info tipp 2020.08.13., csütörtök
3 perc

Többször írtunk már arról, hogy az online marketingnél is milyen fontos az eredmények nyomon követése, akár a posztok vagy egy komplett marketing kampány esetében. Nincs ez másként az influencer marketinggel kapcsolatban sem! Fontos, hogy már a megállapodás során kitérj arra, hogy milyen mutatók eredményességét szeretnéd látni a hirdetéssorozat közben és végén is. Íme, a legfontosabb tudnivalók!

Célok meghatározása

Az első és legfontosabb, hogy már rögtön a kezdeteknél meghatározd az együttműködés célját, hiszen ez alapvetően befolyásolja az ellenőrizni kívánt mutatókat.

Mutatunk néhány lehetséges célkitűzést:
  • Forgalom generálás (pl. honlap) 
  • Márkaismertség növelése (pl. megjelenés, elérés) 
  • Közvetlen eladás (pl. kuponok, kedvezmények)
  • Elköteleződés fokozása (pl. like, megosztás, taggelés)
  • Lead generálás (pl. hírlevél feliratkozás)

Tipp: Gondold át korábbi, illetve esetlegesen az influencer kampánnyal párhuzamosan folyó marketing kampányaidat!

Lehetséges mérési eszközök

Az alábbiakban az elsődleges mérési megoldásokról olvashatsz, amelyek mindenképpen segítségedre lehetnek! 

Facebook Elemzések

Ha az elköteleződés fokozása, illetve a márkaismertség növelése a fő célod, akkor a Facebook és az Instagram saját elemzőfelületeit érdemes böngészned! Ennek segítségével megtudhatod többek között például, hány új kedvelés érkezett vagy, hogy hányan tekintették meg oldalad egy adott időszakban.

Hogyan érheted el a Facebook Elemzéseket?
  1. Nyisd meg oldalad a Vállalkozáskezelőben!
  2. Koppints a felső menüsorban található “Elemzések” (“Insights”) feliratra!
  3. A bal oldalon lévő opciók (pl. Elérés, Kedvelések, Követők, Bejegyzések stb.) közül válaszd ki mit szeretnél látni!

Tipp: Ha például szeretnéd megtudni, hogy egy szponzorált poszttal hány embert értél el, illetve milyen interakciókat váltott ki a tartalom, akkor érdemes ezt belefoglalni a megállapodási szerződésbe. Amennyiben az influencer üzleti fiókkal rendelkezik, láthatja a posztok részletes elemzéseit!

Instagram Insights

Az Instagram esetében ugyanaz a helyzet, mint a Facebooknál: célravezető nézegetni a bejegyzések elemzéseit. Ha üzleti fiókkal rendelkezel Te, illetve a választott influencered, az Insta Insights adatait böngészve számos információt megtudhattok arról, hogyan teljesítenek a szponzorált tartalmak. Lehetőség van arra, is hogy a storyk teljesítményét is figyelemmel kísérd, erről korábbi blogunkban részletesen olvashatsz.

Egy konkrét bejegyzés elemzését előhívhatod pillanatok alatt, ha az “Elemzések megtekintése” feliratra koppintasz a posztodnál!

Az Insights menüpontot pedig így érheted el:
  1. Nyisd meg profilod és koppints a három vízszintest ábrázoló ikonra a jobb felső sarokban!
  2. Koppints az “Elemzések / Insights” opcióra!
  3. Válaszd ki, hogy melyik témakörről szeretnél megtudni még többet: “Tartalom”, “Tevékenység” vagy “Célközönség”.

Google Analytics és az UTM

A Google által kínált analitikai eszköz tökéletes a webes forgalom mérésére. Az UTM paraméterek segítségével például pontosan nyomon követheted az influencer marketing okozta website trafficot. Amennyiben egy kampányod több helyen is fut egyszerre az online térben, megtudhatod például, hogy melyik platformról érkeztek a felhasználók! Véleményünk szerint ez egy alapelem a hatékonyság mérésénél, paraméterezd fel a véleményvezérnek küldött linkjeidet!

Korábbi blogunkban összegyűjtöttük az UTM-mel kapcsolatos legfőbb tudnivalókat!  Sőt egy letölthető sablont is találsz benne, amellyel könnyen átláthatod linkjeidet!

Tipp: Készíts el UTM paraméterezett linkjeid minden platformra! Íme, egy példa, hogy milyen linket szerepeltessen az influencered abban a posztjában, amelyben a honlapra kattintásra ösztönzi követőit:

  • URL: https://www.interword.hu
  • utm_source: facebook
  • utm_medium: poszt
  • utm_campaign: influencer_neve
  • Felparaméterezett link:
    https://www.interword.hu?utm_source=facebook&utm_medium=poszt&utm_campaign=influencer

Záró gondolat

Tűzd ki céljaidat, majd gondold át, mivel lehetne legjobban mérni a hatékonyságot! A fent említett három eszközről ne feledkezz el!

Források: