info tipp 2024.06.27., csütörtök
11 perc

Mely tényezők befolyásolják a posztok elérését? Feltétlenül szükséged van Reels videókra, hogy növeld elérésed és az elköteleződést a fiókodon? Mi alapján emel ki az Instagram egyes posztokat és felhasználókat a hírfolyamon belül?

Ha mindez érdekel, olvass tovább!

TARTALOMJEGYZÉK

  1. Bevezetés és az Instagram kulturális jelentősége
  2. Rangsorolási tényezők és ajánlások az Instán
  3. Monetizáció, bevételek megosztása és márkaajánlatok
  4. Eredetiség és tartalom-aggregáció a platformon
  5. A közösségi média és az Instagram jövője

Írásunkban feldolgozzuk a ‘The Colin and Samir Show’ podcast-jét,
amiben Adam Mosseri-t, az Instagram vezetőjét, kérdezték számos témában.

Bevezetés és az Instagram kulturális jelentősége

Mosseri azt nyilatkozta, hogy az Instagram vezetőjeként kiemelt feladata az, hogy a fejlődés és a kulturális relevancia útját járja a platform, annak érdekében, hogy az Instagram fel tudja venni a versenyt a versenytársaival, mint a TikTok.

Hangsúlyozta, hogy platformja felépítésében és működésében jelentős szerepet töltenek be az alkotók, az eredeti tartalmaik, valamint a felhasználók és az érdeklődési köreik.

Említette, hogy az Instagram az alkotóira, az általuk készített tartalmakra és a felhasználók érdeklődési köreik közötti kapcsolatok felkutatására összpontosít.

Az Instagram jelentős fejlődésen ment keresztül az évek során. Beépítették a hang és videóhívásokat, valamint az közvetlen üzenetküldési lehetőséget. A lojális alkotói közösség fenntartása, különösen a kis alkotók köre kulcsfontosságú az Instagram kulturális relevanciája szempontjából.

“Ha ránézünk, hogyan használják a felhasználók a platformunkat, akkor egyértelműen drámaian változott az évek során. Megértem, hogy amikor egy új fejlesztést vezetünk be, az frusztráló lehet sokaknak, mivel már megszokták az addigi felületet.” 
“Az igazat megvallva, örülök annak és fontosnak tartom, hogy legyen egy jelentős mennyiségű alkotó, akik kötődnek a platformunkhoz, és hűségesek hozzá. Épp ez az oka, hogy annyira törődöm a kisebb tartalomgyártókkal.”
- Adam Mosseri

Rangsorolási tényezők és ajánlások az Instán

Mosseri bemutatta továbbá a tartalmak rangsorolását és az ajánlásokat befolyásoló tényezőket, kiemelve az olyan elköteleződési mérőszámok fontosságát, mint a megosztások és megtekintési idő. 

Kitér a kapcsolódott (követők / followers) és a nem kapcsolódott (ajánlások / recommendations) elérési típusokat és a köztük való különbségtételre és az árnyalataikra.

Az olyan elköteleződési mérőszámok, mint a megosztás (küldések) és a megtekintési idő döntő rangsorolási tényezők, az “egy elérésre jutó küldések” szintén fontos mérőszám.

“Kapcsolt elérésből sokkal többnek kell lennie, mint nem kapcsoltnak. Az emberek utálni fognak engem a kommentekben, de stabilabbnak kell lennie, mint a nem kapcsolt elérésednek.” - Adam Mosseri

Monetizáció, bevételek megosztása és márkaajánlatok

Adam Mosseri az Instagram alkotóknak szóló monetizációs stratégiáit tárgyalja, kiemelve a bevételek megosztását, a márkázot és a szponzorált tartalmak hatásának mérését.

Megjegyzi, hogy a rövid formátumú videókhoz kapcsolódó bevételek hozzárendelése kihívásokkal jár, de elismeri, hogy a nagyobb alkotók számára ez fontos. Az Instagram célja, hogy a márkázott tartalmakkal kötött megállapodások révén stabilitást biztosítson az elérés és a monetizáció terén. 

