haladó tipp 2021.08.04., szerda
10 perc

A Facebook hirdetésekről napokon keresztül mesélhetnénk. A rengeteg funkció, eszköz, mérőszám és külsős analitikák világában bizony könnyű elmerülni, ezért most azokat a fontos tudnivalókat gyűjtöttük össze, amelyek kiváltképp hasznosak lehetnek számodra a mindennapi munkád során!

Használd a Facebook eszközeit

A Facebook rengeteg remek lehetőséget kínál a marketingesek számára. Ezek segítségével optimalizálhatjuk folyamatainkat, eredményesebben célozhatunk, illetve a hirdetések teljesítményét is növelhetjük.

Az összesített eseménymérés a hirdetések produktivitásának mérésére szolgáló protokoll. Segítségével az iOS 14 rendszerű felhasználók webes eseményeit is mérhetjük.

Használatához Facebook pixelre van szükséged. Ezt beépítheted a honlapod kódjába is, de Google Tag Manager vagy Shopify használata esetén erre sincs szükség, hiszen a felületek külön instrukciókkal látnak el a képpontok beágyazását illetően.

Az események kiválasztásához először egy adatforrást kell csatlakoztatnod. Természetesen többet is hozzáadhatsz, csak kövesd az összekapcsolás leírásában található lépéseket.

Fontos: az összesített eseménymérésnél egy vagy több Facebook-képpontból összesen nyolc konverziós esemény érkezhet. Érdemes tehát átgondolni a vállalkozásod számára legfontosabb eseményeket - pl.: vásárlás, kosárba helyezés, termékleírás letöltése, stb. -, hogy a legfontosabb adatokból dolgozhass a következő kampányaid során!

Amennyiben már beállítottad a Facebook-képpontokat, az éles használata előtt érdemes ellenőrizni a működését. A Facebook Chrome bővítménye lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy a kampányok indítása előtt ellenőrizzük a pixelek beállításait és javítsunk az esetleges hibákon.

Ha tanuló fázisban vagy, vagy csak szeretnél biztosra menni, hirdetéseid teszt verzióját megalkothatod anélkül, hogy azt bárki látná vagy költséged merülne fel! Kattints a hirdetéskezelőben, bal oldalon található “szendvics menüre”, ahol legörgetve a Hirdetések között találod a Creative Hub-ot.

Tipp: Ha az itt létrehozott teszt verziókat a “Közzétételre kész” jelzéssel látod el, a fiók bármely kezelője láthatja és a kampányokban fel is használhatja azt. Így nem kell félned, hogy feleslegesen duplán dolgoztál.

Facebook hirdetési funkciók

A kampányszintű költségkeret-optimalizálás használata esetén egy központi kampány költségkeretet állíthatsz be. A Facebook ezt a limitet figyelembe véve tudja a költést szabályozni, így a jól teljesítő hirdetéssorozatokra többet, a gyengébben muzsikálókra pedig kevesebbet fog áldozni.

Napi vagy élettartamra szóló költségkeretet is beállíthatsz. Mindkét opció esetén a budget költése rugalmas lesz, tehát egy kampányon belül más-más összeget és eredményeket láthatsz majd a hirdetéssorozat szintjén.

Forrás: Facebook üzleti súgóközpont

Tipp: Amennyiben igénybe veszed a Facebook optimalizálását, az adott időszak végi elemzésnél ne hirdetéssorozatokat, inkább a kampányok szintjén vizsgáld az adatokat!

Élettartamra szóló költségkeret esetében hirdetésed megjelenítését időzítheted - csak úgy, mint Creator Studioból vagy a Business Suiteből a posztjaidat. Az új hirdetés létrehozásánál válaszd ki azokat az időszakokat, amelyekben szeretnéd megjeleníteni a hirdetéssorozatodat az alapján, hogy közönséged mikor a legaktívabb a közösségi médiában, illetve milyen időpontokban várható a konverziók teljesülése.

Az időzítés hatékonyságát az is befolyásolhatja, hogy milyen jellegű hirdetésről van szó, illetve milyen egyedi internetezési szokásokkal rendelkezik a célközönség. Egy vásárlásra buzdító kampány esetén például el kell különíteni a reggeli és az esti időszakot. A korai órákban ugyanis nincs sok értelme a webshopba terelni a látogatókat, hiszen viszonylag kevés esetben tapasztalható, hogy munkába menet vagy a reggeli kávé mellett vásárolnának az interneten. Így reggelre inkább oktató jellegű, termékismertető tartalmakat hirdessünk, esetleg tereljük a termékleírás vagy a blogok irányába az érdeklődőket. Majd a délutáni, kora esti órákban őket irányíthatjuk a webshopba, hiszen (valószínűleg) kellő ismerettel rendelkeznek már a vásárlási döntés meghozatalához.

