványos sikereket fogsz elérni!
Forrás: White-hat-seo-techniques.