Szeretnéd, hogy Instagram eredményeid rakéta üzemmódba kapcsoljanak, de fogalmad sincs hogy kezdj bele és igazából időd sincsen túl sok rá? Akkor olvasmányunk hasznodra válhat! Megmutatjuk, milyen tudatos odafigyeléssel javíthatod fiókod teljesítményét.
Miért szükséges az Instagramot bizonyos időközönként felülvizsgálni és optimalizálni?
Ez az egyik legnépszerűbb közösségi média platform, ahova minden nap tengernyi bejegyzés fut be a mezei felhasználóktól kezdve, az influencereken keresztül, a vállalkozásokon át. Mindenkinek célja, hogy profilja sikeres és kiemelkedő legyen. Nem is beszélve arról, hogy a Meta folyamatosan fejleszti a platformot, hogy biztosan versenyben maradjon a top appokkal.
Marketingesként folyamatosan résen kell lenni, hogy a legfőbb eredmények - mint például az elérés - az elvárt szinten teljesítsenek. Ezért szükséges rendszeresen körültekintően átvizsgálni a fiókodat, majd azt kiértékelni! A következőkben bemutatjuk hogyan teheted meg ezt meg lépésről, lépésre!
#1 Kezdj a bióval
Nézd át olyan szemmel a bemutatkozásodat, mintha most látnád először. Felkelti az érdeklődésedet és releváns, egyértelmű képet kapsz?
Profilkép: Logó vagy fotó?
- Használj logót, ha vállalkozási fiókról van szó. Legyen egyszerű és könnyen azonosítható.
- Használj fotót, ha személyes márkáról van szó. Győződj meg róla, hogy a kép éles és jól látható vagy-e rajta.
Profilnév: Ne keverd össze a felhasználónevet, a profilnévvel ami a profilképed alatt szerepel.
Ennek a megválasztása aranyat is érhet, ugyanis potenciális követőid eszerint találnak meg téged. Szerepeljen benne olyan kulcsszó, ami leír téged és azt amit csinálsz.
Kategória: Válaszd ki, melyik kategóriába sorolnád profilodat.
Állapítsd meg milyen értéket nyújtasz
Tedd fel magadnak a következő kérdést és válaszold meg a lehető legőszintébben!
“Milyen értéket nyújtok követőimnek?”
Amennyiben potenciális követőid nem kapják meg tőled azt az értéket amelyet elvárnak tőled a bemutatkozás elolvasása után, akkor nem valószínű, hogy be fognak követni. Nem kell túl bonyolult dolgokra gondolnod, de legyen világos, tömör és konkrét!
Helyettesítsd be a hiányzó részeket!
- Megosztok X-et, Y-t és Z-t
- Segítek neked X-szel, Y-val és Z-vel
A bióban legfeljebb 150 karakter a megengedett, ami körülbelül négy sor szöveget jelent. Viszont a negyedik sor általában csak akkor látható, ha rákattintunk a “tovább” gombra. Tehát inkább törekedjünk a három sorra, vagy a negyedik sorba ne írjunk fontos információt.
Már akár 5 linket is elhelyezhetsz a bióban, így kihasználva az alkalmazásban rejlő értékesítési lehetőségeket. Például hozzáadhatod honlapod, webshopod, aktuális ajánlatod, jövőbeli eseményed, más online platformjaid vagy akár legfrissebb blogbejegyzésed/posztod linkjét is.
Mutatjuk is, hogyan tudsz hozzáadni hivatkozásokat a profilodhoz!
- Nyisd meg az Instagram alkalmazást a mobilodon.
- Kattints a saját profilodnál a “Szerkesztés” gombra.
- Majd válaszd ki a “Hivatkozások” opciót.
- Végül a “Külső hivatkozás megadása” menüpontnál adj hozzá linkeket.
#2 Használsz minden szükséges funkciót?
Instagram stories & highlights
Ha hiszed, ha nem a történeteknek elképesztő ereje van, segítségükkel sokkal közelebb kerülhetsz célközönségedhez. Nyisd meg a rögzített történeteidet, azaz a higlightokat és állapítsd meg, hogy mennyire támogatják üzleti céljaidat. Valóban megismernek jobban, ha végignézik őket?
+ Tipp: Frissítsd fel highlightjaidat design és tartalom szempontból is.
Tartalmak (Reels & Fotók & Carousel)
Egyrészt amikor áttekinted tartalmaidat, ellenőrizd, hogy a legmagasabb minőségben töltötted-e fel őket.
