haladó tipp 2024.06.07., péntek
6 perc

Nap mint nap kreativitást és verejtéket fektetsz a marketing teendőidbe, és reménykedsz a legjobb eredményben. De vajon mindent megteszel-e azért, hogy a legtöbbet hozd ki a marketing kampányaidból?

Vállalkozásod eredményessége a marketing erőfeszítéseid teljesítményétől függ. Elvégre el kell érned a célközönséged, hogy növelni tudd a márka ismertséget és a konverziókat. Egy sikeres koncepció kidolgozása segíthet a költségek csökkentésében, miközben növeli a bevételeidet.

Elősegítheti a kampány sikerének valószínűségét, ha programjaid konkrét célokra alapozod, hangsúlyozva, hogy mi teszi a Te terméked, szolgáltatásod egyedivé, és következetesen elérhetővé. Tarts velünk, hogy többet megtudj arról, miért fontosak a marketing kampányok, és hogyan hozhatsz létre sikeres, a céged számára értékelhető terveket. 

A marketingtől függ mindenféle méretű vállalkozás léte, hogy több ügyfelet szerezzen és növelje az eladásokat. Egy weboldal online stratégiájának létrehozása és a kampányok futtatása növelheti a márka ismertséget, segítve a termékek és szolgáltatások népszerűsítését, az értékesítés előmozdítását, és végső soron a több profit megteremtését.

Hatékony online és offline marketinggel olyan zajt generálhatsz, amely vonzza az ügyfeleket. Ugyanakkor vannak még más típusú akciók is, melyek segíthetik, hogy érdeklődőid a tölcséren keresztül leadeket, vásárlást hozzanak, miközben megteremtik a stabil márkahűséget.

Milyen marketing kampányról beszélhetünk?

Sokféle létezik, és az, hogy a Te vállalkozásod számára melyik működik a legjobban, attól függ, hogy kiket akarsz elérni, milyen célokat tűztél ki magad elé, és milyen költségvetéssel rendelkezel. 

E-mail marketing: 

A vásárlóknak küldött e-mailek után összegyűjtött adatok segíthetnek abban, hogy az egyszeri vásárlók hűséges fogyasztókká váljanak. A korábban kézbesített kuponok segíthetnek, hogy az ügyfelek visszatérjenek és beváltsák az ajánlatokat vagy további  exkluzív termékeket vásároljanak. Az e-mail marketing segítségével csepegtető kampányokat is kidolgozhatsz, hogy a klienseidet aszerint célozd meg, hogy hol tartanak a vásárlói útjuk során. 

A felmérések készítése nagyszerű módja az ügyfelek interakciós bevonásának, miközben persze össze tudod gyűjteni az e-mail címüket. Mindezért cserébe felajánlhatsz valamit, például egy útmutatót vagy e-könyvet ajándék gyanánt.

Social media marketing: 

A social media marketinggel ott érheted el az ügyfeleket, ahol a legtöbb időt töltenek - a közösségi csatornákon. A social media-ra szánt tartalmak létrehozása kulcsfontosságú ahhoz, hogy több ügyfelet érhess el, és megtaláld a módját annak, hogy miként tudod őket a honlapodra terelni.

Tartalommarketing: 

A tartalommarketinggel új ügyfeleket vonzhatsz be, akik már korábban rákerestek hasonló, az általad is forgalmazott termékekre és szolgáltatásokra. Azzal, hogy a potenciális ügyfeleknek átgondolt tartalmat nyújtasz egy termékről vagy iparágról, gondolat vezetőként léphetsz fel, és bizalmat is építhetsz.

Közvetlen levél marketing: 

A hagyományos felkeresés még mindig hatékony, különösen, ha digitális marketinggel párosul. Küldhetsz az ügyfeleknek QR-kódokkal ellátott levelezőlapokat, vagy vissza hívhatod őket a honlapodra egy-két menő promócióval.

