kezdő tipp 2021.04.15., csütörtök
3 perc

Hatásos online marketing megfelelő kreatív tervezés nélkül nem létezik. Enélkül egy jól megírt poszt is csak szöveghalmaz, ami még csak célba sem ér, hiszen olvasás nélkül görgetnek tovább a felhasználók.

Azonban kevés grafikai tervezési tapasztalattal rendelkezők is könnyedén elsajátíthatnak alapvető készségeket, amelyekkel igazán ütős grafikákat készíthetnek a közösségi média platformokra.

Miért fontos a design?

Az esztétika mellett számos más üzleti előnye is van. Többek között ha már kialakult a brand stílusa, érdemes visszatérő elemekkel ezt erősíteni, így a hírfolyamból azonnal kitűnik a brandhez köthető poszt. Ezzel pedig folyamatosan fenn tudjuk tartani a követők figyelmét, továbbá a hosszútávú memóriába is jobban beépülhetnek a márka tartalmai.

Az elköteleződés és interakciók szempontjából sem szabad lemondanunk a vizualitásról. A képes bejegyzések akár 150%-kal több megosztást eredményezhetnek. És ha már a megosztások arányát növeljük, tegyük ezt profi designnal!

Hogyan készítsek profi tartalmakat?

Szerencsére már számos eszköz áll rendelkezésünkre, hogy saját magunk alkossuk meg vizuális tartalmainkat.

Gyakori hiba, hogy ki akarunk tölteni minden rendelkezésre álló teret. Ez azonban zsúfolt végeredményhez vezet, ami összességében nyomasztó érzést kelthet. Nem mellesleg a felesleges információk elvonják a figyelmet a valódi üzenetről, így sem esztétikai, sem üzleti szempontból nem éri meg telepakolni különböző elemekkel a grafikánk.

Bánj tehát bő kézzel a fehér - más néven negatív - terekkel! Hagyj időt az információ feldolgozására és figyelj arra, hogy a szemnek is kellemes legyen a végeredmény! Hidd el, az interakciók számában is megmutatkozik majd a követőid pozitív visszajelzése!

 

Az egyedi tartalmakhoz hozzátartoznak az egyéni betűtípusok is. Válassz 2-3 neked tetsző és a márkádhoz passzoló fontot, amelyek visszatérő elemként megjelennek minden kreatívodon. Itt azonban nem úszhatod meg a tesztelést! Ha a social felületeken osztod majd meg a képeket, először minden platformon meg kell győzödnöd arról, hogy mobil és desktop nézetben egyaránt jól látható és olvasható a szöveg!

Mielőtt elhamarkodott döntést hozol, próbáld ki a betűtípusokat kis- és nagybetűkkel, valamint félkövér és dőlt változatban egyaránt! Továbbá azt is érdemes tesztelned, hogy mennyire tudod kombinálni a stílusokat. Ha egymáshoz passzoló betűtípusokat választasz, egy képen akár több stílust is vegyíthetsz az olvashatóság érdekében.

Forrás: www.contentmarketinginstitute.com

A színek kiválasztása mindig sarkalatos pont a design megalkotásakor. Az árnyalatok pszichológiája nagyban meghatározza, hogy később milyen hangulat és érzelem kötődik majd az emberekben a termékeidhez.

Ha már kiválasztottad a márkád fő színét, keress hozzá kontrasztos, de harmonizáló színeket! Ebben nagy segítségedre lehetek a különböző képszerkesztő programok színskálái, többek között a Color Hunt.

Érdemes ezeket több kombinációban megalkotni, hogy lásd, valóban a várt eredményt éred-e el velük! Figyelj ilyenkor is az olvashatóságra, valamint, hogy melyik szín ragadja meg inkább a tekinteted.

Ennél a posztnál a tekintetünk azonnal a “Track IGTV” részre ugrik, amit jól kiegészít a sötét háttérrel erős kontrasztban álló fehér szöveg. Ennek oka - a nagyobb betűtípus mellett- a meleg szín használata. Grafikusok jól bevált technikája, hogy meleg, telített színeket használnak a fontosabb elemeknél, kontrasztban a hűvösebb, a szemnek kissé “taszító” háttérrel.

Hasznos eszközök:

Forrás: www.canva.com

Záró gondolat

Ne feledd, a social media tartalmak készítésénél legalább akkora figyelmet kell fordítanod a vizualitásra, mint a szövegre! Tesztelj bátran, kérd hozzá barátaid segítségét és alkoss olyan grafikát, ami biztosan megragadja majd követőid figyelmét!

Forrás: 3 Graphic Design Tips for Non-Designers