info tipp 2024.05.16., csütörtök
10 perc

Néha úgy érzed, nem tudsz lépést tartani a Facebook és az Instagram újdonságaival? Új matricák, algoritmus frissítés és egy előfizetéses rendszer - mit kell róluk tudni, és hogyan működnek?
Mutatjuk!

A frissített megjelenésű menüben négy új matricával találkozhatunk, ha történetet szeretnénk közzétenni - bár ezek közül kettő már korábban is elérhető volt egyes fiókok esetében. 

Felfedés (Reveal)

A 'Felfedéssel' egy rejtett történetet tehetsz közzé, amelyet barátaid és követőid csak akkor láthatnak, ha a matricára reagálva küldenek neked egy üzenetet.

Kivágások (Cutouts)

A 'Kivágásokkal' még a leghétköznapibb pillanatokból is valami egyedit hozhatsz ki: a galériádban lévő bármely videó vagy fénykép egy részét matricává alakíthatod, amelyet aztán hozzáadhatsz történetedhez vagy Reels videóidhoz. 

Miután elkészítetted a kivágást, az Instagram azt elmenti, és bármikor könnyen hozzáférhetsz, újra felhasználhatod. 

Keretek (Frames)

Legyen szó egy különleges visszaemlékezésről, vagy egy titok felfedéséről, a 'Keretek' matricára mindenki kíváncsi. A benne lévő tartalom feltárásához követőidnek meg kell rázniuk telefonjukat, hogy a kép megjelenjen.

Saját zenék megadása (Add Yours Music)

Az ‘Saját zenék megadásaegyesíti a ‘Saját’ és a ‘Zene’ matricák funkcióit, és lehetővé teszi, hogy részt vegyél a zenei trendekben. 

Oszd meg követőiddel a hangulatodhoz illő kedvenc dalodat, vagy akár egy új zenei felfedezést - ők pedig hozzáadhatják a sajátjukat!

Az Instagram jelentős változtatásokat vezet be az algoritmusban, az eredeti tartalmakra és a kisebb fiókok növekedésére helyezve a hangsúlyt.

Újra megosztott tartalmak

A legjelentősebb frissítés az újra megosztott tartalmakra vonatkozik. Eszerint azok a fiókok, amelyek más felhasználók tartalmait letöltik vagy képernyőfotózzák, és újra közzéteszik, eltávolításra kerülnek az algoritmus ajánlásai közül. 

A változás a sorozatos újraposztolókat célozza - azokat a fiókokat, amelyek 30 napon belül több mint 10 alkalommal osztanak meg olyan tartalmat, amelyet nem ők hoztak létre. Azaz a Felfedezés oldalon nem fogunk majd hasonló posztokkal találkozni.

A platform az ajánlásokban az eredeti alkotó posztjával helyettesíti majd az újraposztolt tartalmakat, ha előbbit egyértelműen be tudja azonosítani.

Esélyegyenlőség a kis és nagy fiókok között

A másik nagy frissítés az ajánlórendszerre vonatkozik: minden alkotónak egyenlő esélyt adnának a “kitörésre” egy új rangsoroló algoritmuson keresztül.

Korábban az ajánlott tartalmakat elsősorban az alapján rangsorolták, hogy egy fiók követői hogyan léptek interakcióba velük. Ez azt is jelentette, hogy a nagy követőtáborral rendelkező fiókok érték el a legtöbb felhasználót.

Ennek ellensúlyozására - és a kisebb fiókoknak egyenlő esélyt adva - az Instagram egy új rendszert álmodott meg. Az ajánlórendszer megmutatja a tartalmat egy kis közönségnek, amely érdeklődhet iránta, függetlenül attól, hogy követik-e az alkotót vagy sem. A legjobban teljesítő posztokat az algoritmus ezután egy szélesebb közönségnek is megjeleníti. 

Az Instagram szerint ez a változás a következő hónapokban fog bevezetésre kerülni.

A Meta kibővíti a vállalkozásoknak szánt fizetős szolgáltatását. Az új csomagokkal, amelyek először Ausztráliába és Új-Zélandra érkeznek, a sokkal szélesebb körű szolgáltatásokat kínálnak a platformra támaszkodó vállalkozóknak. 

Az új struktúra szerint az alap „standard” csomag ára 14,99 dollár / hónap. Ez a következő előnyökkel jár:

  • “Ellenőrzött” megjelölés,
  • magasabb rangsorolás,
  • személyazonossággal való visszaélés elleni védelem,
  • működő linkek hozzáadása az Instagram posztokhoz,
  • ügyfélszolgálat. 

Egy-egy előfizetés egyetlen Facebook- vagy Instagram-fiókra vonatkozik.

Míg az alapcsomag most ugyanannyiba kerül a vállalkozásoknak, mint a magánszemélyeknek, a cégek az extra szolgáltatásokért borsos felárat fizetnek. Három további szint közül választhatnak a cégtulajdonosok: 

  • 44,99 dollár / hónap „plusz” csomag,
  • 119,99 dollár / hónap  „prémium” csomag,
  • 349,99 dollár / hónap „max” csomag. 

Ezek mindegyike olyan előnyöket ad, mint a Reels videókhoz való linkek hozzáadásának lehetősége, a gyorsított ügyfélszolgálat és több profil-testreszabási lehetőség.

Úgy tűnik, soha nem unatkoznak a Meta háza táján: fáradhatatlanul dolgoznak rajta, hogy a lehető legjobb felhasználói élményben legyen részünk.