Most, hogy blog sorozatunk első két részében szemezgettünk a több mint 15000 Instagram Storyt vizsgáló kutatás adataiból, itt van pár tipp, ami hasznos lehet a gyakorlatban is.
Posztold először a legjobb Story tartalmadat
A 2018-as kutatásában a Delmondo azt találta, hogy átlagosan vagy egyből az első Story után kilépnek, vagy végignézik azt az utolsóig, és csak azután hagyják el a márka tartalmát.
Ez azt jelenti, hogy ha az első Story-d nem kapja el a közönséged figyelmét, hamar ki fognak lépni és keresnek jobbat.
Akár a termékedet promótálod, vagy kulisszák mögötti felvételeket közvetítesz az üzleted életéből, vagy csak simán szórakoztató tartalmat posztolsz, bizonyosodj meg róla, hogy már a kezdettől fogva lebilincselő a tartalom.
Az Airbnb például Storyról Storyra leplez le helyszíneket, amely arra készteti a nézőket, hogy végignézzék az egészet és csak a legvégén lássák a teljes képet.
Bónusz tipp: A kilépések száma Storyról Storyra csökken, ahogy eljutunk az utolsó Storyhoz, de érdemes cselekvésre ösztönözni a nézőket, hogy tovább növeljük a nézettségi arányt.
Légy konzisztens
Ma az Instagram Story-k a leglebilincselőbb tartalmak, amelyek léteznek. A nézettségi arányok magasan 50% felett vannak, és naponta növekszik az aktív Story fogyasztók száma.
Ez tökéletes alkalom lehet a márkádnak, hogy kísérletezz a Story-k adta lehetőségekkel. A legjobb rész - a Story-knak nem kell komplikáltnak lenniük. A Guardian kutatása szerint az egyszerű oktatójellegű/információdús grafikák messze túlszárnyalják a profi videókat.
Az egyszerűség 3 dologban nyilvánul meg:
- olyan háttér használata, amely magáért beszél
- rövid, közérthető szöveg
- minimális dekoráció és/vagy logó
Most pedig következzen pár konkrét ötlet, amelyet bármikor átformálhatsz a te márkád stílusára/kifejezésmódjára:
New York Public Library: Insta-novella
Ha hosszabb szövegeket osztasz meg Story-ban, hívd fel a nézőid figyelmét arra, hogy tartsák ujjukat a képernyőn, amíg azt olvassák!
Billboard - A nyár slágere
A Billboard ezzel a Story-kkal vezette el a nézőit az éles Billboard szavazáshoz - de először ügyesen kihasználták a Story matricák adta lehetőségeket, és generáltak jó pár interakciót előtte.
WeWork - te mit értél el ezen a héten?
A WeWork minden héten megkérdezi munkatársait szerte a világon arról, mit értek el a héten. Ez a Story például állásajánlatokkal zárult.
Természetesen ez a kutatás csak a kezdet azon brandek és üzletek számára, akik fejleszteni szeretnék a Story tartalmukat.
Összefoglalásul tehát ahhoz, hogy a legtöbbet hozzuk ki ebből a csatornából, fontos rendszeresen mérni a saját Story eredményeinket, és nem kizárólagosan külső statisztikák alapján tervezni, így a saját méréshez a következő pontok szolgálhatnak iránymutatásul:
- nézettségi arány
- elérés és benyomások
- kilépési arányok
- a Story posztolás ideje
- a Story hossza
Összegzésképp: ha maximalizálni szeretnéd a nézettségedet, érdemes a Story-k számát 1 és 7 közé tervezni. Ha pedig inspirációra van szükséged, böngészd a nagy márkák Instagram profiljait - számos egyedülálló ötletet gyűjthetsz, amivel te is sikeres lehetsz a követőid körében.
3 részes blog sorozatunk előző két részéért kattints a linkekre!
Legyen neked is Instagram Storyd - Kezdjük az alapokkal
Instagram Story tippek - Az ideális Story hossz és mennyiség