A social media világa folyamatosan változik, amelynek köszönhetően nem árt figyelemmel kísérni a képméretekre vonatkozó szabályokat sem. Segítségül összegyűjtöttünk Nektek egy útmutatót az aktuálisan használt, optimális közösségi média képméretekről, amely alkalmazásával nagyban megkönnyíthetitek munkátokat. Sőt, egy letölthető PDF-et is találsz a bejegyzés végén, amely tartalmazza a social media hirdetésekre vonatkozó előírásokat!
A képméreteket tekintve érdemes szétválasztani a számítógépes és az okostelefonos megjelenést is. A profilképek számítógépen 170 x 170, míg okostelefonon 128 x 128 képpontos nagyságban jelennek meg. Amikor profilképet állítasz be ne felejtsd el, hogy az oldaladon eredeti négyzetes formában jelenik meg a képed, azonban a bejegyzésekben és hirdetésekben kör alakzatban láthatók. Így kiemelten fontos, hogy a körbevágás után is jól mutasson a kép és ne maradjon le róla semmi fontos információ. Az ajánlott képméret 1080 x 1080 px.
Tipp: A profil- és borítóképeknél egyaránt ajánlott PNG formátumú képek használata, mellyel optimálisabb megjelenést érhetsz el.
-
A Facebook csoportok egyre népszerűbbé válnak, amennyiben ilyen csoportot működtetsz, a használt cover photo 1640 x 856 pixeles.
-
A Facebookon elhelyezett linkek előnézeti mérete legalább 600 x 315 képpontosak.
- A Facebook-on elhelyezett események cover photo-ja optimális esetben 1200 x 675 pixeles.
- A bejegyzések esetében, amennyiben képet szeretnél közzétenni, minimum 476 képpont szélességű képek kell választanod, melyhez a magasságot variálhatod. A legoptimálisabb szélességek: 720, 960 és 2048 px 2:3 képaránnyal. Ne feledd: minél nagyobb, annál jobb minőségű!
- A Facebook story-k betöltik a felhasználó telefonjának egész képernyőjét, amelyek típusonként eltérőek. Érdemes, a 9:16-os arányok betartása és a 1080 x 1920 pixeles képek használata.
- Üzleti profil esetében lehetőség van kép feltöltésére a Névjegy fülön belül a Leírásánál. Számítógépes megjelenítésnél a 1200 x 445 pixeles, míg mobilosnál a 1200 x 672 képpontos fotók mutatnak jól. Azonban az előnézetben csak 1200 x 348-as képek jelennek meg, erre nem árt figyelni.
- A hatékony Facebook-hirdetések esetében jelenleg be kell tartani az ún. 20%-os szabályt, melynek értelmében a hirdetések szövegének aránya nem haladhatja meg a 20%-ot a képeken. Tehát a Facebook a kevesebb leírást tartalmazó képeket részesíti előnyben, így mindenképp érdemes csekkolni az arányokat feltöltés előtt, mivel a szabálynak megfelelő hirdetések hatékonysága sokkal magasabb.
Az Instagram alkalmazás mindig a lehető legjobb minőségű (max. 1080 képpont széles) és felbontású kép megjelenítésre törekszik, amikor megosztasz egy photot. A szélességet tekintve, a 320 és 1080 pixel közötti képek esetében az eredeti felbontás nem változik a feltöltésnél, ha a képarány 1.91:1 és 4:5 tartományba esik. A túl kicsi vagy túl nagy felbontású képek automatikusan korrigálásra kerülnek.
- Profilkép
- Sztori képek
- Négyzetes kép
- Állókép (Portrait)
- Fekvőkép (Landscape)
Mint a legtöbb közösségi média platformon, a profilképet itt is négyzetes méretben kell feltölteni. A minimális méret 110 x 110, de érdemesebb ennél nagyobb méretben elkészíteni a képedet, a 1080 x 1080 ez esetben is ideális.
TIKTOK
A rövid videók fellegvárának tekinthető TikTok esetében a profilképnél négyzetes fénykép használata javasolt (1080 x 1080 px) JPG vagy PNG formátumban. A videók optimális mérete 1080 x 1920 képpont, 1:1 vagy 4:5 képarányt követve, MOV vagy MP4 formátumban. A maximális file méret iOS esetében 287.6 MB, az Androidosoknál pedig 72 MB.
YOUTUBE
A Youtube a képeket különböző felbontásban jeleníti meg eszközök szerint. A profilkép ajánlott mérete 800 x 800 képpont. Itt több file típus közül is választhatsz: JPG, GIF, BMP vagy PNG. A borítókép legoptimálisabb méretének a 2560 x 1440 px mondható, azonban érdemes megnézni eszközönként a megjelenést és így optimalizálni azt. A video thumbnail méretét tekintve az 1280 x 720 méretet kell megjegyezni, betartva a 16:9 képarányt.
Tipp: A feltöltés után lehetőséged nyílik a cover képek mozgatására, így érdemes azokat többféle eszközről ellenőrizni, hogy elérhesd a legoptimálisabb megjelenést.
2020-ban a Pinterest arra ösztönöz, hogy minél nagyobb és jobb minőségű képeket tegyünk közzé. Az eddigi 600 x 600 képpont helyett a 1000 x 1000 pixeles profilképek alkalmazását javasolják, melyek maximum 10 MB nagyságúak lehetnek. Ami a Pin-eket illeti, a legmegfelelőbb arány a 2:3, pl. 1000 x 1500 pixeles mérettel. A négyzetes (általában 1000 x 1000) Pin-ek használata továbbra is lehetséges, azonban a nagyobb méretűek jobban megragadják a figyelmet és esztétikusabbak az esetek többségében. Az ún. Tall Pin-ek mérete az 1:2,1 képarányt követeli meg. A Pin-ek minimális szélessége 600 px, a magasság ennek megfelelően arányosan változtatható.
A Twitter profilkép mérete megegyezik a LinkedIn személyes profil képméretével: 400 x 400 px, méretet tekintve maximum 100 KB-os kép használható, JPG, GIF vagy PNG formátumban. A borítóképek a 3:1 képarányt követik, optimális esetben 1500 x 500 px méretűek, maximum 10 MB-osak és formátumokat tekintve megegyeznek a profilkép formátumok valamelyikével. A tweetelt képek mérete alapvetően a 16:9 arányban megfelelő (1200 x 675). A minimális szélesség 600 px. A képek maximum 5, az animált GIF-ek maximum 3 MB-osak lehetnek. A megosztott linkek 1200 x 628 képpont méretűek (1,91:1) ideális esetben.
-
2 kép esetén: a képek egymás mellett helyezkednek el 7:8 képaránnyal mindkét képnél
-
3 kép esetén: a bal oldalon egy kép látható 7:8 képaránnyal, a jobb oldalon pedig két kép 4:7 aránnyal
- 4 kép esetén: mindegyik kép 2:1 arányt vesz fel
Hirdetések