kezdő tipp 2019.10.02., szerda
4 perc

Egy fontos tényező, ami a Storyk sikeressége mellett szól a márkák és üzletek számára, az a tartalomfogyasztási küszöb. Ez a mérőszám azért előnyösebb a Story-kat tekintve, mert több felhasználó nézi ezt a fajta tartalmat, mint a feed posztokat.
A képfolyam véges hellyel rendelkezik. Minél többet posztolnak a felhasználók vagy a márkák, kevesebb hely jut mindenki másnak. Mivel a Storyk 24 óra után eltűnnek, így ott több hely keletkezik a friss tartalmaknak.

A Story kutatás eredménye négy szektorban

4 különböző szektor Story tartalmát vizsgálva most következzen a nézettségi arány és a posztolás gyakoriságának elemzése. A Buffer által választott 4 szektor a márka profilok, a szórakoztató profilok, a média profilok és a sport tematikájú profilok voltak. 

Márka: fogyasztóval kapcsolatos termékek vagy márkák
Szórakoztatás: TV/Film hálózatok, TV sorozatok, filmek, stb.
Média: Újságok, hírszervezetek, híroldalak, kiadók
Sport: sportok és sport csapatok, ligák, események


Átlagos Story nézettségi arány és Story hossz

Lássuk, hogyan teljesített a fentebb említett 4 szektor 2017-ben és 2018-ban.

Ami szinte hihetetlen, hogy a nézettségi arány 12%-kal emelkedett a márkák és üzletek számára egyetlen év alatt, annak ellenére, hogy átlagosan valamennyivel kevesebb Storyt posztoltak. 

Az említett 4 szektor 63%-os, vagy magasabb nézettségi aránnyal rendelkezik, ami azt jelenti, hogy a közönség magas arányban marad, és nézi végig a tartalmukat az elsőtől az utolsóig.

Átlagos követő és elérés arány

Most pedig nézzük az elérést - összehasonlítva a követők mennyiségével, amely az átlagos elérési arányt mutatja. 

Érdemes megjegyezni, hogy bár az átlagos elérési arány 5.82%, hatalmas a kilengés a sport és média fiókok között. 

Azonban, a közösségi média világában, ahol az átlagos elérési arány kevesebb mint 4%, az 5.82%-os elérés rendkívül magasnak bizonyul az cégek számára.

Átlagos poszt mennyiség havonta

Végül, de nem utolsó sorban, amellett, hogy tudjuk, milyen hosszúságú Storykat posztolnak a brandek, a kutatás során a Buffer vizsgálta azt is, hogy egy hónapban hányszor teszik ezt. 

Ehhez a kérdéshez érdemes megnézni, hány napon posztoltak Storykat az említett márkák havonta. 

A sporttal foglalkozó fiókok töltötték fel a legtöbb Storyt havonta (13.7 alkalommal), míg a márka fiókok csak 8.7-szer.

Mindent összevetve, még nem tartunk ott, hogy a márkák minden nap sztorizzanak. Azonban, ahogy az Instagram Story népszerűsége nő és a márkák is sikereket érnek el a platformon, van rá esély, hogy az imént említett fiókok is napi posztolásra törekedjenek. 

Forrás: Buffer Stories Research 

Utolsó módosítás2024. 09. 18.