kezdő tipp 2023.11.16., csütörtök
4 perc

Minden vállalkozásnak érdemes költségvetési stratégiával rendelkeznie, hogy támogatni tudja közösségi média hirdetéseit és kampányait.
Hogyan készítsd el? Mit kell tartalmaznia? Segítünk!

Mit jelent az online marketing költségvetés?

Gyakorlatilag ugyanolyan, mint bármely más budget: egy terv, ami felvázolja, hogy mennyit fogsz költeni az online jelenlétedre. Ez mindent tartalmazhat a fizetett hirdetésektől kezdve, a tartalomgyártáson át, a munkatársak képzéséig és az alkalmazások előfizetéséig.

Általában három formájával találkozhatsz: fix, rugalmas és nulla

  • Fix költségvetés esetén havonta vagy évente meghatározott összeget költesz a közösségi médiára. 
  • A rugalmas költségvetés ezzel szemben dinamikus, és a kampányok teljesítménye alapján módosítható. 
  • A nulla költségvetés pedig nem különít el pénzt a közösségi média marketingre - azaz egyáltalán nem költ.

Bármelyik irányt választod, egy jól megtervezett büdzsé segíthet a márkaismertség, a követőid számának, és végül a konverziók és a bevételek növelésében is.

Mit tartalmazzon a budget terved?

  • Videós vagy fotós tartalomgyártás, valamint az ahhoz szükséges eszközök, előfizetések és alkalmazások. 
  • Közösségi média szoftverek (például ütemezési és elemzési platformok).
  • Fizetett hirdetési kampányok.
  • Influencer marketing.
  • Alkalmazottak képzése és fejlesztése.

Hogyan tervezd meg?

Fontos már induláskor eldöntened, milyen célokat szeretnél elérni, hiszen ha ezekkel tisztában vagy, később egyszerűbb dolgod lesz.

Az alábbi szempontokat tartsd figyelem előtt céljaid meghatározásakor:

  • Specifikus: célod tartalmazzon konkrétumokat, amelyek segítségével nyomon követheted a folyamatot.
  • Mérhető: célod sikerességét valamilyen módon mérni kell.
  • Elérhető: céljaidnak kihívást kell jelenteniük, de figyelj rá, hogy mégis elérhetőek legyenek számodra. Ne állítsd magad lehetetlen feladatok elé!
  • Releváns: az adott cél további, nagyobb üzleti eredmények elérését szolgálja?
  • Időérzékeny: milyen ütemben valósul meg az elképzelésed?

Ha már tisztában vagy a céljaiddal, a következő lépés a költségvetés meghatározása.

Mekkora az a maximális összeg, amelyet az év (vagy az adott időszak) során a közösségi médiára szánsz? Fix vagy rugalmas költségvetést szeretnél?

Mely platformokra fogsz összpontosítani, milyen típusú tartalomra, személyzetre és eszközökre lesz szükséged céljaid eléréséhez?

Ezután a kiadásokat csoportosíthatod is, például:

  • X forint havonta a Instagram videók készítésére és szerkesztésére.
  • Y forint havonta Instagram influencer együttműködésekre.

Kövesd nyomon kiadásaid! Ehhez használhatod például a kifejezetten erre a célra készült sablonunkat

Zárógondolat

Elsőre talán nagy falatnak tűnhet, de nem kell, hogy a költségvetés kialakítása bonyolult legyen - különösen, ha követed a fenti 3 lépést!

Forrás: How to Create a Social Media Budget