Néha úgy érzed, nem tudsz lépést tartani a Facebook és az Instagram újdonságaival? Új matricák, algoritmus frissítés és egy előfizetéses rendszer - mit kell róluk tudni, és hogyan működnek?
Mutatjuk!
Instagram matricák
A frissített megjelenésű menüben négy új matricával találkozhatunk, ha történetet szeretnénk közzétenni - bár ezek közül kettő már korábban is elérhető volt egyes fiókok esetében.
Felfedés (Reveal)
A 'Felfedéssel' egy rejtett történetet tehetsz közzé, amelyet barátaid és követőid csak akkor láthatnak, ha a matricára reagálva küldenek neked egy üzenetet.
Kivágások (Cutouts)
A 'Kivágásokkal' még a leghétköznapibb pillanatokból is valami egyedit hozhatsz ki: a galériádban lévő bármely videó vagy fénykép egy részét matricává alakíthatod, amelyet aztán hozzáadhatsz történetedhez vagy Reels videóidhoz.
Miután elkészítetted a kivágást, az Instagram azt elmenti, és bármikor könnyen hozzáférhetsz, újra felhasználhatod.
Keretek (Frames)
Legyen szó egy különleges visszaemlékezésről, vagy egy titok felfedéséről, a 'Keretek' matricára mindenki kíváncsi. A benne lévő tartalom feltárásához követőidnek meg kell rázniuk telefonjukat, hogy a kép megjelenjen.
Saját zenék megadása (Add Yours Music)
Az ‘Saját zenék megadása’ egyesíti a ‘Saját’ és a ‘Zene’ matricák funkcióit, és lehetővé teszi, hogy részt vegyél a zenei trendekben.
Oszd meg követőiddel a hangulatodhoz illő kedvenc dalodat, vagy akár egy új zenei felfedezést - ők pedig hozzáadhatják a sajátjukat!
Instagram algoritmus
Az Instagram jelentős változtatásokat vezet be az algoritmusban, az eredeti tartalmakra és a kisebb fiókok növekedésére helyezve a hangsúlyt.
Újra megosztott tartalmak
A legjelentősebb frissítés az újra megosztott tartalmakra vonatkozik. Eszerint azok a fiókok, amelyek más felhasználók tartalmait letöltik vagy képernyőfotózzák, és újra közzéteszik, eltávolításra kerülnek az algoritmus ajánlásai közül.
A változás a sorozatos újraposztolókat célozza - azokat a fiókokat, amelyek 30 napon belül több mint 10 alkalommal osztanak meg olyan tartalmat, amelyet nem ők hoztak létre. Azaz a Felfedezés oldalon nem fogunk majd hasonló posztokkal találkozni.
A platform az ajánlásokban az eredeti alkotó posztjával helyettesíti majd az újraposztolt tartalmakat, ha előbbit egyértelműen be tudja azonosítani.
Esélyegyenlőség a kis és nagy fiókok között
A másik nagy frissítés az ajánlórendszerre vonatkozik: minden alkotónak egyenlő esélyt adnának a “kitörésre” egy új rangsoroló algoritmuson keresztül.
Korábban az ajánlott tartalmakat elsősorban az alapján rangsorolták, hogy egy fiók követői hogyan léptek interakcióba velük. Ez azt is jelentette, hogy a nagy követőtáborral rendelkező fiókok érték el a legtöbb felhasználót.
Ennek ellensúlyozására - és a kisebb fiókoknak egyenlő esélyt adva - az Instagram egy új rendszert álmodott meg. Az ajánlórendszer megmutatja a tartalmat egy kis közönségnek, amely érdeklődhet iránta, függetlenül attól, hogy követik-e az alkotót vagy sem. A legjobban teljesítő posztokat az algoritmus ezután egy szélesebb közönségnek is megjeleníti.
Az Instagram szerint ez a változás a következő hónapokban fog bevezetésre kerülni.
Meta Verified vállalkozásoknak
A Meta kibővíti a vállalkozásoknak szánt fizetős szolgáltatását. Az új csomagokkal, amelyek először Ausztráliába és Új-Zélandra érkeznek, a sokkal szélesebb körű szolgáltatásokat kínálnak a platformra támaszkodó vállalkozóknak.
Az új struktúra szerint az alap „standard” csomag ára 14,99 dollár / hónap. Ez a következő előnyökkel jár:
- “Ellenőrzött” megjelölés,
- magasabb rangsorolás,
- személyazonossággal való visszaélés elleni védelem,
- működő linkek hozzáadása az Instagram posztokhoz,
- ügyfélszolgálat.
Egy-egy előfizetés egyetlen Facebook- vagy Instagram-fiókra vonatkozik.
Míg az alapcsomag most ugyanannyiba kerül a vállalkozásoknak, mint a magánszemélyeknek, a cégek az extra szolgáltatásokért borsos felárat fizetnek. Három további szint közül választhatnak a cégtulajdonosok:
- 44,99 dollár / hónap „plusz” csomag,
- 119,99 dollár / hónap „prémium” csomag,
- 349,99 dollár / hónap „max” csomag.
Ezek mindegyike olyan előnyöket ad, mint a Reels videókhoz való linkek hozzáadásának lehetősége, a gyorsított ügyfélszolgálat és több profil-testreszabási lehetőség.
Összefoglalva
Úgy tűnik, soha nem unatkoznak a Meta háza táján: fáradhatatlanul dolgoznak rajta, hogy a lehető legjobb felhasználói élményben legyen részünk.