- Nyisd meg fiókodban a beállításokat.
- Majd kattints az “Adathasználat és médiatartalom minősége” almenüpontra.
- Végül a “Feltöltés a legjobb minőségben” csúszkát húzd el jobbra.
+ Tipp: Emellett telefonod kamera beállításait is ellenőrizd, hogy biztosan 4K-ban rögzítsd a felvételeket.
Másrészt vizsgáld meg, hogy mekkora értéket képviselnek tartalmaid. Lehet rajtuk javítani? Tartsd szem előtt a kevesebb néha több szemléletet.
Néhány fontos tényező, ha Reel tartalomról van szó!
- Használsz hangot? Az Instagram alapértelmezés szerint hang nélküli platform, így fontos használni a zárt feliratokat, ha valami értékeset mondasz.
- Figyelsz a felkapott trendekre?
- Kísérletezel különböző formátumokkal, mint például vlog?
- Mit teszel annak érdekében, hogy az első pár másodpercben megragadd a közönséget, majd végignézzék a videódat és interakciót váltsanak ki?
Olvasd el összefoglaló blogunkat a témában!
Alkalmazd az AIDA modellt, amikor tartalmat gyártasz!
- Az első résznek figyelemfelkeltőnek kell lennie,
- a következőnek érdeklődést kell keltenie,
- a harmadiknak kapcsolódnia kell azokhoz a vágyakhoz, ami a közönségednek van,
- és az utolsó résznek cselekvésre ösztönzőnek kell lennie.
Forrás: AIDA Model In Employer Branding
Amennyiben fotókból álló Reelt készítesz, gondolkodj kreatívan például használj vásárlói véleményeket. Ne feledd, hogy a képleírásban még mindig van lehetőség hozzáadott értékkel ellátni a tartalmat. Bár az egy másik kérdés, hogy azt mennyien olvassák el.
Ingyenes Instagram Reels kisokos - nemcsak kezdőknek
#3 Vizsgáld meg követőidet
Lapozd át követőidet, majd vond le a következtetést, hogy mennyire értékesek számodra. Jobb döntés a nem releváns követőidet törölni. Viszont ügyelj arra, hogy naponta maximum 50 követőtől tudsz megszabadulni anélkül, hogy az Instagram korlátozások alá vonná profilodat.
Milyen fiókokat blokkolj?
- Nincs profilképe
- Nincsen tartalma
- Sok fiókot követ és kevés követője van
Ha a valós elköteleződési arányodra vagy kíváncsi, akkor nézd meg az Instagram elemzéseidet és tekintsd meg az elmúlt 30 napot. Majd a teljes elérést oszd el az elköteleződéssel és szorozd meg 100-al. Ebből kiderül, hogy azok közül, akik látják a tartalmaidat hányan vesznek részt benne.
Egy Instagram engagement rate sablon megkönnyítheti a dolgodat!
Ugyanis:
- könnyedén nyomon követheted a felhasználói interakciókat posztjaidnál,
- egyszerűen mérheted Insta posztjaid sikerességét,
- építkezhetsz a legnépszerűbb bejegyzéseid eredményei alapján.
#4 Vizsgáld meg a tartalmaidat
Mint a bemutatkozásodnak, a tartalmaidnak is értéket kell hordozniuk. Minden egyes bejegyzésedhez egyértelmű célt kell társítanod. Tegyük fel például, hogy készítesz egy kreatív posztot egy eladott termékről azzal a szándékkal, hogy növeld az értékesítést.
+ Tipp: Lépj be az Instagram elemzésekbe és a tartalmaknál kizárólag a posztok legyenek kiválasztva. Majd csekkold azokat a bejegyzéseidet, amelyek a legjobban teljesítettek. Vond le a következtetést és próbálj azokhoz hasonló tartalmakat készíteni.
Ezeket mindenképpen tartsd szem előtt tartalmaid kapcsán:
- Posztolj mindig következetesen. (Pl: heti 2-3 alkalom)
- Legyen hashtag stratégiád.
Töltsd le ingyenes instagram hashtag stratégia sablonunkat!
- Tartsd fenn a következetes hangnemet.
- Gondoskodj az egységes feedről.
Zárógondolat
Tartsd szem előtt a felsorolt szempontokat fiókoddal kapcsolatban, ugyanis az Instagram még mindig a népszerű platformok csúcsán foglal helyet. Mi azt jósoljuk, hogy nem mostanában fogja másik app elvenni a reflektorfényt!
Forrás: How to Improve Your Instagram Results: Small Changes With Big Impacts