Mosseri azt is hangsúlyozza, hogy az alkotói élmény javítása érdekében iparági szintű szabványokra van szükség a monetizáció és a mérés terén.

“Úgy gondolom, hogy ha mi mindenki a saját dolgát tenné, akkor nem lenne szükség iparági szabványokra. Szerintem az egész Internet veszít az értékéből emiatt. Mindenesetre ki kell találnunk mi történjen, mert ez nem hogy kevésbé ideális felhasználói élményt eredményez, hanem egyenesen frusztrálót.” - Adam Mosseri

Eredetiség és tartalom-aggregáció a platformon

Adam Mosseri állítja, az Instagram az eredeti tartalmakat helyezi előtérbe a más forrásokból feldolgozott tartalmakkal szemben, hogy támogassa az alkotókat és fenntartsa a közösség bizalmát.

A platform eredeti tartalmak azonosítására és ajánlására szolgáló módszereit, valamint az ezzel járó kihívásokat taglalta, emellett Mosseri kiemeli a mesterséges intelligencia által generált tartalmak azonosításának és címkézésének új kihívását, és az egész iparágra kiterjedő szabványokat és együttműködést sürget ennek megoldására.

"Az eredetiség mögött az a gondolat áll, hogy gondoskodnunk kell arról, hogy több érték jusson az eredeti alkotókhoz, akik valamit készítenek, mint azokhoz, akik megtalálják ezt a tartalmat, majd újracsomagolják és saját munkájukként tüntetik fel." - Adam Mosseri
"Itt az iparági szabványokra próbálunk támaszkodni. Tehát idővel egyre több olyan tartalom lesz, amelyet AI-al hoznak létre, és egyre nehezebb lesz beazonosítani őket." - Adam Mosseri

A közösségi média és az Instagram jövője

Mosseri az Instagram jövőjét a TikTok esetleges amerikai betiltásának, az üzenet alapú megosztás térnyerésének, valamint az olyan új technológiáknak a tükrében tárgyalja, mint a kiterjesztett valóság és a generatív AI.

A TikTok betiltása feldarabolhatja az Internetet, és a felhasználók figyelmét más platformokra irányíthatja át.

Az olyan feltörekvő technológiák, mint a kiterjesztett valóság és a hangalapú interfészek várhatóan jelentősen befolyásolják majd a közösségi média jövőjét, ami kihívásokat és lehetőségeket egyaránt jelent az Instagramnak.

"Azt hiszem, ami számomra igazán érdekes lesz, az az, hogy szerintem három-hét éven belül olyan dolgokat fogsz látni, amelyek - jobb hasonlat híján - félúton vannak ez, és egy quest vagy egy vision pro között." - Adam Mosseri

ÖSSZEFOGLALÓ

  • Az Instagram előnyben részesíti azokat a tartalmakat, amelyek beszélgetéseket váltanak ki. A megosztásokat és az elköteleződést kulcsfontosságú tényezőként használja a rangsorolási algoritmusában.
  • Az alkotók támogatása prioritást élvez, de a fenntartható bevételmegosztás olyan kihívásokkal néz szembe, mint a hozzárendelés és a nyereségesség fenntartása.
  • A rövid formátumú videók kulcsfontosságúak, mivel az Instagram versenyez a TikTokkal.
  • Az Instagram célja az eredeti tartalmak felerősítése, hogy megőrizze a bizalmat és a relevanciát az alkotói közösségben.
  • Az AI és a viselhető eszközök várhatóan alakítani fogják a közösségi média jövőjét, ami befolyásolja az Instagram fejlődését.
  • A mentális egészséggel való foglalkozás és a szülői felügyelet biztosítása létfontosságú, ezek és a felhasználói élmény közötti egyensúlyozás kihívást jelent.
  • A TikTok jelentette verseny és a gyors változások kihívást jelentenek az Instagram relevanciája és kulturális jelentősége szempontjából.
  • Az Instagram az emberek kapcsolódására összpontosít a kreativitás és a közös érdeklődési körök révén, új funkciók és technológiák által.

Forrás: We interviewed the Head of Instagram: Adam Mosseri (The Colin and Samir Show)