haladó tipp 2019.10.08., kedd
5 perc

Most, hogy blog sorozatunk első két részében szemezgettünk a több mint 15000 Instagram Storyt vizsgáló kutatás adataiból, itt van pár tipp, ami hasznos lehet a gyakorlatban is.

Posztold először a legjobb Story tartalmadat

A 2018-as kutatásában a Delmondo azt találta, hogy átlagosan vagy egyből az első Story után kilépnek, vagy végignézik azt az utolsóig, és csak azután hagyják el a márka tartalmát.

Ez azt jelenti, hogy ha az első Story-d nem kapja el a közönséged figyelmét, hamar ki fognak lépni és keresnek jobbat. 

Akár a termékedet promótálod, vagy kulisszák mögötti felvételeket közvetítesz az üzleted életéből, vagy csak simán szórakoztató tartalmat posztolsz, bizonyosodj meg róla, hogy már a kezdettől fogva lebilincselő a tartalom. 

Az Airbnb például Storyról Storyra leplez le helyszíneket, amely arra készteti a nézőket, hogy végignézzék az egészet és csak a legvégén lássák a teljes képet. 

Bónusz tipp: A kilépések száma Storyról Storyra csökken, ahogy eljutunk az utolsó Storyhoz, de érdemes cselekvésre ösztönözni a nézőket, hogy tovább növeljük a nézettségi arányt. 

Légy konzisztens
Ma az Instagram Story-k a leglebilincselőbb tartalmak, amelyek léteznek. A nézettségi arányok magasan 50% felett vannak, és naponta növekszik az aktív Story fogyasztók száma. 

Ez tökéletes alkalom lehet a márkádnak, hogy kísérletezz a Story-k adta lehetőségekkel. A legjobb rész - a Story-knak nem kell komplikáltnak lenniük. A Guardian kutatása szerint az egyszerű oktatójellegű/információdús grafikák messze túlszárnyalják a profi videókat.


Az egyszerűség 3 dologban nyilvánul meg:

  • olyan háttér használata, amely magáért beszél
  • rövid, közérthető szöveg
  • minimális dekoráció és/vagy logó

Most pedig következzen pár konkrét ötlet, amelyet bármikor átformálhatsz a te márkád stílusára/kifejezésmódjára: 

Ha hosszabb szövegeket osztasz meg Story-ban, hívd fel a nézőid figyelmét arra, hogy tartsák ujjukat a képernyőn, amíg azt olvassák!

A Billboard ezzel a Story-kkal vezette el a nézőit az éles Billboard szavazáshoz - de először ügyesen kihasználták a Story matricák adta lehetőségeket, és generáltak jó pár interakciót előtte.

A WeWork minden héten megkérdezi munkatársait szerte a világon arról, mit értek el a héten. Ez a Story például állásajánlatokkal zárult. 

Természetesen ez a kutatás csak a kezdet azon brandek és üzletek számára, akik fejleszteni szeretnék a Story tartalmukat.
Összefoglalásul tehát ahhoz, hogy a legtöbbet hozzuk ki ebből a csatornából, fontos rendszeresen mérni a saját Story eredményeinket, és nem kizárólagosan külső statisztikák alapján tervezni, így a saját méréshez a következő pontok szolgálhatnak iránymutatásul:

  • nézettségi arány
  • elérés és benyomások
  • kilépési arányok 
  • a Story posztolás ideje 
  • a Story hossza

Összegzésképp: ha maximalizálni szeretnéd a nézettségedet, érdemes a Story-k számát 1 és 7 közé tervezni. Ha pedig inspirációra van szükséged, böngészd a nagy márkák Instagram profiljait - számos egyedülálló ötletet gyűjthetsz, amivel te is sikeres lehetsz a követőid körében.

3 részes blog sorozatunk előző két részéért kattints a linkekre!
Legyen neked is Instagram Storyd - Kezdjük az alapokkal
Instagram Story tippek - Az ideális Story hossz és mennyiség

Buffer Stories Research