Fizetett kampányok: 

A fizetett hirdetések egy másik nagyszerű módja a márkaismertség növelésének, mivel lehetővé teszik, hogy gyorsan több lehetséges ügyfél szeme elé kerülhess. Fizetett hirdetésekkel különböző célközönségeket célozhatsz meg földrajzi helyzet, érdeklődési kör, sőt, életkor alapján egyaránt. De van lehetőséged remarketing kampányokkal a korábban már kontaktba lépett érdeklődőket is újra megszólítani.

Termékmarketing: 

A termékmarketing lehetővé teszi, hogy egy új terméket vagy termékcsaládot mutass be úgy, hogy vállalkozásodnak egyetlen aspektusára összpontosítasz. A termékmarketing révén elérheted az egyedi kínálat iránt érdeklődő ügyfeleket a termék előnyeinek kiemelésével, ahelyett, hogy az egész vállalkozást próbálnád promózni.

Márkaismertségi kampány: 

A márkaismertségi kampánynak egyetlen célja van: ismertséget teremteni a vállalkozásodnak. Ezek a kampányok hatékonyan célozzák meg azokat a személyeket, akik nem tudnak semmit az általad folytatott tevékenységről, de esetleg érdekelheti őket az, és így visszahozzák őket a weboldalára, hogy többet tudjanak meg a termékekről és szolgáltatásokról.

Természetesen egy erős weboldal is kulcsfontosságú ahhoz, hogy az ügyfelek a lehető leghatékonyabban haladjanak végig a marketing tölcséreden.

Hogyan hozhatsz létre marketing kampányt?

Íme 5 lépés, amely segít Téged a szisztematikusan megtervezett, végrehajtott és mért kampányok létrehozásában.

1. Mérhető célok kitűzése

A kampánycélok összpontosítják erőfeszítéseidet, és segítenek olyan döntéseket hozni, amelyek javítják az eredményeket. A kampánynak rendelkeznie kell egy konkrét, mérhető céllal, amely mindent meghatároz, a célközönségtől és az üzenettől kezdve a választott elérési csatornákig.

“Döntsd el, mit szeretnél elérni a kampányoddal, majd haladj visszafelé, hogy létrehozhasd” - tanácsolja Yesica Ford, a Mailchimp termékmarketing igazgatója. "Ha elvándorlást tapasztalsz, akkor a szemed az üzlet megtartására irányíthatod. Ha ismertséget akarsz növelni, akkor összpontosíthatsz arra, hogy egy bizonyos közönség körében növeld az ismertségedet."

A kampányaidon belül minden taktikának - például az e-maileknek, képeslapoknak, céloldalaknak és közösségi posztoknak - egy világosan meghatározott cél érdekében kell működnie, és szerepet kell játszania a kívánt eredmények elérésében.

Lehet például az a cél, hogy 25%-kal növeld a célközönséged ismertségét. Ennek érdekében olyan kampányt tervezz, amely egyesíti az e-maileket, a beszédes eseményeket és a közösségi médiában való megjelenést. Mindegyik taktikához egy másik konkrét célt határozz meg, amely beépül az általános kampánycélba. Ezt a megközelítést lásd alább kifejtve.

PÉLDA

A kampány célja: A célközönség tudatosságának 25%-os növelése.

1. taktika: E-mail elérés

Az 1. taktika célja: Hírlevél-előfizetői listánk 1000 kontaktra bővítése a 2. negyedév végére.

2. taktika: Előadói rendezvények

2. taktika célja: Idén 3 iparági rendezvényen előadást tartani.

3. taktika: Közösségi média elérés

Taktika 3. cél: Szeptember végére 1500-ra növeljük Instagram követőink számát.

Vagy ha a cél az új üzleti kapcsolatok 20%-os növelése, akkor kombinálhat egy e-mail alapú ajánlóprogramot képeslapokkal. Az egyes taktikák céljai így nézhetnek ki.

Kampánycél: Az üzleti kapcsolatok 20%-kal történő növelése.

1. taktika: E-mail-alapú ajánlóprogram

Az 1. taktika célja: 10 ajánlás megszerzése meglévő ügyfelektől negyedévente.

2. taktika: képeslapok

2. taktika célja: 30%-kal növelni az üzleteink első alkalommal történő látogatását éves szinten.

