info tipp 2022.04.08., péntek
3 perc

Marketingesként és a cégtulajdonosként érdemes tisztában lenni azzal, hogy a hírlevelek mennyire fontosak, hiszen ezekkel tájékoztathatjuk a közönségünket a céget, üzletágat érintő fontos dolgokról, hírekről, újdonságokról és ne felejtsük, hogy remek értékesítési eszköz is lehet.

A LinkedIn hirdetéseinek elérése az elmúlt évben 11,1 %-os növekedést produkált. Az új hírlevélküldési lehetőség pedig a cégek marketingstratégiájának szerves részét képezheti.

gy építsd be a LinkedIn hírleveleket a marketingstratégiádba

A hírlevél tartalmát képekből, videókból és cikkekből lehet összeállítani és elküldeni - teljesen ingyenesen. Bármely személyes profil, amely bekapcsolta a Creator Mode-ot és az elmúlt néhány hónapban posztolt, eléri a hírlevél küldés funkciót.

A LinkedIn hírlevelek amellett, hogy a network-öd és a követőid elé kerülhetnek, abban is segíthetnek, hogy olyan embereknek is eljuttasd a tartalmaidat, akik esetleg még soha nem találkoztak a profiloddal. Számos esetben előfordult, hogy egy marketinges LinkedIn hírlevél feliratkozóinak száma jóval meghaladta az adott profilt követő emberek számát. Ez lehetőséget adhat arra, hogy növeld az organikus elérését anélkül, hogy órákat kellene töltened a LinkedIn-en.

Az alábbi lépésekben bemutatjuk hogyan tudsz te is hírlevelet küldeni a LinkedInen:

#1: Kapcsold be a LinkedIn Creator Mode-ot

Jelenleg két feltételnek kell megfelelned ahhoz, hogy LinkedIn hírlevelet küldhess. Először is, be kell kapcsolnod a Creator Mode-ot. Másodszor, az elmúlt 3 hónapban létre kellett hoznod egy bejegyzést.

Az elsőhöz jelentkezz be a LinkedIn-fiókodba és menj a profilodra. A “Resources” menüpont alatt megtalálod a gombot, amellyel bekapcsolhatod a Creator Mode-ot. Kapcsold be, és olvasd végig a LinkedIn által megosztott, a Creator Mode-ról szóló értesítéseket.

 

Ha még nem készítettél bejegyzéseket a LinkedIn-en, akkor kezdd el most megosztani a tartalmaidat. Gondold át, hogy milyen témák érdeklik közönséged, majd kezdj el posztokat készíteni. 

Tipp: Töltsd le 2022-es közösségi média tartalomnaptárunkat, hogy profivá válj tartalomgyártásban, ráadásul LinkedIn kampányaidat is megtervezheted a segítségével. 

 #2: Állítsd be a LinkedIn hírlevelét

Miután megtetted az előbbi két lépést akkor legközelebb, amikor bejelentkezel a LinkedInre, és posztot szeretnél létrehozni, kattints a cikk létrehozásának lehetőségére. A szerkesztőn belül kattints a hírlevél létrehozásának lehetőségére.

A megnyíló ablakban meg kell adnod a hírleveled adatait:

Hírlevél cím: Válassz olyan címet, amely egyértelmű és közvetíti a feliratkozókkal megosztani kívánt információk általános értékét.

Leírás: Itt körülbelül 300 karakterrel tudsz dolgozni. Koncentrálj arra, hogy világos legyen az üzeneted és olyan kifejezéseket használj, amelyekre az emberek keresnek.

Logó: A logó feltöltésénél ügyelj arra, hogy összhangban legyen a profilod általános megjelenésével. 

Várható ütemterv: Dolgozd ki az ütemterved, mikor tervezel hírlevelet kiküldeni - naponta, hetente, kéthetente vagy havonta. 

Ne feledd - ha időközben meggondolod magad, bármikor visszatérhetsz és szerkesztheted ezeket az adatokat. A LinkedIn figyelmeztetni fog, ha az adatok megváltoztatása hatással lenne az előfizetésedre. 

#3: Minőségi tartalom közzététele a LinkedIn hírlevelében

Ha már beállítottad az új funkciót, akkor minden megosztott tartalmadnál lehetőséged lesz arra, hogy a LinkedIn hírleveledhez kapcsold. 

Érdemes megfontolni, hogy visszalépsz néhány korábban közzétett tartalmadhoz és a legnépszerűbbeket újra felhasználod a hírlevélhez. Ez új életet lehelhet a régebbi anyagokba és segíthet, hogy elkezdd a hírleveled értékét növelni anélkül, hogy hatalmas erőfeszítéseket kellene tenned. 

Ennek egyik népszerű módja, hogy a korábban közzétett cikkeid első néhány bekezdését közzéteszed, majd tovább navigálod az olvasókat, hogy egy linkre kattintva térjenek vissza a blogodra vagy a YouTube-videódra, hogy megnézzék az információ többi részét. Ha ilyesmit építesz a LinkedIn hírleveledbe a kezdeti bejegyzés a LinkedIn-en nagyobb organikus elérést kap. 

A tartalmi stratégia kialakítása során fontos, hogy mindig minőségi értéket nyújts így felépítve a közönséged bizalmát a LinkedIn hírleveledben.

Íme néhány tipp, hogyan érhetsz el nagyobb láthatóságot és konverziót a hírleveleddel: 

Használd ki, hogy a LinkedIn hírleveleket bárki megoszthatja. Ezt úgy teheted meg, hogy közvetlenül a cikkedben kéred az olvasókat, hogy osszák meg a hírlevelet és így még több olyan emberhez juthatsz el, akinek értéket jelenthet az információd.

Tartsd szemmel a közönséged! Tudd, hogy mire van szükségük és hol tartanak vásárlói útjukon, valamint amíg ezt figyelemmel kíséred képes leszel olyan tartalmakat létrehozni, amelyek sikeres konverziót eredményeznek. 

Ha eddig valaki nem is követett téged a LinkedIn-en, mert nem találta meg a profilod, vagy soha nem hallott rólad, akkor is megtalálhatja a hírleveled és dönthet úgy, hogy ingyenesen feliratkozik rá. Sőt, arra is használhatod, hogy meghívd ezeket a feliratkozókat, hogy kövessék a LinkedIn profilodat.

Záró gondolat 

A LinkedIn hírlevelek előnyei magukért beszélnek. Beépítésük a marketingstratégiádba számos jótékony hatással kecsegtet. Minket meggyőzött, na és Téged? 

 

Forrás: How to Use LinkedIn Newsletters: A Guide for Marketers