Alkalmazható a keresőoptimalizálás Instagramon? Igen!
Egy erős SEO stratégia az egyik legjobb módja annak, hogy növeld elérésed. Mutatjuk, hogyan működik!
Az Instagram SEO lényege, hogy tartalmaid a lehető legtöbb helyen megjelenjenek. Minél többen fedezik fel posztjaid, annál nagyobb esélyed van arra, hogy növeld a követőid számát és elkötelezett közösséget építs.
Hogyan működik: 3 kulcsfontosságú tényező
Az Instagram posztok SEO-ra való optimalizálása csak az egyenlet egyik része.
Az algoritmus minden tartalmat feldolgoz: információkat gyűjt, amelyek segítségével meghatározhatja, hogy miről szól a poszt - és közvetve azt is, hogy ki találhatja érdekesnek.
Az Instagram a keresőbe beírt szöveg mellett a fiókokból, hashtagekből és helyekből származó információkat - úgynevezett jeleket - használ a keresési eredmények rangsorolásához.
A legfontosabb jelek a következők:
- Szöveg
Az Instagram igyekszik megfeleltetni a felhasználók által beírtakat a releváns kulcsszavaknak, fiókoknak, hashtageknek, tartalmaknak és helyeknek. - Felhasználói aktivitás
Ha az Instagram úgy gondolja, hogy valakit jobban érdekel egy adott poszt egy másiknál, akkor azt fogja előnyben részesíteni a keresési eredmények között. Ezt az alkalmazásban végzett korábbi aktivitás - például a megtekintett posztok, követett vagy interakcióban lévő fiókok - alapján határozza meg. - Keresési eredményekre vonatkozó információk
Egy fiók vagy poszt kattintásainak, kedveléseinek, megosztásainak és követőinek száma is befolyásolhatja, hogy egy adott poszt hol helyezkedik el a találatok között.
5 tuti Instagram SEO taktika
Ha tudod, hogyan használd a SEO-t az előnyödre, egyszerűen növelheted elérésed!
Mutatunk 5 módszert, hogyan!
1. Kulcsszavak a szövegben
Korábban az Instagramon csak hashtagek, helymegjelölések, felhasználó- és profilnevek alapján lehetett keresni, azonban most már egyszerűen felfedezhetsz új tartalmakat kulcsszavak segítségével is.
Ez azt jelenti, hogy a releváns, leíró jellegű, jól megfogalmazott szövegek jelentősen befolyásolhatják tartalmaid felfedezhetőségét.
A kulcsszavakat leggyakrabban a feliratokban, kép- vagy videó leírásokban és hashtagekben találod.
2. Kulcsszavak az Instagram nevedben
Ha szeretnéd az algoritmust előnyödre fordítani, optimalizálnod kell a profilodon lévő bemutatkozást is (BIO).
Ha van egy bizonyos kulcsszó szakterületeden belül, amellyel kapcsolatos keresésekben meg szeretnéd jeleníteni profilod, építsd azt be a nevedbe vagy a felhasználónevedbe!
3. Hashtag-használat
A releváns, célzott hashtagek használata a posztokban még mindig nagyszerű módja annak, hogy új közönségnek jelenj meg az Instagramon.
Mivel a hashtageket azzal a szándékkal használják, hogy kategorizálják és felfedezzék az új tartalmakat, a megfelelő kombinációk használatával a kívánt célközönséged elé kerülhetsz - még akkor is, ha korábban nem követték oldalad.
4. Helyettesítő szöveg hozzáadása
A helyettesítő szöveg (alt text) használata lehetővé teszi, hogy alternatív leírást adj posztjaidhoz. Bár a funkciót elsősorban a látássérültek felhasználói élményének akadálymentesítése céljából hozták létre - az Instagram automatikusan is generál helyettesítő szöveget - SEO-célokra is használható.
Mindenképpen győződj meg róla, hogy a hozzáférhetőséget helyezed előtérbe - ne csak a kulcsszavak kedvéért használd ezt az opciót!
Hogyan hozd létre?
Posztolás előtt koppints a képernyő alján található “Speciális beállítások” menüre, majd a “Helyettesítő szöveg írása” lehetőségre.
5. Következetesség
Végül pedig a legfontosabb tippünk: maradj következetes!
Minél inkább követed a fent említett gyakorlatokat, annál inkább meg fogja tanulni az algoritmus, hogy miről szól a fiókod - azaz a profilodat és a tartalmaidat a releváns felhasználóknak fogja ajánlani.
Összegzés
Mindössze néhány finomítással és fejlesztéssel könnyedén kihasználhatod az Instagram SEO előnyeit. A fenti tippeket alkalmazva növelheted aktív követőid számát, akik szívesen lépnek interakcióba tartalmaiddal.
Nem is olyan bonyolult, igaz?