haladó tipp 2023.12.14., csütörtök
5 perc

Előző blogunkban beszámoltunk arról, hogy melyik az a 4 Meta hirdetési tényező, amely valós hatást képes gyakorolni a kampányaid teljesítményére. Ebben az írásban a célunk, hogy feltárjuk nektek azt a 3 másik opciót, mely kevésbé hatásos, de mégis sok hirdető alkalmazza. A célunk tehát az, hogy rávilágítsunk az időpazarló beállításokra.

Félreértés ne essék, ez nem azt jelenti, hogy ez a 3 terület egyáltalán nem számít, hiszen a Meta nem véletlenül pakolta be őket a rendszerébe. De mivel egyre több a beállítható paraméter, nem árt érteni és látni, hogy melyek is azok amelyek inkább hátráltatják a tevékenységedet.

1. KAMPÁNYCÉL KIVÁLASZTÁSA

Amikor létrehozol egy kampányt, az első dolgod, hogy kiválaszd a kampánycélt. A döntésed befolyásolja a lehetőségeidet, beleértve az optimalizálást és a megjelenítést egyaránt. 

Hogy miből választhatsz?
Az opciók közé tartozik az ismertség, a forgalom, az aktivitás, az érdeklődők gyűjtése, az alkalmazás hirdetése és az értékesítés.

A tapasztalatunk azt mutatja, hogy a legtöbb hirdető a kampánycél kiválasztásánál már bajba kerül. Nem igazán reflektálnak a valós céljukra, így félreértések áldozataivá válnak, aminek működésképtelen kampányok sorozata lesz a következménye. A kampány a Facebook-hirdetés alapja. Ez határozza meg a hirdetési célodat, ami egyenes arányos, hogy mit is szeretnél elérni vele. Az itt leadott voksod befolyásolni fogja a hirdetési sorozatok és hirdetések beállításának folyamatában elérhető opciókat. 

Jó példa erre, hogy aki el akar adni, általában értékesítés kampányt futtat, hiszen gondolja magában, hogy úgyis az értékesítés a célkitűzése. De valószínűtlen, hogy ez bármilyen hatással lenne a hirdetése teljesítményére, hiszen maga a teljesítménybeli cél fogja meghatározni a jövőbeli eredményeket. 

Szeretjük magunkat ismételni, és hát a Meta esetében ez kiváltképp igaz. Csak az előre megadott teljesítménybeli célt tartja szem előtt a rendszer, ezt igyekszi maximalizálni és pont. Felejtsd el, hogy azért fogsz majd értékesíteni, mert te az értékesítés kampányt választottad ki.

A Meta hirdetési elhelyezésekre vonatkozó dokumentációjában a kampány célkitűzése egyáltalán nem szerepel, amikor az elmagyarázza azokat a tényezőket, amelyek hozzájárulnak ahhoz, hogy hogyan helyezi el az algoritmus az adott hirdetést. Ellenben, az "optimalizációs esemény" (a teljesítménybeli cél korábbi neve) négy alkalommal szerepel ott! 

Azt javasoljuk tehát, hogy a teljesítménybeli célra helyezd a hangsúlyt, ott válaszd ki a számodra aktuálisan releváns opciót. 

2. CÉLZÁS

Most biztosan kétkedve nézel a képernyőre, holott ez lehet az egyik “legfontosabb” lépés. Hidd el, megvan rá az okunk, hogy erről is beszéljünk röviden. 

Többségében az Advantage+ Célközönség említése az összes potenciális célzás szűrő eltávolítására utal. Vagyis nincsenek egyedi közönségek, hasonmás közönségek vagy részletes célzások. Az Advantage+ ehelyett csak a helyszínre és az algoritmusra hagyatkozik. 

Az Advantage+ Célközönség szerinti kategorizálása néhány évvel ezelőtt még őrültségnek tűnt volna, azonban a hirdetők spontán elkezdték eltávolítani a mentett célzásaikat, és mivel továbbra is jó eredményekkel szembesültek, ezért ezt a gyakorlatot nem szüntették be. Ennek hatására a Meta bevezette az Advantage+ Shopping kampányokat, amelyek gyakorlatilag megszüntetik a célzásokat. Ezt követte az Advantage+ Célközönség, amely az általunk megadott paramétereket csak egyszerű "javaslatokként" kezeli, mielőtt szélesebb körben reklámozni kezdene.

És itt a baj, mert tényleg szélesebb…

Alkalmazása során találkozhatunk mindenféle “jött-mentel” az eredményeink között, akiknek semmilyen kapcsolódása sincs a termékünkhöz / szolgáltatásunkhoz. Itt valójában égetjük a pénzt. Persze lehet pozitív hozadéka is, ha arra gondolunk, hogy konkrét hasonmásokra építünk és erre küldjük rá az Advantage+ célzást, de ez sem kínál 100%-os megoldást!

Alkalmazása tehát akkor célszerű, ha nincs kiforrott célközönséged még, olyan szolgáltatást, terméket kínálsz, amely a nagyközönségnek szólhat, illetve az ismertség és elérés is a céljaid között szerepel. 

Ha használod, ne feledd, hogy az általad megadott konkrét elvárások nem számítanak sokat, a Meta úgyis szélesebben lát, akar látni. 

3. ELHELYEZÉSEK

Volt idő, amikor hasznosnak tűnt eltávolítani bizonyos elhelyezési opciókat. Az algoritmus akkoriban nem volt kifejezetten okos, és néhány elhelyezés konkrét pénzpocsékolásnak bizonyult. Ugyanakkor azt mondhatjuk, hogy a hirdetők túlreagálták ezt az időszakot és hozzá is szoktak a belenyúlkáláshoz. Továbbra is ki-be kapcsolnak több elhelyezési lehetőséget, legyen Facebook-os, vagy Instagram-os. Egy tényező mindig bent szerepel, ez pedig a hírfolyam, ami a leghatékonyabb, de a legdrágább is egyben.

Lássuk be, már nagyon közel vagyunk ahhoz a ponthoz, ahol nem lesz választási lehetőségünk. A Meta nagyon erősen támogatja az Advantage+ elhelyezéseket, olyannyira, hogy már nehezíti a helyszínek eltávolítását. Hogy ennek mi lesz a vége, még nem látjuk, de érdemes pár dolgot tisztázni az Advantage+ elhelyezésekről is!

Természetesen vannak gyengeségei, elég ha csak a hivatkozáskattintásokra gondolunk, ami tényleg minden kis vagy nagy click-re már pörgeti a rendszer számlálóját. Azonban, ha a teljesítménybeli célunk a konverzió, ami olyan cselekvés lehet, mint a vásárlás, a tartalommegtekintés, a kosárba helyezés vagy a regisztráció, máris jól érzékelhető a pozitív változás. A megfelelő teljesítménybeli cél minden elhelyezéssel hozza el a biztos sikert. 

Vagyis nincs okunk rá, hogy eltávolítsuk az elhelyezéseket csak azért, mert úgy gondoljuk, hogy kevésbé hatékonyak. Hagyjuk, hogy az algoritmus megtalálja a legjobbakat és oda célozzon. Ellenben, ha mindenképpen a manuális megoldással próbálkoznál, tapasztalataink alapján az Audience Network kivétele lehet hasznos, de nem ritka, hogy bizonyos tartalmakat külön csak a Facebook platformjain futtatunk meg, bízva a relevánsabb célközönségben. 

Most te jössz!

Te mennyire szoktál figyelni erre a 3 tényezőre a kampányaid során? Fontosnak tartod az alkalmazásukat? 

Forrás: 3 overrated factors that impact meta ads performance