haladó tipp 2020.10.20., kedd
4 perc

Ha az online jelenléteddel valódi sikereket szeretnél elérni, nem árt többféle módon mérni a honlapod megtekintéseit és teljesítményét, valamint vizsgálni a látogatók magatartását. Az elemzések elkészítéséhez mutatunk Neked három módszert a Google Analytics-ből!

Miért van szükség a Google Analytics-re?

Ahhoz, hogy átfogó képet kapj a honlapodon történő aktivitásról, a konverziókról, a látogatóid személyéről és a honlapodra vezető  csatornákról, szükséged van egy webanalitikai eszközre.  A Google Analytics tökéletes választás, hiszen rengeteg adatot tartalmaz, valamint nemcsak a honlapod, hanem a social oldalaid teljesítményét is megtalálod benne.

Tipp: Ha még nincs meghatározott célod a Google Analytics-ben, látogass el a Súgóba!

Mi történik a vásárlás előtt?

Sok honlaptulajdonos csak arra kíváncsi, hogy milyen bevétele származott az online jelenlétéből. Persze a Google Analytics ilyen célra is tökéletes, de jobb, ha ennél mélyebbre ásol!

Gondolj bele, Te mit csinálsz a vásárlás előtt? Milyen utat jársz be, mielőtt rákattintasz a „Megrendelem” vagy a „Fizetés” gombra? Ez lesz a Te „ügyfélutad” más honlapján, és ez lesz minden látogatód „ügyfélútja” a Te honlapodon.

Mielőtt valaki eljut hozzád, már megkezdődik a „puhítás”. Az emberekben felmerül egy igény, amire Te megoldást tudsz nyújtani. A feladatod csupán annyi, hogy a kommunikációdból kiderüljön, érdemes rákattintani a honlapodra. Hogy ez mennyire sikerül jól, a számok megmutatják!

A honlapra kattintás után jön a feketeleves, azaz el kell érned, hogy a látogató elkötelezze magát Nálad. Ez lehet az ár-érték arány, a vonzó termékleírások vagy a nagy választék miatt, a lényeg, hogy valamivel ott tudd tartani a honlapodon mindaddig, amíg a vásárlási kedv ki nem alakul.

Ha már bevonzottad az érdeklődőt a honlapodra, gondolatban meg is vásárolta az általa kiválasztott terméket, már csak a valós teljesítés van hátra: a fizetés! Fontos, hogy ha már valaki meghozta a döntést és hajlandó nálad költeni a pénzét, ezt minél egyszerűbben és biztonságosan tehesse meg!

Hogyan mérhető az „ügyfélút”?

Nézzük, hol tudsz utánanézni a konkrét számoknak a Google Analytics segítségével!

Mivel ezen a lépésen múlik minden, érdemes alaposan átnézni az adatokat!

Nyisd meg a webanalkitikában az „Ügyfélszerzés” jelentést, azon belül pedig keresd az „Minden forgalom”, „Forrás/médium” fület.

Az itt látott eredmények azt mutatják meg, hogy hányan, és milyen útvonalon jutottak el az oldaladra. Ha ez a szám folyamatos növekedést mutat, biztos lehetsz benne, hogy a honlapodon kívüli, többek között a közösségi média kommunikációd jól teljesít!

Ez a jelentés mutatja meg a kitűzött célokat és a forgalmi források szerinti eredményeket is. Ahhoz, hogy a különböző konverziók teljesítményét mérni tudd, a jobb oldalon található legördülő menüből válaszd ki egyenként a céljaid, vagy tekintsd meg a „Minden cél” opciót!

Ha tovább szeretnél ásni a számok halmazában, érdemes először olyan célokat meghatároznod, mint például „Kosár” vagy „Foglalás”. Ha ezeket beállítottad, a következő elemzésnél már a Konverziók közül kiválaszthatod a számodra megfelelő célt. Az eredményekért tekintsd meg a „Oldal/munkamenet” oszlopot!

Természetesen a látott szám alacsonyabb lesz, mint a honlapodra érkező látogatók száma. Azonban érdemes hosszabb távon figyelemmel kísérni ezt az adatot és szemmel tartani az arányokat.

Tipp: Ha drasztikus csökkenést tapasztalsz az aktuális időszakban, érdemes megtekinteni, hogy a navigáció egyértelmű-e, illetve minden funkció megfelelően működik-e.

Forrás: Social Media Examiner

Előfordulhat, hogy míg a „Figyelemfelkeltés” cél során első helyen láttad a Google organikus találatait, az „Elköteleződés” során már hátrébb csúszik a listán. Ez természetesnek tekinthető, hiszen gondolj bele, hányan vannak, akik információszerzés érdekében néznek csak rá a honlapodra. Ezzel ellentétben a fizetett hirdetésekből származó látogatók – ha jól pozícionált a célcsoport – már nagyobb eséllyel kaphatók a termékeid vagy szolgáltatásaid megvásárlására.

Ha más célt még nem is, de az eladások mérését már biztosan beállítottad. Itt is valószínűleg a fizetett forrásokból származó látogatók lesznek többségben, ami bizonyítja, hogy érdemes hirdetni.

Hogy igazán részletesen tudd elemezni a látogatók tevékenységét és a csatornák teljesítményét, érdemes UTM paramétereket használnod a kampányaid során. Ennek segítségével egyszerűen elemezheted a felparaméterezett linkek hatékonyságát és csekkolhatod a ROI-mutatóid! Ha még nem ismered az UTM paraméterezés mikéntjét, olvasd el korábbi blogbejegyzésünket ebben a témában!

Záró gondolat

Az elemzések kiértékelése hosszabb időt vesz igénybe, de hogy pontos képet kapj a honlapod állapotáról, érdemes beépítened a Google Analytics vizsgálatát a havi tervezésedbe!

Forrás: Google Analytics Goals: How to Analyze Customer Journey Goals 

Utolsó módosítás2024. 09. 24.