haladó tipp 2024.10.30., szerda
5 perc

Ha már van egy hírlevél-feliratkozási CTA az oldaladon és egy konkrét lead konvertáló útvonalad, vajon van még valami, amit megtehetsz, hogy előfizetőket szerezz promóciós költségek nélkül?
Szerencsére igen!

Sokan, akik nagy hírlevél listákat építettek, soha nem használtak fizetett hirdetést. A titkuk az, hogy a bevált, organikus növekedési stratégiákat hatékonyabban és következetesebben alkalmazták, mint a legtöbb hírlevél-készítő.

Ebben a bejegyzésben nem csak a hírlevél-feliratkozók megszerzésének alapvető stratégiáiról lesz szó, hanem arról is, hogyan alkalmazd ezeket a technikákat úgy, mint az online marketingesek legjobbjai.

1. Javítsd a lead magnet-ed!

Ha már rendelkezel lead magnet-tel*, akár egy kis arányú konverziónövekedés is sok új feliratkozót eredményezhet. Az első lépés tehát a lead magnet optimalizálása, mivel ez az email-feliratkozók megszerzésének egyik legfontosabb lépése.

*A lead magnet egy olyan ingyenes, értékes tartalom vagy ajánlat, amit egy vállalkozás nyújt a látogatóknak cserébe az elérhetőségeikért, leggyakrabban e-mail címért. Célja, hogy érdeklődőket, potenciális ügyfeleket szerezzen, akiket később könnyebb bevonni és vásárlóvá alakítani.

Mi teszi hatékonnyá a lead magnet-et?

  • Relevancia: Az olvasó problémájának specifikus megoldása. Például, ha egy cikk a kulcsszókutatásról szól, nagyobb az esély, hogy a látogatók letöltenek egy kulcsszókutató cheat sheet-et, mint egy általános marketing tippekről szóló útmutatót.
  • Hasznosság: Mennyire oldja meg a lead magnet az olvasó problémáját? Egy napi egy órás munkát automatizáló eszköz például sokkal vonzóbb, mint egy „5 tipp” típusú útmutató.

2. Optimalizáld a weboldalon lévő CTA-kat!

Valószínűleg már van CTA a honlapodon, de az előfizetők számának növekedése attól is függ, hol és milyen formában jelenik meg:

  • Általános CTA a hírlevélre való feliratkozáshoz a láblécben és a kezdőlapon.
  • Lead magnet CTA az oldalsávban és egy kilépési felugró ablakban.
  • Témaspecifikus CTA-k a blogcikkek szövegében és végén.

A CTA-k szövege is fontos. A legjobb CTA-k közvetlenül tudatják az olvasóval, hogy mit kap a feliratkozásért cserébe.

3. Pakolj feliratkozási linket az emailjeid végére!

Ha nagyszerű és informatív tartalmat küldesz ki, az olvasók szívesen megosztják az e-mailjeidet a barátaikkal, ismerőseikkel. Így egy egyszerű feliratkozási link hozzáadásával több új feliratkozót szerezhetsz. (Ne vedd alapvetőnek. Az egyszerű és bevált dolgok, mindig működnek!) 

4. Kínálj fel a leendő követőidnek egy ajánlóprogramot!

Egy hatékony ajánlóprogram gyorsan növelheti a feliratkozók számát. Az első jutalom elérhetővé tétele, mint egy hasznos adatbázis vagy rövid képzés, arra ösztönzi az embereket, hogy tovább ajánlják a hírleveledet, ezzel a branded. 

5. Használd ki a közösségi média profiljaid elérését!

Helyezz el egy feliratkozási CTA-t a LinkedIn és X profilodban. Azok az érdeklődők, akik most találkoznak veled először, így könnyebben feliratkoznak, mintha egy termék megvásárlására kérnéd őket.

6. Hangoztasd a hírleveled relevanciáját social media-ban!

Ugyanígy promótálhatod a hírleveledet a közösségi médiában azzal, hogy előrevetíted, mit fogsz a következő email-ben tárgyalni. A közösségi média poszt szövege egyszerű is lehet; csak egy-két sorban mondd el, miről lesz szó. Ez egyben remek teszt arra is, hogy megtudd, milyen tartalmak érdeklik leginkább a közönségedet. Ha sok feliratkozót szerzel egy adott témához, tudni fogod, hogy érdemes több hasonló témát felkínálnod.

