A Dinamikus kreatív tartalom először 2017-ben jelent meg az opciók között. Korábban ez a beállítás sok vizet nem zavart, hiszen a legtöbb hirdető a hirdetéssorozat szintre koncentrált. Itt próbáltak minél pontosabb célközönségeket felkutatni, folyamatosan pásztázva a megcélzandók lehetséges méretét, elhelyezkedését, motivációját.
Mára azonban a hirdetések szintje került a középpontba a tartalom és látvány kombinációjának versenyeztetésével.
Tapasztalataink szerint négy fő módszere van a hirdetési kreatívok tesztelésének:
- Több hirdetés futtatása
- Különböző szövegvariációk alkalmazása
- Dinamikus kreatív tartalmak beállítása
- A/B tesztelés
Amikor kampányt hozunk létre, többféle megközelítést próbálhatunk ki a kreatív megoldások terén. Különböző képek, videók és szövegek mind-mind érdekesebbé és relevánsabbá tehetik az üzenetünket. Létrehozhatunk különálló hirdetéseket ezeknek a variációknak a kipróbálására, vagy egyszerűen használhatjuk a Dinamikus kreatív tartalmak fület.
A Dinamikus kreatív tartalom lehetővé teszi számunkra, hogy egyetlen hirdetéshez több képet vagy videót, elsődleges szövegeket, főcímeket, leírásokat és hívásra ösztönző gombokat adunk. A Meta ezeket majd összekeveri és variációkat jelenít meg különböző kombinációk alapján annak érdekében, hogy jobb eredményeket érjen el.
Az alábbi kreatív változatokat tudjuk benyújtani:
- Képek vagy videók (vagy ezek kombinációja): Legfeljebb összesen 10 db
- Elsődleges szöveg: Legfeljebb 5 db
- Főcím: Legfeljebb 5 db
- Leírás: Legfeljebb 5 db
- Hívásra ösztönző gomb: Legfeljebb 5 db
Ezeket a változatokat az algoritmus nem fogja egyenlően megjeleníteni, és ez nem egy igazi tesztelés, mégis egy skálázható megközelítése a változatoknak. Tehát, ahelyett, hogy 10 vagy 20 db hirdetést hozunk létre (amelyeket lehet, meg sem mutat a rendszer) specifikus példányok és kreatív változatok alapján adunk meg 30 db kreatív eszközt, és hagyjuk, hogy a Meta dolgozzon velük.
Valószínűleg a lehetőségeket nem fogod kimaxolni, de érdemes tudnod, hogy legfeljebb 1000 db Dinamikus kreatív hirdetést hozhatsz létre.
Beállítása
1. A Dinamikus kreatív tartalom elérhető bármely kampány célkitűzésénél. A hirdetéssorozat szinten kapcsold be a Dinamikus kreatív tartalom opciót.
2. Most hozd létre a hirdetésed. Ahogy a fenti üzenetben is szerepel, ilyenkor a katalógus hirdetések automatikusan deaktiválásra kerülnek. Válassz ki egy képet, videót vagy carousel megjelenítési formátumot.
3. Adj hozzá legfeljebb 10 db képet vagy videót, vagy ezek kombinációját. Ha a galériakártyák formátumot használod, legfeljebb 10 db képet jelölhetsz ki.
4. A legfeljebb 5 db elsődleges szöveg, főcím és leírás beküldésének lehetősége eredetileg csak a Dinamikus kreatív tartalom opciója volt. Mostantól kezdve viszont minden hirdetésnél elérhető.
5. Végül pedig adj hozzá akár 5 db CTA-gomb variánst.
Kis kitekintés - Advantage+ Kreatív tartalom
Arra is van lehetőséged, hogy már a kampány készítésekor automatikusan hagyod, hogy a rendszer mindent beállítson helyetted. Ilyenkor a Dinamikus kreatív tartalom is alapból be lesz pipálva, de kikapcsolható. A fejlesztések közé tartozik az olyan optimalizálás, mint a vágás, sablon alkalmazása, szövegcsere a mezők között, videók létrehozása a képekből stb. Ezen optimalizálások többsége, ha nem is az összes, de bekerültek az Advantage+ Kreatív programba.
A legjobb eljárás
Mikor van a legtöbb értelme a Dinamikus kreatív tartalom használatának, és hogyan hozhatod ki belőle a legtöbbet? Íme néhány gondolat…
- Egy hirdetés vagy több meghatározott hirdetés esetén, ha sokféle kreatív és szöveges lehetőséged van, de nincs preferált megközelítésed. Ahelyett, hogy több hirdetést dobálsz az algoritmus szájába, inkább kombináld a példányokat és a kreatívokat, és engedd, hogy a Meta automatikusan összeillesze őket.
- Akkor, ha számodra nem fontos az adekvát tesztelés. Ez nem egy labor folyamat, vagyis nem fogsz olyan eredményeket találni, amelyek megmondják, melyik kombináció a legjobban teljesítő. Ez a megoldás csak teszi a dolgát és ennyi.
- Tartsd észben, hogy minden képnek és videónak működnie kell az összes elsődleges opcióval, amelyet biztosítasz. Ne alkoss olyan szöveget, ami utal a videódra, ha esetleg képeid is vannak. Lehet, hogy a legjobb röviden és egyszerűen megfogalmazni a mondandódat!
- Nem kell használnod a maximális számú lehetőséget. Csak azért, mert feltöltesz 10 db képet vagy videót, még nem jelenti azt, hogy ezt el is várja tőled a Meta, ahogy nem szükséges 5 db elsődleges szöveg opció, főcím, leírás és CTA gomb vegyítése sem. Ha nagy a költségvetésed, nyugodtan élj ezekkel a lehetőségekkel, de ellenkező esetben korlátozd azt, amit kiválogatsz, hogy tényleg a legjobb szöveges és kreatív opciók kerüljenek a pakliba.
Eredményeid szegmentálása
A Dinamikus kreatív tartalom nem mindenkinek való, különösen, ha igényled a teljes ellenőrzést és átláthatóságot. Használatával nem leszel képes megállapítani, hogy a szöveg és a kreatív hogyan és milyen módon volt kombinálva. Ha ezt szeretnéd, csak olyan hirdetéseket hozz létre, amelyeket te magad állítottál be és így nem fogsz csalódni.
Minimálisan azért kapsz infót az eredményekről
Ehhez először is, hozzáféréssel kell rendelkezned a Dinamikus kreatív tartalom részleteinek elemzéséhez. Az Hirdetések fülön lévő Bontás legördülő menüben válaszd ki a "Dinamikus kreatív tartalom szerint" lehetőséget. Ezután hozzáférést kapsz a kreatívok, elsődleges szövegek, főcímek, leírások vagy CTA gombok bontásához.
Ne ijedj meg, mert nem fogsz konkrét statisztikákat kapni ezeknek az elemeknek a kombinációjáról, ellenben látni fogsz egy bontást minden egyes elemről, ami ha kis százalékban is, de mankónak megfelelő lehet.
Összefoglalva
A Dinamikus kreatív tartalom alkalmazása tényleg szubjektív. Van hirdető, aki esküszik rá, mások ki nem állhatják. Mi azt mondjuk, érdemes kipróbálnod és tényleg általános megközelítéssel fogalmazd meg a leírásaidat. Ne szűkítsd a lehetőségeidet és ne gáncsold ki magad, rossz, vagy ellentmondó üzenetekkel. Legyél egyszerű de kreatív!
Nálad pattog most a labda, adsz neki egy esélyt?
Forrás: Dynamic creative