Ne feledd, ahhoz, hogy jó meglátásokat kaphass a kampány végén, tudnod kell, honnan indulsz. Tűzz ki konkrét teljesítmény célokat, és még a kezdés előtt tudd, hogyan fogod nyomon követni a kampány hatását a kulcsfontosságú teljesítménymutatók alapján (KPI-k).

2. Hangsúlyozd a márkádat

Amikor a vállalat egyedi hangja és értéke átüt, a kampányok eredményei javulnak. „A márkája egy olyan történetet mesél el, amely messze túlmutat azon, amit elad” - mondja Yesica. "Azt kommunikálja, hogy kik vagytok. Mivel az embereknek rengeteg választási lehetőségük van, hogy kitől vásároljanak, a márka megkülönböztetése óriási előnyökkel járhat."

A márka személyiségének a marketingben való megjelenítésére tett szorgalmas erőfeszítésekkel:

  • Tedd a marketinged megkülönböztethetően a sajátodévá.
  • A márkaépítés részleteire való odafigyelés olyan egyedi identitást hoz létre, amely megkülönbözteti vállalkozásod a versenytársaktól.
  • Megerősíti az értéked a közönséged számára.
  • Azzal, hogy reflektorfénybe helyezed azt, ami megkülönböztet, 1 okkal többet jelent az embereknek arra, hogy hűségesek maradjanak, vagy vásárlóvá váljanak.
  • Biztosíts következetességet minden érintkezési pontján.
  • Ha minden marketingtevékenysége ugyanazt a központi márkaüzenetet osztod meg, közönséged világos mentális képet kap kínálatodról és értékeidről.

3. Legyél következetes a kapcsolatfelvételben

A marketing hosszú távú erőfeszítés. A gyakori, ismételt elérés a közönséged felé segít abban, hogy az üzeneted kiemelkedjen a többi zaj közül, és tartós kapcsolatot hozzon létre. Fontos, hogy ezt szem előtt tartsd, és kerüld el, hogy elkedvetlenedj vagy irányt válts a kampány túl korai szakaszában.

„Csábító azt gondolni, hogy egyetlen üzenetet küldhetsz ki egyetlen csatornán, és máris eredményt érhetsz el” - mondja Yesica. „Bármely kampány esetében általában több csatornán keresztül több interakcióra van szükség, mielőtt vásárlásra kerül sor.”

A kulcs az, hogy elég gyakran jelentkezz, hogy emlékezzenek rád, de ne olyan gyakran, hogy púp legyél a hátukon. Nincs olyan szabálykönyv, amely pontosan meghatározná, hogy milyen mértékű elérés esetén érhetsz el eredményeket. Mint minden marketing kampány esetében, a stratégiát is az alapján kell megtervezned, amit tudsz, majd a tanulságok alapján mérned és finomítanod kell.

Használd ezeket az ökölszabályokat a kezdéshez.

E-mail:

Az, hogy milyen rendszeresen küldj e-maileket, minden, csak nem egyformán fontos. Vannak, akik csak havi hírlevél küldésével érnek el sikert, míg 3 vállalatból 1 sokkal gyakrabban küldi e-mail automatizálással. Az üzenetek részletei is befolyásolhatják, hogy milyen gyakran fogadják őket. Lehet, hogy a közönsége örül, ha hetente néhányszor különleges ajánlatokról kap értesítést, de valószínűleg leiratkozik, ha ilyen gyakran küld hírlevelet.

Közvetlen levelezés:

A közvetlen levélben történő marketing nagyszerű módja lehet annak, hogy bizonyos földrajzi régiókat vagy olyan embereket célozz meg, akiknek különleges érdeklődési köre van. Az egyik stratégia az, hogy küldj egy első levelet, majd 2-3 héttel később egy utólagos levelet, hogy megerősítsd az eredeti üzenetet. A közvetlen levelezés más elérési módok támogatására is használható. Használhatod például arra, hogy újra kapcsolatba léphess azokkal a kapcsolattartókkal, akik egy ideje nem olvasták az e-mailjeit.

