A Google bejelentette, hogy új algoritmus frissítést indít, “Helpful Content”, magyarul hasznos tartalom címen. A tech óriás célja, hogy növelje és erősítse az érdeklődőknek és látogatóknak készült tartalmakat, míg a másik oldalról leértékelje az elsősorban SEO szempontból létrehozott, keresőmotorokra fókuszáló contenteket.
Így nyilatkoztak: “Biztosítani szeretnénk, hogy a felhasználók eredetibb, hasznos tartalmakat lássanak, amelyeket emberek írnak emberek számára. Lassítva és gátolva azokat a tartalmakat, amelyek kizárólag a keresőmotorok forgalmát célozzák.”
A legutóbbi, 2022 júliusi Product Review algoritmus frissítéssel ellentétben, amely elsősorban a webáruházakat célozta meg, a Helpful Content az egész webhelyre kiterjed, vagyis minden oldalra hatással lesz.
Na, de ez az egész miért is fontos?
- Az update egy új rangsorolási jelzést vezet be, amely negatív hatással lesz azokra a webhelyekre, amelyek nagy mennyiségű, csekély értékű tartalmat tesznek közzé, alacsony hozzáadott értéket képviselnek, vagy nem hasznosak a keresők számára.
Mit kell tennünk, hogy a Google ítélőbírósága felmentsen minket?
- A Google azt tanácsolja, hogy távolítsunk el minden olyan tartalmat a webhelyről ami felesleges és haszontalan. Csupán olyan mondandó maradjon fenn, ami ténylegesen kiszolgálja az érdeklődési kört. A tartalomgyártás középpontjában az ember maradjon.
Ideje sietni, vagy mégsem?
A frissítés 2022 szeptemberben fog érkezni, és a Google elemző csapata árgus szemekkel fogja fürkészni az algoritmust, így ha valakit feldob a rendszer, mint “szabálysértő”, hamar hátrányba kerülhet a rangolásban. Természetesen az újonnan létrejövő webhelyek vagy a tartalmaikat cserélő honlapok megkapják a javítási lehetőséget, ezért nincs ok a pánikra, csupán érdemes átnézni a teljes webszöveget, töviről hegyire.
Fontos tudni, hogy ez az update nem kézi műveletű, tehát a folyamat automatizálása gépi tanulási modell segítségével történik. Az emberek előtt álló tartalom akkor is rangsorolható, ha nagy mennyiségű nem hasznos tartalommal rendelkező webhelyen teszik közzé. A kapott számot pedig súlyozottan kell érteni, vagyis lesz olyan webhely amelyet erősebben érint majd a döntés, mint másokat kevésbé.
A jó hírt a végére hagytuk!
- A Helpful Content kezdetben csak az angol nyelvű keresésekre lesz hatással! Ugyanakkor vélhetően, mivel a Google törekszik a nyelvfüggetlen algoritmusokra, hamarosan magyar nyelven is élő lesz.
Javasoljuk, hogy minél előbb fogjatok neki a takarításnak és dobjátok ki a felesleges tartalmakat. A Google még mindig az egyik legjobb SEO forrás, ezért célszerű tiszteletben tartani a szabályokat. Egy hátrányos helyzetben szerzett negatív pont könnyen marasztalhat téged a vesztes oldalon.
Forrás: Google helpful content algorithm update launching soon