Lassan már a csapból is az influencer kifejezés folyik. Mi sem mehettünk el a téma mellett, legújabb blogsorozatunkban áttekintheted az influencer marketing legfontosabb jellemzőit. Ha fontolgatod, hogy együttműködsz egy véleményvezérrel, ne maradj le bejegyzéseinkről! Elsőként ismerkedj meg az alapvető tudnivalókkal!
Miről lesz még szó influencer blogsorozatunkban?
- Az influencer marketing sajátosságáról és történetéről
- Az influencerrel történő együttműködés menetéről
- A kampányok hatékonyságának méréséről
- Jogi tényezőkről
- Gyermek véleményvezérekről
Mit jelent az influencer marketing?
Az influencer szó magyarra véleményvezérként fordítható. Az influencer marketing az elmúlt évek egyik legfelkapottabb online marketing eszközének tekinthető. Sőt, egy felmérés szerint a cégek 63%-a növelni kívánja influencer marketing tevékenységét a következő években. Pár éve itthon is bevett szokássá vált, hogy egy terméket vagy szolgáltatást influencerek segítségével promotálnak, egyre több márka nyúl ehhez az eszközhöz. A véleményvezérek a termék vagy szolgáltatás kommunikációja során egy márkával kapcsolatos információikkal és tapasztalataikkal célozzák meg a felhasználókat. Az influencer marketing két fő célja az értékesítésösztönzés és a márkaépítés, amely a hiteles megjelenéssel és tartalommal könnyen lehetséges. A virtuális világ az influencer marketing fellegvára, hiszen végtelen lehetőséget biztosít a széles rétegek eléréshez és a kétirányú kommunikációhoz is.
Az influencer marketing legfőbb platformjai
- Instagram: az egyik legfelkapottabb influencer platform, az okos számok szerint az influencer marketing kampányok 90%-ában jelen van az Insta
- Youtube: a vloggerek terepe
- Facebook: számos influencer itt (is) tevékenykedik
- TikTok: az influencer marketing új foltja, korábbi blogunkban olvashatsz a TikTok Creator Marketplace-ről
Hogyan kategorizálhatók az influencerek?
-
Megainfluencer: azon kevesek egyike, aki 1.000.000-nál nagyobb követőtáborral rendelkezik (pl. Palvin Barbara)
-
Makroinfluencer: viszonylag sok rajongóval rendelkezik, szám szerint 100.000. és 1.000.000 közötti felhasználóval (pl. Kulcsár Edina, Dancsó Péter)
- Microinfluencer: 1.000 és 100.000 közötti követővel büszkélkedhet
- Nanoinfleuncer: 1.000 követőnél kisebb követői bázissal bír
Gyakori csoportosítási forma még a tevékenység alapú kategorizálás is. Ilyen például a social media sztárok (bloggerek, vloggerek), hírességek, szakértők és tudományos szakemberek besorolás. Érdekesség, hogy sok influencer nem a közösségi oldalon keresztül vált ismertté, hanem például TV és egyéb médiumok által.
Megjegyzés: Egy együttműködés sikerességét, nemcsak az határozza meg, hogy az influencer mennyi követővel rendelkezik. Fontos, hogy a kiválasztott véleményvezér rajongói megegyeznek-e célcsoportoddal.
Milyen típusai léteznek az influencer marketingnek?
Amennyiben együttműködést tervezel egy véleményvezérrel, nem árt tisztában lenni a lehetséges együttműködési formákkal. Nézzük a lehetőséget!
Dedikált poszt
Az ilyen együttműködésnél nagyon erős a hirdetői megjelenés a bejegyzéseknél. A szöveg teljes tartalma a hirdetni kívánt termék vagy szolgáltatás körül forog.
Shout out
Tulajdonképpen egyfajta ajánlásnak tekinthető. Ennek keretében egy híresebb influencer kevésbé ismert profilok követésére ösztönzi a felhasználókat.
Mention
Ennél a típusnál kevésbé hangsúlyos a hirdetői üzenet, itt a hirdetés szinte elveszik a tartalomban.
Reklám
Ebben az esetben az influencer szerepel a hirdető bejegyzésében (pl. fénykép, videó, live), tehát a véleményvezér nem saját felületén népszerűsíti a terméket vagy szolgáltatást. Biztosan láttál már olyan posztot, amikor egy márka egy hírességgel és termékével készült fotósorozatot tett közzé!
Záró gondolat
Blogsorozatunk első részében áttekinthetted a legfontosabb alapfogalmakat, melyekkel mindenképpen tisztában kell lenned, ha egy influencerrel történő együttműködésen gondolkodsz. Reméljük, hasznosnak találtad! Jöhet a következő rész?