4. Tesztelés és finomítás

Még a legtájékozottabb kampánynak is hasznára válik a mérés és az átdolgozás. Próbálj ki különböző megközelítéseket a kampányaiddal, hogy megállapíthasd, mely célcsoportok, üzenetek és csatornák hozzák a legjobb eredményeket. Ezután végezz módosításokat az általános eredmények javítása érdekében.

„Néha az üzlettulajdonosok úgy érzik, hogy eleve válaszokat kell kapniuk” - mondja Yesica. „Az igazság az, hogy jobb marketingesnek lenni csak úgy lehet, ha kockázatot vállalunk, majd tanulunk abból, hogy mi működik, és mi nem.”

Figyelj arra, hogy már a kezdetektől fogva kialakítasz egy tesztelési megközelítést. Ennek két fő típusa az A/B tesztelés, amely lehetővé teszi, hogy kezdeményezésként 1 változót módosíts, és a többváltozós tesztelés, amely lehetővé teszi, hogy egyszerre több mint 1 változót tesztelj, kiderítve, melyik kombináció hoz valós eredményt.

Íme néhány dolog, amit egy A/B teszttel tehet:

  • Küldd el ugyanazt az ajánlatot különböző célcsoportoknak, hogy megállapíthasd, kiben rejlik a legnagyobb potenciál.
  • Változtasd meg ajánlatod ugyanannak a csoportnak, hogy meghatározd, melyik promóciónak van a legtöbb értelme.
  • Kísérletezz különböző csatornákkal és üzenetküldési stratégiákkal
  • Kövesd Yesica tanácsát, és módosítsd az olyan részleteket, mint például az e-mail tárgysorát, a küldési időt vagy a cselekvésre való felhívást (CTA), hogy megtudd, mi működik a legjobban.

A többváltozós tesztekkel olyan dolgokat tehetsz, mint például:

  • Küldj egy e-mailt 3 különböző tárgysorral és 2 különböző típusú tartalommal, hogy láthasd, melyik generálja a legtöbb e-mail megnyitást vagy a weboldalán lévő tartalomra való kattintást.
  • Egyidejűleg több ajánlatot tesztelhetsz különböző célközönségeken, hogy láthasd, melyik eredményezi a legtöbb választ vagy értékesítést.
  • Építse be az eredmények értékelését az ütemtervedbe, és változtass ha szükséges.

5. A teljesítmény mérése

Ha tudod, hogy mely mutatók a legfontosabbak és mit jelentenek, az segít a kampány teljesítményének megértésében az út minden szakaszában. Például az e-mailek megnyitási aránya rávilágíthat arra, hogy mennyire jó a tárgy és az előnézeti sorok. Az e-mail kattintások jelezhetik, hogy az e-mail tartalma releváns és vonzó volt-e. Ha az átkattintás vásárláshoz vezet, akkor betekintést nyerhetsz a vásárlói attitűdről és a cselekvésre való felhívás (CTA) erejéről.

Íme néhány fontos mérőszám, amelyet figyelemmel kell kísérned és elemezned:

  • E-mailek megnyitása és kattintások
  • E-mail leiratkozások és visszalépési arányok
  • Értékesítés és előrendelések
  • Speciális ajánlatok vagy beváltott kuponok
  • Kitöltött online űrlapok
  • Weboldal-forgalom
  • Közösségi média interakciók, megosztások és említések
  • A fizetett közösségi és digitális hirdetések kattintásonkénti költsége
  • Blog kommentek
  • Sajtó nyilvánosságok
  • Előadóként való felkérések
  • Közvetlen levelek válaszadási aránya

A kampány hatékonyságának értékelése nem csak az adatpontok vizsgálatából áll. Ezeket az eredeti kampánycéllal összefüggésben is figyelembe kell venned. Lehet, hogy akár 300%-kal növelte a kapcsolati listádat, de ha a célod az volt, hogy a meglévő ügyfelek többet vásároljanak, akkor a stratégiát finomítanod kell.

Csak előre lendülettel - és ne add fel!

A siker gyakran attól függ, hogy elég sokáig kitartasz-e a pályán.

Fejleszd velünk vállalkozásod online kommunikációját!

Forrás: How to create campaigns that deliver results