info tipp 2020.03.05., csütörtök
3 perc

A social media világa folyamatosan változik, amelynek köszönhetően nem árt figyelemmel kísérni a képméretekre vonatkozó szabályokat sem. Segítségül összegyűjtöttünk Nektek egy útmutatót az aktuálisan használt, optimális közösségi média képméretekről, amely alkalmazásával nagyban megkönnyíthetitek munkátokat. Sőt, egy letölthető PDF-et is találsz a bejegyzés végén, amely tartalmazza a social media hirdetésekre vonatkozó előírásokat!

FACEBOOK

A képméreteket tekintve érdemes szétválasztani a számítógépes és az okostelefonos megjelenést is. A profilképek számítógépen 170 x 170, míg okostelefonon 128 x 128 képpontos nagyságban jelennek meg.  Amikor profilképet állítasz be ne felejtsd el, hogy az oldaladon eredeti négyzetes formában jelenik meg a képed, azonban a bejegyzésekben és hirdetésekben kör alakzatban láthatók. Így kiemelten fontos, hogy a körbevágás után is jól mutasson a kép és ne maradjon le róla semmi fontos információ. Az ajánlott képméret 1080 x 1080 px.

Ami a borítóképeket illeti, számítógépen 820 képpont szélességű és 312 képpont magasságú megjelenésre számíthatsz. Okostelefonon másképp alakulnak ezek a számok, itt a borítóképek 640 képpont szélesek és 360 képpont magasak. Van egy kis kikötés is, a képnek minimum 400 képpont szélességűnek és 150 képpont magasságúnak kell lennie. A 16:9 arányú képek működőképesek számítógépen és okostelefonon is, viszont ez esetben a számítógépes megjelenésnél a kép tetején és alján le kell vágni egy kis részt, így a legfontosabb elemek semmiképp se kerüljenek a kép széléhez. A borítóképek esetében ajánlott RGB színmódú, maximum 100 KB nagyságú képek alkalmazása. 

Tipp: A profil- és borítóképeknél egyaránt ajánlott PNG formátumú képek használata, mellyel optimálisabb megjelenést érhetsz el.

Néhány további fontos Facebook képméret és tipp, amit érdemes feljegyezni:
  • A Facebook csoportok egyre népszerűbbé válnak, amennyiben ilyen csoportot működtetsz, a használt cover photo 1640 x 856 pixeles. 
  • A Facebookon elhelyezett linkek előnézeti mérete legalább 600 x 315 képpontosak.
  • A Facebook-on elhelyezett események cover photo-ja optimális esetben 1200 x 675 pixeles.
  • A bejegyzések esetében, amennyiben képet szeretnél közzétenni, minimum 476 képpont szélességű képek kell választanod, melyhez a magasságot variálhatod. A legoptimálisabb szélességek: 720, 960 és 2048 px 2:3 képaránnyal. Ne feledd: minél nagyobb, annál jobb minőségű!
  • A Facebook story-k betöltik a felhasználó telefonjának egész képernyőjét, amelyek típusonként eltérőek. Érdemes, a 9:16-os arányok betartása és a 1080 x 1920 pixeles képek használata. 
  • Üzleti profil esetében lehetőség van kép feltöltésére a Névjegy fülön belül a Leírásánál. Számítógépes megjelenítésnél a 1200 x 445 pixeles, míg mobilosnál a 1200 x 672 képpontos fotók mutatnak jól. Azonban az előnézetben csak 1200 x 348-as képek jelennek meg, erre nem árt figyelni.
  • A hatékony Facebook-hirdetések esetében jelenleg be kell tartani az ún. 20%-os szabályt, melynek értelmében a hirdetések szövegének aránya nem haladhatja meg a 20%-ot a képeken. Tehát a Facebook a kevesebb leírást tartalmazó képeket részesíti előnyben, így mindenképp érdemes csekkolni az arányokat feltöltés előtt, mivel a szabálynak megfelelő hirdetések hatékonysága sokkal magasabb.

INSTAGRAM

Az Instagram alkalmazás mindig a lehető legjobb minőségű (max. 1080 képpont széles) és felbontású kép megjelenítésre törekszik, amikor megosztasz egy photot. A szélességet tekintve, a 320 és 1080 pixel közötti képek esetében az eredeti felbontás nem változik a feltöltésnél, ha a képarány 1.91:1 és 4:5 tartományba esik. A túl kicsi vagy túl nagy felbontású képek automatikusan korrigálásra kerülnek. 

Az Instagram esetében összesen 5 nagy kategória alakítható ki a feltölthető képeket figyelembe véve, melyek a következők:
  • Profilkép 
  • Sztori képek
  • Négyzetes kép
  • Állókép (Portrait)
  • Fekvőkép (Landscape)

Mint  a legtöbb közösségi média platformon, a profilképet itt is négyzetes méretben kell feltölteni. A minimális méret 110 x 110, de érdemesebb ennél nagyobb méretben elkészíteni a képedet, a 1080 x 1080 ez esetben is ideális. 

