Ha egy influencer marketing kampány alkalmazása mellett döntesz, akkor a blogsorozatunk mostani bejegyzése kifejezetten Neked szól! Összeállítottunk egy kis iránymutatást a gördülékeny együttműködés menedzseléséhez.
A kampány lépései
Lépésről-lépésre bemutatjuk az influencer kampány egy lehetséges megvalósítási menetét.
0. A megfelelő influencer megtalálása
Az előző bejegyzésünkben már írtunk arról, hogy a két legfontosabb tényező egy véleményvezér kiválasztásánál, az influencer hitelessége, illetve hogy a követők megegyeznek-e a márka célcsoportjával. Ez bizony időigényes munka, de alapvetően meghatározza a kampány sikerességét, így nem érdemes elhanyagolni.
Az Influencerkereső oldal segítségedre lehet a kutakodás során, a honlapon megtekintheted az Instagram, a Facebook és a Youtube véleményvezérek toplistáját is.
Számos influencer szerződésben áll valamilyen ügynökséggel, így egy erre specializált céggel is felveheted a kapcsolatot.
Tipp: Válassz ki több potenciális influencert, akik szóba jöhetnek!
1. Előzetes kapcsolatfelvétel
Keresd fel a kiválasztott influencereket egy előzetes egyeztetés céljából, hogy lásd mennyire érdeklődnek kampányod iránt. Ezt megteheted telefonon, e-mailben, vagy akár egy Instagram véleményvezér esetében egy DM segítségével is könnyedén elindíthatod a beszélgetést.
2. Brief kiküldése
Ha kialakult a kölcsönös szimpátia érdemes egy brief-ben egyeztetni a legfontosabb adatokat.
-
A márka alapadatai (pl. célcsoport, versenytársak, termékjellemzők)
-
Kampány pontos leírása (pl. cél, időszak, tiltott tartalmak)
- Igénybe vett social media platformok és tartalomtípusok (pl. fénykép, story, videó)
- Együttműködési forma, melyről az Alapfogalmak részben olvashatsz bővebben. (pl. kötelező és tiltott tartalmak.)
- Poszt számok
Ezt a lépést érdemes jól átgondolni, mivel az itt feltüntetett tartalmak az egész együttműködés alapját képezik.
Tipp: Szánj rá elegendő időt a tervezésre, gondold ki pontosan, milyen tartalmakat és célokat szeretnél.
3. Szerződés megkötése
4. Tartalomgyártás
- Érdemes lehet belefoglalni a szerződésbe a tartalom korrekció lehetőségét, természetesen ez influencer és megbízó függő. Ennek értelmében azonban, miután a véleményvezér elkészítette a tartalmat, akkor a reklámozott márka csapata lecsekkolhatja azt a véglegesítés előtt.
- Határozzatok meg konkrét időpontokat, vagy legalábbis intervallumokat, hogy könnyen beütemezhető legyen a tartalom közzététel.
5. Az eredmények mérése
Már sokat írtunk arról, hogy milyen fontos az elemzések készítése legyen szó néhány posztról vagy akár egy átfogó marketing kampányról. A megállapodás során előnyös kitérni arra is, hogy milyen mutatók eredményességét szeretnéd látni a kampány végén vagy adott esetben akár közben is. Blogsorozatunk következő bejegyzésében részletesebben kitérünk arra, hogy milyen tényezőket érdemes feltétlenül mérni egy influencer kampány esetében.
Záró gondolat
Véleményünk szerint fontos, hogy elegendő időt szánj a megfelelő influencer megtalálására, valamint az együttműködés pontos megtervezésére. Hidd el a későbbiekben kifizetődik a befektetett energia! Tarts velünk blogsorozatunk következő részében, ahol az influencer marketing legfontosabb mérőszámaival ismerkedhetsz meg!
Forrás: IAB HUNGARY – INFLUENCER MARKETING KISOKOS