A Meta hirdetők régóta epekedtek azért a lehetőségért, hogy hirdetésekkel erősítsék Facebook csoportjaikat. Az imák úgy tűnik végre meghallgatásra találtak és a kiéhezett szolgáltatók már alkalmazhatják is.
Adódhat a kérdés, hogy eddig miért nem lehetett külön a csoportokra hirdetni, holott elég evidens eljárás lenne. Persze a magyar embert korábban sem kellett félteni, hiszen szótárunkban ott szerepel a jól ismert “kiskapuk” fogalom, amit előszeretettel alkamazunk, vagyis azért így, vagy úgy de próbálkoztunk hatni a Metára céljaink elérése érdekében.
A változás azonban megérkezett a fejlesztők részéről és már mi is felfuttathatjuk közösségeinket.
A Meta a Hirdetéskezelőn belül beépítette meglévő konverziós megoldásai közé a Facebook csoportok promótálásának funkcióját.
Lássuk sorban a lépéseket :
1. Először is hozz létre egy új aktivitás kampányt a Facebook csoportod promótálásához!
2. Az "Hirdetéssorozat" részen belül válaszd ki a "Facebook csoportot" mint konverziós helyet.
3. Add meg kampány teljesítmény célját (itt kizárólag a hivatkozáskattintás lehetősége választható ki egyenlőre).
4. Válaszd ki a promótálni kívánt Facebook csoportodat.
Folytatva a sort…
Fontos megjegyezni, hogy a teljesítmény célja a hivatkozáskattintások maximálása. Jelenleg ez az egyetlen lehetőség, és nem változtatható meg. Amikor létrehozol egy hirdetést, válaszd ki a Facebook csoportot, amit hirdetni szeretnél célpontként.
Természetesen nem minden csoport minősül valós konverziós helynek. Jelenleg a Metától korlátozott dokumentáció és információ áll rendelkezésre arról, hogy mely csoportok is pakolhatóak bele egy kampányba. Valószínűsíthető, hogy egy csoportnak először egy olyan üzleti oldalhoz kell kapcsolódnia, amely az adott hirdetési fiók irányítása alatt áll.
Szóval, ha néha napján egy-két hibaüzenettel találkozol, ne ess pánikba, a rendszer is keresi meg a helyét!
Optimalizációval kapcsolatos megjegyzésünk
Hivatkozáskattintások maximálása. Beszéljünk erről egy keveset!
Lehet, hogy a fő célod az, hogy új csoporttagokat szerezz, azonban a Metának is van beleszólása, hiszen a hirdetéseidet ő fogja közzétenni. A Meta számára, mint minden esetben a siker a hirdetéseddel generált hivatkozáskattintások számától függ, tehát a minőség ismét nem utolsó szempont.
A rendszer a hivatkozáskattintásokra és azok költségére összpontosítja figyelmét, amikor meghatározza, kinek is mutatja meg a munkádat.
Ez nem feltétlenül rossz hozzáállás, hiszen, vannak olyan emberek, akik több száz, ha nem több ezer csoportba csatlakoznak social media karrierjük során. Bár nem minden fiók problémás, mégis sokan ezt a módszert választják a közösségek spamelésére.
A Meta számára a kitűzött cél annyi, hogy növelje számodra a csoportod ismertségét és bővítse a taglétszámot. Valójában a csoportod szélesebb körű megjelenítése az, amire leginkább számíthatsz, ha ezt az opciót kipróbálod.
Csatlakozási kérések
Természetesen a hivatkozáskatintások és az ismertség nem túl hasznos mutatók, amikor egy Facebook csoportot promótálsz. A új tagok minősége kiemelten fontos tényező, de nem árt figyelni azokra a számokra sem, melyek konkrétan mutatják, hogy hányan kérték a tagfelvételt, és ez mekkora költséggel járt számodra.
Szerencsére itt is lehet szavunk!
Kattints az Oszlopok legördülő menüjében a Testreszabás opcióra, hogy új mutatókat adj hozzá a jelentésedhez.
1. Írd be a "csoport" szót a felső keresőmezőbe, és látni fogsz két mutatót, amelyek segítenek.
2. Add hozzá az "Csatlakozási kérelmek" és "Csatlakozási kérelem költsége" oszlopokat. Ezzel alapvető adataid lesznek arra vonatkozóan, hány csoportkérést kapsz a költségvetésedért cserébe.
3. Végül meg kell vizsgálnod, hogy érdemes-e kampányt futtatni a csoportod népszerűsítésére. Meg kell találnod az egyensúlyt a csatlakozás kérés költsége és minősége, valamint azok értéke között.
A nagy kérdés: “Te használnád?”
- Te kipróbálnád az új funkciót?
- Hirdetnél meglévő csoportjaidra?
- Mit gondolsz, mennyire lenne hasznos vállalkozásod számára?
Válaszold meg magadnak, felmérve az előnyeit az előre kalkulálható hátrányaival karöltve.
Forrás: Facebook groups with ads