A földrajzi hely szerinti célzás elsősorban a fizikai üzlettel rendelkező boltok és éttermek, valamint a helyi lakosságot megszólító hírportálok aranybányája. De terjeszkedés és piaci lefedettség növelésére is kifejezetten jó eredményekkel használhatjuk a social media hirdetéseinkben.

A célterületet megadhatod az irányítószám beírásával vagy egy célzási sugár kijelölésével. Ekkor a térképen lerakott gombostű, valamint a körülötte lévő sugár meghatározásával szűkítheted a tartalmad terjedését - ebben az esetben a közönséged az IP cím, GPS / Wifi adatok vagy a Facebooknak megadott lokáció alapján célozhatod.

A lokáció szerinti célzási opciók közül válaszd mindig a kampányodhoz leginkább illeszkedőt! Ha egy étterem forgalmát szeretnéd növelni és a környékén éppen valamilyen rendezvény van, ami más településekről érkező személyeket is vonz, ne csak a helyi lakosokra célozz! Válaszd az “itt élő vagy mostanában itt járt emberek”-et. Abban az esetben viszont, ha a házhozszállítást szeretnéd promótálni, válaszd inkább az “itt élő emberek” opciót!

Események, bizonyos szolgáltatások esetén kifejezetten hasznos funkció, hiszen olyan személyek ismerőseit érhetjük el vele, akik már aktivitást mutattak az adott tartalommal kapcsolatban. Facebook eseménynél például elérheted azon személyek ismerőseit, akik már visszaigazolták, hogy részt vesznek a programon.

Fontos: Ha a kapcsolat szerinti célzást választod, figyelj oda, hogy ne kombináld túl sok szűrővel. Ez ugyanis olyan kicsi célközönséget eredményezhet, hogy a hirdetésed teljesítménye szinte elenyésző lesz.

Hirdetés forrása: Burger King Hungary Facebook oldala

Tipp: Ezt a célzást használhatod kizárásra is. Így ha teljesen hideg célközönségre szeretnél hirdetést készíteni, ezzel a funkciókkal sokkal tisztább adatokat kaphatsz majd a kampány végén

Az utólagos méréseknél látható, ha egy szűrőkombináció teljesítménye átlagon felüli volt, ezeket pedig érdemes elrakni a tarsolyunkba. Hogy ne kelljen újra és újra ugyanazokat a célzásokat beállítani, a használt szűrőket és kizárásokat el is menthetjük - a helyszínek kivételével.

Fontos továbbá, hogy ha a mentett célközönséghez képest apró változtatásokra van szükséged, a “Szerkesztés” gombra kattintva ezt megteheted. Emellett a Célközönségek lapon az elmentett adatokat is módosíthatod.

A márka biztonság beállításai (melyet a Hirdetéskezelőn belül találsz) főként a brand megítélésének, jó hírének védelmét szolgálja. Segítségével megakadályozhatod, hogy Facebookon vagy az Instagramon nem megfelelő tartalmakban vagy tartalmak mellett jelenjen meg a hirdetés. Itt arra is gondolhatunk, hogy egy vegán étterem hirdetése ne egy BBQ recept mellett jelenjen meg, de közzétevőket is helyezhetünk tiltólistára, ha olyan szemléletet képvisel, ami nem összeegyeztethető a márka hitvallásával.

A közzétevői listát elhelyezés típusonként határozhatjuk meg. Létrehozhatunk külön listát a Facebookos beágyazott videohirdetéseknek, a Facebook azonnali cikkeknek, külső alkalmzásoknak és az IGTV tartalmaknak.

De a márka biztonságon belül találhatunk arra vonatkozó adatokat is, hogy hol voltak láthatók a hirdetések és körülbelül mekkora megjelenést értek el. Ez a közzétevőlista és a tiltólista frissítésére egyaránt jó alapot ad, így érdemes bizonyos időnként elhelyezéstípusonként áttekinteni.

A Hirdetéskezelőben létrehozott automatikus szabályok ellenőrzik a kampányokat, hirdetéssorozataidat és a hirdetéseidet. Létrehozhatsz egyéni feltételeken alapuló szabályt, vagy választhatod a licit folyamatok átfedésének csökkentését. Előbbivel a rosszabbul teljesítő hirdetéseidet szüneteltetheted vagy állíhatod le, utóbbi segítségével pedig úgy korrigálhatod a hirdetéssorozataid, hogy az azokon belüli hirdetések ne versenyezzenek egymással.

