haladó tipp 2016.10.21., péntek
3 perc

Egy rendkívül rugalmas, kényelmes és költséghatékony megoldás a vállalkozások számára.

A 2008-ban kirobbant gazdasági világválság óta a kis- és középvállalkozásoknál gyakori jelenség, hogy a cég marketingtevékenységét olyan kollégára „sózták”, akinek nem ez a szakterülete. Az újabb feladatkörrel ráadásul az elvárások is együtt járnak, így sok helyen nyűggé vált a marketig és PR tevékenység. Mit tehetünk, hogy a mi vállalkozásunknál ez ne fordulhasson elő?

Elsősorban pénzügyi megfontolás indokolja azt a vezetői döntést, hogy egy másik munkakört végző kollégára bízza a marketing- és PR tevékenységet. Gyakori, hogy a HR-es, vagy éppen a titkárságvezető látja el ezt a feladatot a napi munkája mellett, aki viszont egyrészt kevésbé ért hozzá, másrészt túlterhelt a napi feladatai miatt. Mindezek következménye a marketing tevékenységtől várt nyereségnövekedés elmaradása. Ennek a problémának a megoldását jelentheti a külsős marketing tanácsadó, aki segít kialakítani, majd működtetni egy olyan stratégiát, amellyel hatékonyan jelennek meg a vállalkozás termékei és szolgáltatásai, ezáltal a bevétel növekedéshez is hozzájárul.

A módszer gyakorlati oldaláról Szauder Rita marketig és PR szakértő azt mondja: egy minőségi szolgáltatást kínáló marketing menedzser a működő kapcsolatrendszerén keresztül, továbbá a szakmai alvállalkozói közreműködéssel gyakorlatilag minden marketing feladatot át tud vállalni, mialatt a megbízó a cég vezetésére fókuszálhat. „A kulcsszó ez esetben is a költséghatékonyság, ugyanakkor ezzel párhuzamosan új szemléletmódot is kapnak tőlünk a vállalkozások, hiszen egy „kívülálló” rálát a problémára, nem veszik el a részletekben és a megoldási javaslatokat helyezi előtérbe.”

Szauder Rita marketig és PR szakértő

Ez utóbbi a teljes mértékben a vállalkozásra szabott egymondatos szlogentől vagy facebook poszttól kezdve a sajtóval való kapcsolattartáson és a rendezvényszervezésen át a komplex marketingstratégia kidolgozását is jelentheti attól függően, hogy a megbízónak milyen prioritások számítanak leginkább.

És akkor lássuk a költséghatékonyság és eredményesség szempontjából a konkrét tényeket! Amit a cégek megspórolhatnak abban az esetben, ha a fentebb részletezett módszert választják:

  • munkavállalói juttatások és járulékok;
  • telefon, iroda, üzemanyag, cégautó költségei;
  • minőségi idő, amelyet eddig honlaptöltésre, online aktivitásra, hirdetések megfogalmazására, PR tevékenység végzésére, stb. fordított;
  • csekély hatékonyságú hirdetések, reklámok kiadásai.

Szauder Rita elmondta: a kiszervezett marketing tevékenység többféle módon működik a gyakorlatban.
„Vannak olyan cégek, ahol egy konkrét feladatot bíznak a külsős szakemberre, míg mások a céges imázs erősítését, illetve ismertségük növelését kérik, illetve a teljes marketingstratégia kidolgozását és végrehajtását várják el. A legjellemzőbb azonban az időszakos vagy alkalmi megbízás, mint például a céges tréningek, konferenciák szervezése, egy bizonyos termék vagy szolgáltatás reklámja, vagy a céges honlapon szereplő aktuális vevői információk megfogalmazása.”

...

Bodogán Iván Online specialista, az Interword webközpont tulajdonosa, számos „Az év honlapja” díjat nyert website tervezője:
Az online piacon a honlapok és facebook tartalmak vonatkozásában kulcsfontosságú a szövegezés – ehhez nem mindenkinek van kedve vagy ötlete, a cégvezetőknek pedig ez nem is feladatuk. A hozzáértő szakember precíz és világosan megfogalmazott üzenetei viszont garantáltan célba érnek az ügyfeleknél. A célbajuttatás csatornái lehetnek a természetes (önerős, organikus) és fizetett (pl. adwords, facebook) kampányok. A szakember kulcsszerepe a tartalomgeneráláson túl abban van, hogy tudja a rendelkezésre álló eszközök szinergiáit egyesíteni, ahelyett, hogy reménykedve (reménymarketing) lövöldözzön. Az online jelenlét hitem szerinti négy kulcsszava: mérés, elemzés, módosítás, tesztelés.

Bodogán Iván Online specialista, az Interword webközpont tulajdonosa, számos - Az év honlapja - díjat nyert website tervezője

Forrás: Ecoport magazin