Spoiler: 150 karakter bőven elég!
Kutatások szerint mindössze 7 másodperced van az első benyomás kialakítására - az online térben pedig ez még kevesebb lehet. Bizonyos szabályok betartásával Te is profi Instagram biót alakíthatsz ki! Az alábbiakban összefoglaljuk a legjobb tippjeinket, hogy az Instázás Neked is gyerekjáték legyen!
Mi az Instagram bió?
Kezdjük a legelején. Az Instagram bió a profilkép alatti szekció, amely az oldaladról ad esszenciális összefoglalót a látogatóidnak.
Ez a terület a következőket tartalmazza:
- Név,
- Oldal kategória,
- 150 karakteres leírás,
- Külső linkek,
- Kapcsolati információk.
Mivel a biód az első dolog, amivel egy látogató találkozik, minden olyan információt tartalmazzon, ami szükséges ahhoz, hogy röviden bemutasd ki vagy és mit csinálsz.
8+1 tipp a tökéletes bióhoz
Íme 10 módja annak, hogy maximálisan kihasználd a 150 karaktert!
1. Legyen rövid és kedves!
Egy jó bió esetében a rövid, mégis magával ragadó szöveg jelenti az arany középutat. A hosszú, csapongó mondatok és a rengeteg emoji nem fog közelebb vinni a célodhoz. Helyette ragaszkodj inkább a találó, könnyen olvasható kifejezésekhez, amelyek gyorsan átadják az üzeneted.
A lényeg: ne bonyolítsd túl - legtöbb esetben a tartalmad magáért beszél!
2. Tartalmazzon releváns kulcsszavakat!
Ha esetleg lemaradtál volna róla: az Instagram erős SEO-stratégiája az egyik legjobb módja annak, hogy növeld láthatóságodat a platformon.
Emiatt érdemes időt szánnod arra, hogy megtaláld azokat a kulcsszavakat, amelyeket várhatóan a célközönséged keresni fog.
3. Használj linket!
Tudtad? Az Instagram egyik vadonatúj funkciója, hogy 5 linket tudsz elhelyezni a bióban! Bátran használd ki ezt a lehetőséget és irányítsd követőid egyszerűen a célállomásra!
4. Csillogtasd meg a személyiségedet!
Az Instagram biód rólad, vagy a márkádról szól - tehát ne félj megosztani a történeted. Használd ezt a teret arra, hogy közvetlenül a célcsoportodhoz szólj és találd meg velük a közös hangot!
5. Használj hívószavakat!
Egy jó bió arra ösztönzi a követőket, hogy valamilyen cselekvést hajtsanak végre - legyen az akár részvétel egy felmérésben, vagy a legújabb podcast epizód meghallgatása. Ehhez pedig egy hatékony CTA (call to action) alkalmazására szükséged lesz.
Csak emlékezz a fontos szabályra: legyen egyértelmű és konkrét!
6. Add meg a kapcsolattartási adataid!
Üzleti profillal hozzáadhatsz elérhetőségi adatokat a biódhoz. Ez magában foglalja az e-mail címet, telefonszámot és címet.
Könnyítsd meg te is látogatóid és követőid számára az elérésedet egy gombnyomással!
7. Használj emojikat (módjával!)
Egy kis szín (vagy emoji) remek módja annak, hogy feldobd a biódat - de ne vidd túlzásba!
Hasznád mértékkel, például hogy kiemelj egy CTA-t, vagy látványosabbá tedd bemutatkozásod!
8. Készíts highlightokat!
Az Instagram Highlights funkciója tökéletes lehetőséget nyújt arra, hogy történetben megosztott tartalmaid 24 óra elteltével is láthatók legyenek. Gondolj például termékbevezetésekre, gyakran ismételt kérdésekre, vagy foglalási információkra.
Ha pedig szeretnél egy kis izgalmat is belecsempészni, készíthetsz saját, márkahű borítóképeket, amely biztosítja az egységes megjelenést.
Olvasd el blogunkat, ahol többet is megtudhatsz az egyedi highlightok készítéséről!
+1 Frissítsd rendszeresen!
Egy elavult Instagram bió félrevezethető lehet, hiszen olyan információkat tartalmazhat, amik már nem igazak - ez pedig a követők elvesztéséhez is vezethet.
Tehát, ha régóta nem frissítetted biódat, ez egy jel, hogy itt az ideje változtatni rajta!
Reméljük tippjeinket hasznosnak találtad és sikerült kialakítanod a tökéletes Insta biót!
Forrás: later.com/blog/how-to-make-a-good-impression-with-your-instagram-bio/