A Reels téma talán még most is sokakban kérdőjelként van jelen, hiszen folyamatosan változik. Összegyűjtöttünk hát minden fontos információt, amire szükséged lehet, ha Reels videókban gondolkozol!
Mi az a Reels és mire jó?
A funkció lényege, hogy rövid, maximum 90 másodperces videókat tudunk készíteni és megosztani, különböző vizuális és hangeffektek használatával.
Ha eddig nem is, ezeket a sorokat olvasva biztos benned is felmerült, hogy a funkció mennyire hajaz a TikTokra. Bár ez hivatalosan nincs kimondva, de minden bizonnyal az Instagram a konkurenciájának egyediségét próbálta kicsit magáévá tenni - ahogy azt korábban a Snapchat story funkciójával is tette.
A TikTok hihetetlen mértékű sikerességéből kiindulva a Reelsnek is széles felhasználói közönsége lesz, vagyis már most is van. Innentől kezdve, pedig már alkalmassá válik reklám célok megvalósítására és kitűzésére. Használhatjuk például egy-egy termék vagy szolgáltatás kreatív bemutatására, oktató anyagok és használati javaslatok ismertetésére, a márkatudat építésére, vagy pusztán a tartalom színesítésére.
Egy márka népszerűsítésére azért is kiváló eszköz a Reels, mert a felhasználóknak nem kell követniük az oldalt ahhoz, hogy lássák a videókat - böngészés közben ugyanis bárki által készített tartalomra rá lehet bukkanni, amennyiben azt nyilvános profilból tették közzé.
Reels készítése, szerkesztése
Reels-ként megoszthatsz már kész állapotú videót, de összevághatod akár több kis klipbőlis - sőt, saját videót is felvehetsz! Ehhez koppints az alsó menüsorban a "+" gombra, és válaszd a "Reels" lehetőséget.
- Hang: használhatod a saját Reels-edbe felvett eredeti hangot is, de az Instagram készletéből is lehet válogatni.
- Effektusok: vagyis filterek, választhatunk Instagram által, illetve más felhasználók által készített effekteket is.
- Zöld vászon: készíts magadról egy videót, és állíts be hozzá bármilyen hátteret!
- Saját megadása: videó választása a galériádból.
- Hossz: add meg, milyen hosszúságú videót szeretnél készíteni.
- Sebesség: videón és audión is elvégezhető, hogy ne csússzon el az esetleg ritmusra időzített mozgás/történés.
- Videó elrendezése: több klip összevágásánál érdemes használni, a tökéletes eredmény érdekében.
- Időmérő és visszaszámlálás: hasznos azokhoz a videókhoz, ahol nem tudjuk kezünkben tartani a telefont.
- Gesztusok irányítása: emeld fel a kezed - tenyérrel a kamera felé - a felvétel indításához és befejezéséhez.
Reels megosztása
Ha elkészültél a videó felvételével és szerkesztésével, kattints a “Tovább”-ra, majd a “Borító módosítására” ahol ki tudod választani a megfelelő képkockát, vagy saját képet is fel tudsz tölteni. Ezután már csak a képaláírást kell megírni, majd igény szerint meg tudod jelölni a helyszínt, vagy a videóban szereplő embereket - ez a része már teljesen megegyezik azzal, mint amikor egy sima Instagram posztot teszel közzé.
Az Instagram Reels algoritmus működése
Az Instagram szerencsére nem titkolja, hogy mi alapján rangsorolja a különböző tartalmakat amikor a felhasználók a Reelsek között nézelődnek. Ezek az adatok pedig segítséget nyújtanak nekünk abban, hogy sikeresebb tartalmakat hozzunk létre.
Az algoritmus célja, hogy olyan tartalmat jelenítsen meg, amelyet a felhasználók élvezni fognak, és interakcióba lépnek vele.
Annak meghatározásakor, hogy mely videókat fogja megjeleníteni az Instagram, az algoritmus először figyelembe veszi a következő pontok bekövetkezésének valószínűségét:
- A legvégéig megnézi a videót,
- Likeolja,
- Szórakoztatónak vagy viccesnek találja,
- Megosztja valakivel,
- Megnyitja a hangot, és azt felhasználva készít egy videót.
Az utolsó pont ismerősen csenghet, ha valaki jártas a TikTokban, hiszen ott is kulcsfontosságú szerepet játszanak a “viral” hangok. Ha nagymértékben ismert, tehát trendi hangklippel hozol létre tartalmat, akkor nagy az esélye annak, hogy a tartalmadat is felkapja az algoritmus - de persze ez nem csak ezen a mutatón múlik.
A hang felhasználása azonban csak akkor lehetséges, ha az eredeti alkotó nem tiltotta le a hang felhasználásának lehetőségét.
A legfontosabb mutatók
Az algoritmus sok mindent figyel, például azt is, hogy egy Reels megtekintése után a felhasználó kapcsolatba lépett-e az alkotóval. Ez azt jelenti, hogy a kommentekre, privát üzenetekre és hashtagekre való reagálás elősegítheti, hogy tartalmaid gyakrabban jelenjenek meg az emberek hírfolyamában.
Ezt követően az Instagram magára a videóra - és a tartalomkészítőre vonatkozó információkat veszi górcső alá.
Tehát, a legfontosabb mutatók fontossági sorrendben a következők:
- Felhasználói tevékenység: Beleértve a Reelsekkel való elköteleződés és a tartalomkészítőkkel folytatott interakciók.
- Információk a videóról: Például a népszerűsége, hangsávja, valamint a videó képpontok és képkockák alapján történő megértése.
- Információk az alkotóról: Beleértve, hogy kik ők és, hogy más felhasználók hogyan léptek kapcsolatba velük.
Tartalomtípusok, amiket az Instagram nem ajánl
Számos tartalom létezik, amelyeket az Instagram nem szeret, függetlenül attól, hogy mennyire népszerű az alkotó, vagy hogy mennyire vonzó a videó.
A következőket kerüld, ha nem szeretnéd, hogy a tartalmad feketelistára kerüljön:
- A videó alacsony felbontású és/vagy vízjeles,
- A videó politikai tartalmú,
- A videót politikai vagy kormányzati szereplők készítették.
Tehát, ha szeretnél sikereket elérni Reels videóiddal, törekedj a kiváló minőségű tartalom előállítására. A téma legyen könnyű és barátságos minden közönség számára. A más webhelyről “újrahasznosított”, vízjellel ellátott videók csak akkor jelennek meg az emberek hírfolyamában, ha közvetlenül követik az alkotót - azaz TikTok videók Instagramon való megosztása nem ajánlott!
Kövesd nyomon, hogy mely videók rezonálnak leginkább a követőid körében azáltal, hogy figyelemmel követed az Reels-ek sikerességét. Ha nincs alkotói vagy üzleti profilod, akkor meg tudod tenni ezt a likeok, kommentek és megtekintések számának figyelésével. Ha pedig professzionális fiókod van, ennél sokkal több elemzés fog a rendelkezésedre állni.
Így használd a Reels-t vállalkozásodhoz
Nézzük meg, hogy hogyan használhatják a márkák ezt a funkciót a közösségi médiában.
Használd ki a trendeket a célközönségedhez mérten
Ha néhány percet eltöltesz az Instagram böngészésével, kapni fogsz egy átfogó képet arról, hogy milyen trendek futnak jelenleg a felhasználók körében. Ezek lehetnek hangklippek, remixelt videók, szófordulatok, de akár táncok is.
De miben segítheti ez a vállalkozásodat?
Nos, ha az imidzsed engedi, az ilyen trendekben való részvétel gyorsan nagyobb nézettséget hozhat neked, és egy kis kreativitással beillesztheted a megosztani kívánt üzenetet (vagy terméket) a felhasználók körében már eleve népszerű tartalomba.
A következőkre figyelj egy Reels készítésénél:
- Hozz létre hiteles tartalmat: A hiteles tartalom az elköteleződés kulcsa, ezért nagyon fontos, hogy csak őszinte, valós tartalmat osszunk meg. A legjobb, ha nem egy egyszerű, steril reklámnak tűnik a videónk, hiszen a barátibb, közvetlenebb tartalmakkal tudjuk igazán megragadni a fogyasztók figyelmét. Azonban ügyeljünk arra is, hogy mindez ne érződjön erőltetettnek, ne akarjunk több poént beletenni mint ami amúgy belefér, hiszen ezzel csak az ellenkezőjét fogjuk elérni.
- Vegyítsd a szórakozást az oktatással: Ne éljünk illúziókban; a legtöbb Instagram felhasználó csupán szórakozás céljából használja az alkalmazást, ezért egy tömény, tényekkel teli szakmai anyagot nem fognak végignézni. Ezért, posztolás előtt érdemes mérlegelni, hogy kikhez szeretnénk eljuttatni az üzenetünket, és ahhoz a csoporthoz milyen úton tudunk elérni. Ha ezekre a kérdésekre megtaláltuk a választ, akkor valószínűleg már azt sem lesz nehéz kitalálni, hogy milyen információ lehet hasznos számukra, majd elkezdhetjük kitalálni a videó részleteit.
- Rivaldafényben az új termékek: Az Instagram Reels használata nagyon jó lehetőséget nyújt az új termékek bemutatására, promotálására, hiszen viszonylag egyszerűen, de annál vonzóbb hirdetéseket lehet létrehozni.
Letöltötted már ingyenes Instagram Reels kisokosunkat? Anyagunkban minden információt kézhez kapsz, amire szükséged lehet egy Reels készítéséhez!
Mint minden közösségimédia-kampánynál, a tartalomkészítés során is időbe telik, hogy megtaláld a számodra is komfortos hangot, eszközöket. Ezen nem segít a közösségi média alkalmazások fejlődése sem, hiszen szinte hétről-hétre vezetnek be újdonságokat. A Reels beépítése a marketingstratégiába azonban egész egyszerű - amint kiismerted a videószerkesztés csínját-bínját.