8. Rendez nyereményjátékot vagy egy versenyt!

Egy nyereményjáték vagy verseny indítása, ahol új feliratkozóknak ajánlasz értékes jutalmat, kiváló lehetőség az adatbázisod építésére. Úgy gondold át a stratégiád, hogy a már meglévő feliratkozók se érezzék magukat kirekesztve. Add meg lehetőséget mindenki számára! 

9. Exkluzív tartalom csak feliratkozóknak

Csak feliratkozók számára elérhető exkluzív tartalom kínálása nagyszerű módja az e-mail feliratkozók számának növelésére, azonban a kampány formája fogja meghatározni, hogy mennyire is lesz hatékony. Erre jó példa, ha bizonyos blogbejegyzéseket csak feliratkozók számára teszel elérhetővé (ami gyakorlatilag szintén egy lead magnet). Vagy akár videós anyagokat is küldhetsz egy adott témában nekik. 

A lényeg a bizalom felépítése, vagyis, hogy az adott érdeklődő az egyedi ajánlatod kapcsán érezze magát értékesnek.

10. Fókuszálj a szájhagyományra!

Az emberek mindig keresik, hogy megoszthassanak hasznos tartalmakat barátaikkal és családtagjaikkal. Ha te vagy az a forrás, ahonnan érdekes infókat szereznek, nagy eséllyel említik majd meg a márkádat, ami több ismertséget biztosít. Ennek eredményeként organikusan több e-mail feliratkozót szerezhetsz.

Amikor emailt írsz, gondold át, vajon a tartalom elég jó-e ahhoz, hogy az előfizetők megosszák kollégáikkal akár egy Zoom-megbeszélésen, vagy elküldjék egy szakmabelinek. 

Ha az e-mailjeid tartalma nem elég értékes, érdemes átdolgoznod a stratégiád, mert ez könnyen a vesztedet okozhatja. Még akkor sem fogod növekedni a listád, ha minden más e-mail marketing stratégiát tökéletesen végrehajtasz, mert az emberek úgyis le fognak iratkozni.

Jól figyelj most! A probléma az, hogy a legtöbb e-mail marketinges nem ismeri fel, hogy a tartalma nem elég releváns, vagy szórakoztató. Ezt az akadályt azonban megugorhatod, ha egy gyors szavazást helyezel el a hírlevél végén, amelyben megkérdezed, mennyire találták hasznosnak. Hidd el, lesznek visszacsatolások, amikből okulhatsz! 

De, egyszerűen küldhetsz egy hírlevelet az előfizetőknek (különösen az újaknak), és megkérdezheted, milyen típusú tartalmat szeretnének látni. Ez megint csak jó módja, annak, hogy a követőid fontosnak tarthassák véleményüket. 

Íme egy egyszerű mintaüzenet: 

“Kedves (név),

Szeretnénk a lehető legjobb tartalmat küldeni neked. Mi az a három legnagyobb kihívás, amivel (X) témában szembesülsz?

Milyen más publikációkat vagy influenszereket követsz szívesen?

Köszönettel, 

(név)”

Összefoglalva

Az e-mail marketing azért fontos, mert hatékony és költségkímélő módja a vállalkozásodnak, hogy hosszú távú kapcsolatot tarthass fenn a potenciális vásárlóiddal. Az organikus növekedéshez kulcsfontosságú a releváns és értékes lead magnetek készítése, valamint a jól elhelyezett CTA-k használata a weboldalon és a közösségi profilokon. Emellett persze van még számos kreatív húzás, ami segíthet, de mindig gondold át, hogy az adott lépés valóban elősegíti-e a hosszú távú fejlődést, vagy csak azonnali gyógyírként szolgál.
Ne feledd, az adatbázis építés egy maratoni meló, éppen ezért ne számíts azonnali sprintekre!