pro tipp 2020.06.17., szerda
4 perc

Jelenleg az Instagram az egyik legfelkapottabb közösségi média felület a virtuális világban. Szeretnéd felpörgetni a posztjaid sikerességét? Ez bizony időt és energiát igényel, de hidd el, megéri! Segítségképpen összegyűjtöttünk Neked néhány olyan tippet, melyekkel könnyen felturbózhatod az Insta jelenléted.

Mit jelent az elköteleződés?

Az elköteleződés tulajdonképpen azt jelenti, hogy milyen interakciókat vált ki egy-egy poszt a felhasználóknál. Ennek kiszámításával és folyamatos nyomon követésével látható, hogy az online marketing tevékenységed mennyire sikeres követőid körében. Tévedsz, ha azt gondolod, hogy csak a kedvelések számáról van szó! A tavalyi évben felütötte a fejét a hír, hogy az Instagram elrejti a likeokat a felhasználók jólétének érdekében, azonban az utóbbi időkben - feltehetőleg a koronavírusnak is köszönhetően - elcsendesedtek a további bevezetéssel kapcsolatos hírverések. Korábbi blogbejegyzésünkben körüljártuk a témát, ha érdekel itt érheted el.

Persze tudjuk a likeok is fontosak az Instagram posztok esetében, de ne feledkezz meg többek között a kommentek, mentések, DM-ek és továbbküldések számáról sem. Az Insta posztjaid elköteleződési arányát - figyelembe véve az előbb felsorolt fontos felhasználói interakciókat (pl. komment, DM stb.) - könnyen kiszámolhatod sablonunk segítségével

Az Instagram poszt elköteleződési ráta / engagement rate sablont az alábbi képre kattintva töltheted le.

Megjegyzés:  Minél nagyobb az elköteleződési arány, annál jobban teljesítenek posztjaid!

Jöjjenek gyakorlati tippjeink, amelyekkel növelheted a felhasználók elköteleződését!

 


Ismerd meg követőid!

Az első kiindulópont nem meglepő módon a célcsoport ismerete. Ezalatt nemcsak azt értjük, hogy pontosan megtudd igényeiket, illetve, hogy milyen tartalmakat kedvelnek. Érdemes elemezni különböző demográfiai és szokásokkal kapcsolatos tényezőket is, és ennek megfelelően tervezni content calendarod. Például, célszerű kikísérletezni, hogy mikor érhető el a legtöbb követő egy-egy poszttal és ennek megfelelően időzíteni bejegyzéseid.

Tippek:
  • Mérd fel milyen típusú, valamint témájú posztokat látnának szívesen kedvelőid! Ezt pillanatok alatt megteheted a ‘Kérdések’ típusú insta story matrica segítségével. 
  • Csekkold az Elemzések menüpontot rendszeresen! Ehhez koppints a profilodon jobb felül található, három vízszintest ábrázoló ikonra, majd az ‘Elemzések’ (‘Insights’) opcióra!
  • Nézd meg a követőid demográfiai adatait (pl. életkor, nem és nyelv) és alakítsd ki tartalommarketinged ennek figyelembevételével! Például, ha sok külföldi követőd van, posztolj kétnyelvű kreatívokat és képaláírásokat. 


Készíts egységes designt!

Az Insta kétségkívül egy vizualitás központú platform, így a posztok megjelenésére kiemelt figyelmet kell fordítanod! Fontos, hogy kialakíts egy egyedi, következetes designt a feededben, hiszen az pozitív benyomást sugall felhasználóid számára és megkülönböztet a versenytársaktól is.

Tippek:
  • Válassz ki néhány színt, melyek dominálnak kreatívjaidon! Gondoltad volna, hogy a kék színben domináló tartalmak 20-30%-kal magasabb elköteleződést mutatnak?
  • Amennyiben fotókat és egyéb általad készített kreatívokat is posztolsz, tedd őket közzé váltogatva! (pl.: minden második vagy minden harmadik legyen kreatív)
  • Használj 1 azonos filtert minden kreatívodnál! 
  • Helyezz el valamiféle egyedi megkülönböztető jelet bejegyzéseiden, legyen az a logód vagy bármilyen egyéb kreatív elem!

forrás: lorealparis és neutrogena


Válassz megfelelő poszt típust és tartalmat!

