A közösségi oldalak egyre nagyobb mértékben befolyásolják a mindennapjainkat, napról napra egyre több emberhez eljutva. Ennek köszönhetően a cégek is meglátták benne a marketing-lehetőséget, és bátran élnek is ezzel az új elérési formával. Azonban az Instagram nemcsak a nagyobb márkáknak lehet aranybánya, a kisebb cégek számára is előnyös egy jól felépített közösségi média-jelenlét. Annak ellenére, hogy az Instagram meglehetősen fehasználó-barát kezelőfelülettel rendelkezik, ha a platform elemeiről beszélünk, úgy tapasztaltuk, mégse mindig egyértelmű, hogy mi micsoda, és milyen funkcióval rendelkezik. Viszont ahhoz, hogy könnyedén elboldoguljunk, nem árt ismernünk a kezelőfelületet. Lássuk is az Instagram részeit!
BIO / BEMUTATKOZÁS
A bio szerepe az Instagram-oldaladon az, hogy tájékoztassa a látogatókat, hogy mivel foglalkozol, melyek az érdeklődési köreid, természetesen az Instagram tartalmaddal összhangban.
Konkrét példa: attól függetlenül, hogy a zongorázás a hobbid, de a macskádról posztolsz, célszerű a bióban a macskádról írni.
Ha nem az Instagram a fő vagy az egyetlen platform, amit használsz, vagy esetleg forgalomgenerálási okokból hoztad létre, elengedhetetlen, hogy kihasználd a “link a bióban” adta lehetőséget, ahova a weboldalad url-je kerülhet.
Ha lokális céged van, és számítasz forgalomra a céged telephelyéhez közel, érdemes a címedet is kiírni. (Ha magáncélra használod az Instát, ezt a lépést ajánlott inkább kihagyni).
Pro tipp:
A bióban használj kulcsszavakat, vagy tagelj be más felhasználókat (ha több profilt kezelsz, a másik profilodat, stb).
CAPTION / KÉPALÁÍRÁS
A caption, vagy magyarul képaláírás ugyan a vizuális elemek alatt foglal helyet - szó szerint és átvitt értelemben is - de ritka az a vizuális tartalom, ami caption nélkül megállja a helyét. Itt plusz infókat közölhetsz, és ugyanúgy beletartozik a tartalomba, amit gyártasz, mint egy jól megkomponált kép. Ezzel a funkcióval érzelmeket válthatsz ki, cselekvésre buzdíthatsz, és a bónusz, hogy amíg a captionödet olvassák, több időt töltenek a profilodon. Egyébként is, mindenki más használja, tehát egy hiányzó caption nem az a dolog, amivel háttérbe akarnád szorítani magad a többiekhez képest.
FEED / KÉPFOLYAM
A feed a képeid összességét jelenti a profilodon. A feednek hatalmas szerepe van abban, hogy az, aki meglátogatja az oldaladat, követni fog-e téged, vagy egyből továbblép. Ezért érdemes a képek összhangjára is kiemelt figyelmet fordítani, nem csak az egyes képekre önmagukban.
STORY / TÖRTÉNET
A Story az Instagramon megjelenő két fő tartalomtípus egyike. Abban tér el a sima Feed posztoktól, hogy ezek csak 24 óráig látszódnak, kivéve, ha highlightba / fókuszba helyezed őket (lásd lentebb). Ha például aktuális történést vagy olyan színvilágú képet/videót posztolnál, ami nem illik a feededbe, ez egy jó választás lehet. Ami a Storyk mellett szól még, az a matrica-használat lehetősége, melyekkel könnyen létesíthetsz kapcsolatot a követőiddel, interakcióra bírhatod őket.
HIGHLIGHT / FÓKUSZ
A Highlights azon storyk gyűjtőhelye, amelyek már ugyan archiválódtak - tehát letelt a 24 óra a megosztástól számolva - viszont dönthetünk úgy, hogy ezeket a storykat hosszú távon is megőrizzük, és tematizálva összegyűjtjük őket a Highlights-ba, más szóval fókuszba helyezzük őket.
Pro tipp:
Készíts egységes highlight borítóképeket!
Reels
A Reels nagyban hasonlít a TikTok-ra: a funkció lényege, hogy rövid, maximum 90 másodperces videókat lehet készíteni és megosztani, különböző vizuális és hangeffektek segítségével, amit a posztokhoz és történetekhez hasonlóan az Instagram bármelyik felhasználója megtehet.
Reméljük, hasznosnak találtátok ezt a posztot, valamint, hogy hasznát fogjátok venni a további augusztusi bejegyzéseink olvasásakor is, amelyek - mint már említettük a közösségi oldalainkon - szintén az Instagram körül forognak majd.
Tarts velünk és hozzuk ki a legjobbat a Te Instádból is! #instaugust