Bár az automatikus szabályok csökkenthetik a hirdetésekre fordított időt, ez nem azt jelenti, hogy nem kell időnként felülvizsgálni a kampányok teljesítményét. Továbbra is azt javasoljuk, hogy naponta nézz rá a fiókodra, főleg, ha egyszerre több kampány is fut!

Hirdetéskezelő eredményei

Kampányaid akkor teljesítenek igazán jól, ha egyértelmű céljaid vannak vele. Célok pedig nincsenek mérőszámok nélkül, azonban tudni kell kiválasztani azokat a KPI-okat és metrikákat, amik relevánsak az adott vállalkozás profilja és az aktuális hirdetések szempontjából.

  • Megjelenések: azt mutatja, hogy milyen gyakran jelentek meg a hirdetéseid a képernyőn a célközönséged számára. Egy személynél naponta egyszer számolja a rendszer.

  • Elérés: Azon személyek száma, akikhez eljutott a hirdetés. Egy felhasználót csak egyszer számol, függetlenül attól, hogy hányszor jelent meg nála a hirdetés.

  • Gyakoriság: A Megjelenések és elérések hányadosa. A gyakoriság szám növekedése a márkaismertség szintjének javulását eredményezheti.

  • Hivatkozáskattintás: Azt mutatja meg, hogy hányan kattintottak a hirdetésben szereplő linkre. Jól mérhető, hogy hányan léptek interakcióba az adott tartalommal.

  • Kifelé irányuló kattintások: Azokat a kattintásokat méri, amik a Facebookon kívülre mutató linkre - célhelyre - viszik a látogatókat.

  • Eredményenkénti költség: Hirdetések összehasonlítására használható mérőszám, amely segítségével meghatározható, hogy milyen hatékonysággal bír az adott fizetett tartalom.

  • 1000 megjelenésre jutó költség: A kampányra fordított összeget osztja el a megjelenések számával, majd megszorozza ezerrel. Így kampány szinten mérheted a költséghatékonyságot.

  • Konverziónkénti költség: Megmutatja, hogy mennyit költöttél egy konverzió elérésére. A konverzió képpont, alkalmazás vagy offline eseménysorozat adatai alapján mérhetők és ezt hasonlítja össze a kampányra fordított budgetvel.

  • Hirdetésrelevancia- diagnosztika: A Hirdetéskezelőben, a Teljesítmény oszlophoz adható hozzá manuálisan. Elemei a minőség, aktivitási arányszám és konverziós arány szerinti rangsorolás, melyek segítségével optimalizálhatod a hirdetések teljesítményét.

Forrás: Escils

A Facebookról érkező látogatók számát és tevékenységüket a Google Analyticsben is mérhetjük. Így haszos adatokat kaphatunk a közösségi média felületen futtatott kampányok hatékonyságáról - már ha forgalomterelő kampányokat indítottunk az adott időszakban.

Az Ügyfélszerzéseken belül áttekinthetjük, hogy az érdeklődők honnan érkeztek a honlapunkra. A Social magába foglalja a Facebookról és Instagramról érkezőket. A források/médiumok pontra kattintva pedig még részletesebb adatokat nyerhetünk ki.

A Hálózati hivatkozásokra kattintva láthatjuk a munkameneteket a közösségi ajánlásokon keresztül. A közösségi hálózatok adatait külön-külön is megtekinthetjük, így látható, mely felület teljesít a legjobban, illetve mire kell még több energiát fordítani az elvárt eredmények érdekében.

Továbbá a Felhasználói munkafolyamatokban grafikus formában láthatjuk, hogy a felhasználók milyen útvonalakon haladnak a webhelyen. Egészen a forrástól  addig a pontig, amíg el nem hagyják a honlapot. Válaszd hozzá a legördülő menüben a “Közösségi hálózat” opciót!

Zárógondolat

A hirdetések létrehozásánál és mérésénél tehát számos opció közül választhatunk. Minden marketingesnek megvannak a saját, jól bevett szokásai, azonban nem árt ezeket bizonyos időközönként felülvizsgálni és a Facebook által kínált lehetőségek tárházából válogatni.

A hirdetéstípusok, célzások és mérőszámok kiválasztásánál pedig mindig vedd figyelembe a márka jellegét és a marketingstratégiát. Ha ezekhez igazítod a kampányokat, biztosan a várt eredményt hozzák majd a statisztikák!

Forrás: 12 Facebook Ads Features Every Marketer Should Know