 A bejegyzéseid típusát és tartalmát tekintve számos tényezőre kell figyelned! Ami a tartalmat illeti, ügyelj arra, hogy célcsoportod stílusának megfelelő legyen. Fontos, hogy mindig találj ki újabb és újabb témákat, hogy ne válj unalmassá. Persze, a jól bevált, vállalkozásodhoz kapcsolódó tematikus témákat sem kell elhanyagolni

Az Insta algoritmus elvileg nem preferál semmilyen bejegyzés típust a másikkal szemben, azonban a követőid már lehet, hogy igen. Mérd fel, hogy felhasználóid a fényképeket, a kreatívokat vagy a videókat kedvelik-e jobban. Mostanában elterjedt a több fényképes és az ún. carousels megoldás is, melyekkel könnyen feldobhatod megjelenésed!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Interword Web & Social (@interword.hu) on


További tippek: 
  • Posztolj következetesen és rendszeresen! Jelölj ki adott időpontokat (napokat), amikor bizonyos témákról teszel közzé tartalmat!
  • Ossz meg fotókat csapattagjaidról, a személyes tartalom mindig nyerő! Az okos számok szerint, 38%-kal több kedvelést kapnak azok a posztok, amelyeken emberek láthatók! 
  • Készíts olyan tartalmat, amelyet megosztanak, tovább küldenek követőid! Például egy nyereményjáték vagy egy kihívás tökéletes erre. Ne felejtsd el ösztönözni erre a felhasználókat! 


Írj szuper képaláírást, fókuszban a CTA!

A képaláírás az egyik legfontosabb része a bejegyzéseknek a konverziók szempontjából. A caption hossza és stílusa többek között nagyban függ a vállalat termékétől/szolgáltatásától, valamint a témától. Néha érdemes egy-egy vicces és komolyabb hangvételű szöveg írása is.  Az első egy mondatra javasolt kiemelt hangsúlyt fektetni, hiszen ezzel ragadhatod meg követőid figyelmét. A másik alapvető elem a CTA, vagyis a cselekvésre ösztönzés. Mindenképp helyezz el a képaláírásban, egy olyan gondolatot, amely buzdítja követőid az általad kívánt konverzióra!


Alakítsd ki hashtag stratégiád!

A hashtagek az Instagram alapelemei, azonban megfelelő használatuk nem is olyan könnyű. Segítségükkel elérheted potenciális vásárlóid, így nem ajánlatos elhanyagolni őket. Alakíts ki egy saját, vállalatodhoz kapcsolódó hashtaget, melyet minden posztodnál felhasználsz, illetve ösztönözd követőid ennek alkalmazására. Korábbi blogbejegyzésünkben összegyűjtöttük a leghasznosabb tudnivalókat a hashtag stratégiád kialakításával kapcsolatosan, melyet itt érhetsz el.


Lépj kapcsolatba a felhasználókkal!

A hozzászólások megválaszolása és likeolása mellett, itt bizony sokkal több mindenről van szó! Az Instagramon lehetőséged van privát üzenetek küldésére is, melyet érdemes kihasználnod, például egy marketing kampány esetén. A story funkció számos interaktív matricájával még több interakciót válthatsz ki követőidtől, illetve a repostolást se felejtsd el! 


Záró gondolat

Használd bátran a fenti gyakorlati tippeket, melyekkel a jövőben növelheted a követőid elköteleződését! Elemezd jól teljesítő bejegyzéseid és építkezz azok segítségével! Tudjuk, ez sok energiát és időt igényel, de a várt hatás nem marad el.

 

 
Források: