Az alapfogalmak elsajátítása után, most az influencer marketing történetével és jellemzőivel ismerkedhetsz meg blogsorozatunkban. Sőt, összegyűjtöttünk Neked számos tippet egy sikeres kampány érdekében. Készen állsz?
Az influencer marketing eredete
Talán nem is gondolnád, de az influencer marketing alapjai nagy múltra nyúlnak vissza. A történelemben első véleményvezérekként az egyházi és világi vezetőket tartják számon, hiszen a középkorban az ő véleményükre, nézeteikre adtak a legtöbbet az emberek.
Az első konkrét terméket reklámozó személy a Davis Milling Company nevéhez fűződik. 1890-ben felkérték Nancy Green-t, hogy legyen a Jemina nagynéni palacsinta lisztkeverék arca. Az eredmény nem maradt el, a véleményvezérnek sikerült számos ember vásárlási szokását befolyásolnia.
A Coca - Cola marketing kampánya - igen, jól gondolod, a Mikulásos - például az 1930-as évekre nyúlik vissza.
Maga az influencer szó 1955-ben került be a köztudatba, az utóbbi években az online világnak köszönhetően pedig már szinte mindenki számára ismertté vált.
Az egyre gyakoribb influencer kampányoknak köszönhetően a márkák sorra ismerték fel a siker lehetőségét, így többen beépítették kommunikációjukba az ismert emberek ajánlásait. Manapság már szinte mindenki tájékozódik valamelyik social media platformon mások véleményéről egy termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban. Ennek köszönhetően a hiteles influencer marketing kampányok sikere igen jelentős.
Influencer marketing statisztikák
-
A kampányok 90%-ának az Instagram az alapja
- A felhasználók 91%-a szerint hatékony marketingeszköz
- Az emberek 87%-a az Instán követ influencereket
- Az utóbbi 3 évben 1500%-kal nőtt az “influencer marketing” szó keresettsége a Google-ben
- 10-ből 9 kampányban microinfluencerek szerepelnek.
forrás: Influencer Marketing Hub
Milyen sajátosságai vannak az influencer marketingnek?
Ahogy említettük, napjainkban az influencer marketing fő platformja a közösségi média. A social media felületeken futó kampányok elsősorban a fiatalabb generációk körében lehetnek sikeresek, ezt érdemes szem előtt tartani. Ha főként ők állnak célcsoportod középpontjában, akkor nem érdemes várnod.
Az influencer marketing együttműködések sikerességét egyik legnagyobb mértékben meghatározó tényező a véleményvezér hitelessége. Fontos, hogy olyan személlyel dolgozz együtt, akinek profiljába maximálisan beleillik a terméked vagy szolgáltatásod népszerűsítése. Az sem utolsó szempont, hogy az adott influencer kikkel dolgozik még együtt. Gondolj csak bele, elég kellemetlen lenne, ha például egy vegán influencer ajánlana egy marhahúsos hamburgert, vagy ha egy véleményvezér két konkurens terméket népszerűsítene.
Manapság sok márka microinfluencerekkel működik együtt, a fent említett malőrök elkerülésének érdekében. Egy kisebb követőtáborral rendelkező véleményvezér rajongói könnyebben egyezhetnek célcsoportod tagjaival - természetesen, csak ha jól választasz influencert - illetve, a kampány ára is jóval alacsonyabb esetükben.
Influencer marketing tipplista
-
Ismerd meg célcsoportod melyik social media platformon a legaktívabb!
-
Válassz olyan influencert, akinek követői megegyeznek célközönségeddel!
- Csekkold a véleményvezér korábbi posztjait, együttműködéseit!
- Nézd meg a felhasználók influencerről alkotott véleményét (kommentek)!
- Építsd ki konkrét influencer marketing stratégiát!
- Köss megfelelő megállapodási szerződést!
- Gondolkodj hosszútávon!
- Ne csak egy személyre összpontosítsd az egész kampányod!
- Mérd a kampányod hatékonyságát!
Záró gondolat
Az influencer marketing sikeressége nagyban függ a véleményvezér hitelességétől, illetve attól, hogy a követői egyeznek-e célcsoportod tagjaival. Ezekre mindenképp fektess nagy hangsúlyt a tervezés során! Reméljük hasznosnak találtad írásunkat és velünk tartasz a következő részekben is!