kezdő tipp 2023.11.17., péntek
5 perc

Tudtad, hogy egy vonzó bejegyzés szöveg segítheti a célközönségeddel való kapcsolatteremtést, valamint az aktivitás növelését is?
Valóban, sokszor nehéz igazán ütős tartalmat írni - különösen, ha több poszt készül egyszerre -, azonban nem lehetetlen: mutatjuk, hogy csináld!

Mitől lesz jó egy szöveg?

Egy jó szöveg képes megragadni a felhasználó figyelmét, üzenetet közvetíteni és érzelmeket kiváltani. A lehető legkevesebb szóval foglalja össze a tartalmat, miközben hozzáadott értéket képvisel - más szóval, ne gondold túl! Ahelyett, hogy hosszú, tömör szöveget írnál, fogalmazz meg egy érdekes gondolatot, vagy akár csak egy ütős mondatot! 

Mutatunk 5 tippet, hogyan kezdj neki!

1.  A posztod céljához kapcsolódó szöveget írj!

Mielőtt belevetnéd magad a fogalmazásba, fontos, hogy feltedd magadnak a kérdést: mi a bejegyzésed célja? Több kommentet szeretnél kapni? Egy adott linkre vagy helyre irányítanád a követőidet? Szélesebb közönséget szeretnél elérni?

Bár marketing stratégiádnak több célja is lehet, egy-egy posztra való összpontosítás segít átadni az üzeneteket.

2. Legyen ütős a bevezetés!

Az első mondatnak kiemelten fontos szerepe van a közösségi médiában, ez ragadja meg ugyanis a felhasználók figyelmét. Egy megfelelő szöveg megállíthatja őket, miközben szorgalmasan görgetnek, valamint motiválhatja őket, hogy a tartalmad többi részét is elolvassák.

3. A szöveg buzdítson cselekvésre (CTA)!

Bár a figyelem megragadásához elengedhetetlen az, hogy a poszt vonzó legyen a célcsoport számára, az egyértelmű CTA (Call To Action) is ugyanolyan fontos ahhoz, hogy aktivitást mutassanak.

Ezeket kiemelheted például sortöréssel, valamint emojik használatával. A bejegyzés végén átirányíthatod az olvasókat a weboldaladra. 

4. Használj kulcsszavakat és hashtageket!

Az elérés és aktivitás növelésének egyik legegyszerűbb módja az erős SEO (keresőoptimalizálás) és hashtag-stratégia kialakítása.

Írj a poszthoz kapcsolódó szöveget, amelyben válogatott kulcsszavakat és releváns hashtageket használsz, ezzel javítva tartalmaid elérését.

5. Kezdeményezz beszélgetést!

Egy jó közösségi média poszt ismertetője a rengeteg komment. Ahhoz azonban, hogy ezt elérd, olyan szöveget kell írnod, ami motiválja a felhasználókat a kommunikációra.

Ez lehet egy kérdés feltevése, vagy akár egy merész vagy humoros kijelentés is: a lényeg, hogy a közönség ne tudja megállni, hogy hozzászóljon.

Zárógondolat

Kísérletezz a tippekkel: milyen újdonságot tudsz beépíteni a stratégiádba, és mi válik be a saját oldaladon?

Forrás: How Later's Team Writes Engaging Social Media Captions