info tipp 2024.07.18., csütörtök
4 perc

Ha érdekel, hogyan érheted el a legjobb elérést az Instagram tartalmaiddal, akkor ez a cikk neked szól. Nézzük meg, miért változott meg az algoritmus, és hogyan fordíthatod ezt előnyödre!

Képzeld el, hogy egy aranyos cicás videót nézel, ami mosolyt csal az arcodra.
Mi az első gondolatod? "Ezt muszáj elküldenem a legjobb barátomnak!"
Ezzel a húzással nemcsak a barátodat, hanem az Instagram algoritmusát is „boldoggá teszed”. Az Instagram most nagyobb hangsúlyt fektet arra, hogy hányan küldik el az adott posztot másoknak, mint arra, hogy hány lájkot kap.

Küldés-elérés arány

Adam Mosseri, az Instagram CEO-ja, egyik friss Reels-videójában beszélt arról, hogy hogyan változik az Instagram algoritmusa és hogy miért a küldés-elérés arányt fogják alapul venni a like-ok helyett.

Így írja le mi ez az arány és miért olyan fontos:

“Pár tipp: Az egyik legfontosabb szempont amit használunk a rangsorolásban, az a küldés-elérés arány. Tehát, azon emberek száma akik látták a fotódat vagy videódat, és továbbküldték egy barátjuknak privát üzenetben.

Olyan platform akarunk lenni, ahol nem csak passzív fogyasztó vagy, hanem ahol olyan tartalmat tudsz felfedezni, amit szívesen meg is osztanál barátaiddal, ismerőseiddel.

Legyen szó arról a Reels videóról, amitől sírva kezdtél el röhögni és egyből el akartad küldeni a barátodnak, vagy a testvérednek, vagy éppen egy olyan foci highlightról ami annyira érdekes volt, hogy rögtön tovább is küldted egy másik szurkolónak. Ilyesmikre gondoltunk.

Semmiképp ne erőltesd, viszont ha teheted, próbálj meg olyan tartalmat készíteni, amit az emberek szívesen elküldenének egy barátjuknak vagy rokonuknak.”

Amikor megosztasz valakivel egy posztot vagy videót, az azt jelenti, hogy igazán értékesnek tartod azt a tartalmat. Az Instagram is így gondolkozik. Ha sokan küldik el egymásnak ugyanazt a posztot, az azt jelenti, hogy a tartalom tényleg érdekes és releváns. Ezért az algoritmus mostantól nagyobb hangsúlyt fektet a továbbításokra, mint korábban.

Mosseri nem szeretné, hogy a felhasználók elkezdjék kijátszani az új rendszert, inkább arra buzdít, hogy minél több egyedi és érdekes tartalmat tegyenek közzé a felhasználók, a közösségi élmény fejlesztése érdekében.

Ezt így használd ki:

Ha szeretnéd, hogy a posztjaid nagyobb elérést kapjanak, próbálj meg olyan tartalmakat készíteni, amiket az emberek szívesen küldenek el egymásnak. Humor, érzelmek, inspiráció – ezek mind olyan témák, amik nagy eséllyel elérik a céljukat. És ne feledd, mindig jó egy kis csavar! A humoros vagy meglepő fordulatok gyakran arra késztetik az embereket, hogy megosszák a posztodat a barátaikkal.

Ne úgy fogd fel, mint akadályt, hanem, mint egy új lehetőséget, amit csak úgy lehet meglovagolni ha kellő kitartással és odafigyeléssel készíted a posztjaidat!

Összefoglaló

  • Az Instagram algoritmusa mostantól a posztok küldés-elérés arányára koncentrál a like-ok helyett, vagyis arra, hogy hányan osztják meg privát üzenetben.
  • Adam Mosseri, az Instagram CEO-ja hangsúlyozza, hogy ez az arány fontos a rangsorolásban, mert az emberek által továbbküldött tartalmakat értékesebbnek tekintik.
  • A felhasználókat arra ösztönzik, hogy olyan egyedi és érdekes tartalmakat hozzanak létre, amiket mások szívesen megosztanak barátaikkal, mivel ez növeli a posztok elérését.

Forrás: Instagram Algorithm Shift: Why ‘Sends’ Matter More Than Ever