A négyzetes képeknél maradva, a hagyományos négyzetes képeknél a 1080 x 1080 méret a legoptimálisabb. 
A sztorik betöltik az egész képernyőt, így esetükben a 9:16 képarány fenntartására kell ügyelni, az alapvetően optimális méret pedig 1080 x 1920 px. Story-ként maximum 4 GB méretű kreatív tölthető fel. 
Az állóképeknél a legmegfelelőbb méretek a 1080 x 1350 képpont, míg a fekvőképeknél a 1080 x 566 px. 
Nem szabad megfeledkezni az IGTV cover photo-járól sem, melynek 1:1.55 képarányt kell felvennie, optimális esetben 420 x 654 képpont méretűt. 
Tipp: Az optimális esetek betartásával is előfordulhat, hogy néhány eszközön nem a teljes kép kerül megjelenítésre, így érdemes a képek széleit üresen hagyni.

TIKTOK
 

A rövid videók fellegvárának tekinthető TikTok esetében a profilképnél négyzetes fénykép használata javasolt (1080 x 1080 px) JPG vagy PNG formátumban. A videók optimális mérete 1080 x 1920 képpont, 1:1 vagy 4:5 képarányt követve, MOV vagy MP4 formátumban. A maximális file méret iOS esetében 287.6 MB,  az Androidosoknál pedig 72 MB

YOUTUBE

A Youtube a képeket különböző felbontásban jeleníti meg eszközök szerint. A profilkép ajánlott mérete 800 x 800 képpont.  Itt több file típus közül is választhatsz: JPG, GIF, BMP vagy PNG. A borítókép legoptimálisabb méretének a 2560 x 1440 px mondható, azonban érdemes megnézni eszközönként a megjelenést és így optimalizálni azt. A video thumbnail méretét tekintve az 1280 x 720 méretet kell megjegyezni, betartva a 16:9 képarányt.

LINKEDIN

A LinkedIn tekintetében szét kell választani a céges és a személyes profilokat. A céges profilkép ajánlott képmérete 300 x 300 px (1,91:1), míg a személyes profilé 400 x 400.  A borítóképeknél ezek a számok 1536 x 768 (1,91:1) és 1584 x 396. Mindkét esetben PNG, JPG vagy GIF formátum javasolt, amelyek maximum 4 MB nagyságúak. Ha linket osztasz meg szintén a 1,91:1 képarányt kell követned, a legoptimálisabb méret pedig 1200 x 627 px. Fontos, hogy a képnek legalább 200 képpont szélességűnek kell lennie, az esztétikus megjelenés elérésének érdekében. A posztoknál a 792 x 528 pixeles képek számítógépről és mobiltelefonról is azonosan jelennek meg. Számítógépen a négyzetes képek jobban néznek ki, ám amennyiben ilyen méretet használsz, a mobilon ez kevésbé optimálisan jelenik meg. Itt is PNG, JPG vagy GIF formátumot használj! A videók esetében minimum 256 x 144 és maximum 4096 x 2304 pixeles képeket használhatsz. 

Tipp: A feltöltés után lehetőséged nyílik a cover képek mozgatására, így érdemes azokat többféle eszközről ellenőrizni, hogy elérhesd a legoptimálisabb megjelenést. 

PINTEREST

2020-ban a Pinterest arra ösztönöz, hogy minél nagyobb és jobb minőségű képeket tegyünk közzé.  Az eddigi 600 x 600 képpont helyett a 1000 x 1000 pixeles profilképek alkalmazását javasolják, melyek maximum 10 MB nagyságúak lehetnek. Ami a Pin-eket illeti, a legmegfelelőbb arány a 2:3, pl. 1000 x 1500 pixeles mérettel. A négyzetes (általában 1000 x 1000) Pin-ek használata továbbra is lehetséges, azonban a nagyobb méretűek jobban megragadják a figyelmet és esztétikusabbak az esetek többségében. Az ún. Tall Pin-ek mérete az 1:2,1 képarányt követeli meg. A Pin-ek minimális szélessége 600 px, a magasság ennek megfelelően arányosan változtatható.

TWITTER

A Twitter profilkép mérete megegyezik a LinkedIn személyes profil képméretével: 400 x 400 px, méretet tekintve maximum 100 KB-os kép használható, JPG, GIF vagy PNG formátumban. A borítóképek a 3:1 képarányt követik, optimális esetben 1500 x 500 px méretűek, maximum 10 MB-osak és formátumokat tekintve megegyeznek a profilkép formátumok valamelyikével. A tweetelt képek mérete alapvetően a 16:9 arányban megfelelő (1200 x 675).  A minimális szélesség 600 px. A képek maximum 5, az animált GIF-ek maximum 3 MB-osak lehetnek. A megosztott linkek 1200 x 628 képpont méretűek (1,91:1) ideális esetben.

Ha több kép kerül megosztásra egymás mellett akkor az arányok a következőképpen alakulnak: 
  • 2 kép esetén: a képek egymás mellett helyezkednek el 7:8 képaránnyal mindkét képnél
  • 3 kép esetén: a bal oldalon egy kép látható 7:8 képaránnyal, a jobb oldalon pedig két kép 4:7 aránnyal
  • 4 kép esetén: mindegyik kép 2:1 arányt vesz fel

Hirdetések

A közösségi médián történő fizetett hirdetések egyre felkapottabbak a márkák körében. Ahhoz, hogy sikeres kampányt folytass, elengedhetetlen feltétel, hogy tisztában legyél az optimális kép- és videóméretekkel. Összegyűjtöttük Neked egy útmutatót, amely a 2020-ban használatos kritériumokat tartalmazza.
Használd bátran letölthető PDF-ünket!
 

Források:
Utolsó módosítás2020. 08. 06.