haladó tipp 2019.08.07., szerda
5 perc

Az #instaugust keretein belül hozzáfogunk egy 4 részes poszt-sorozathoz, amelyben segítünk Neked tartalmat tervezni, és kitérünk az olyan apróságnak tűnő, de lényeges dolgokra, mint a hashtagek fajtái vagy a caption hossza.

(Ha ezek a fogalmak még nem mondanak sokat, olvasd el előző bejegyzésünket, melyben az Insta fogalmakat mutattuk be!) 

Dolgozd ki az Instagram tartalom-terved! 

Az első lépés ahhoz, hogy sikerre vidd az Instádat, az a tartalomtervezés. Mivel az Instagram vizuális platform, kezdd azzal, hogy megtervezed a kinézetét és a hangulatát az üzleti profilodnak. 

Gondold át az alábbiakat:

  • milyen színeket használnál szívesen
  • van-e olyan filter, amit konzisztensen tudnál használni 
  • hozzávetőleges ötlet a képek típusáról

Következzen néhány ötlet a feed-tervhez, amelyhez hasznodra válik majd egy feed-tervező app is. Ilyen például a Preview és az Unum.

 


A színátmenetes feed igényel némi photoshop-tudást, de maximálisan megéri az erőfeszítést, ahogy a fenti képek is bizonyítják.

Az első képen megfigyelhetjük, hogy a képek hasonló fényekben születtek, így a szerkesztésnél csak a közös színt kellett egységesíteni, nem volt szükség filterre. A másodikon viszont a visszatérő színek ugyanannak a filternek és/vagy presetnek köszönhetők.

Ha soronként vizsgáljuk a képeket, nem biztos, hogy koheresnek tűnnek, de a feed egészét tekintve teljesen összeillenek a képek.

A grid elrendezési mód abból a szempontból nem szerencsés, hogy a minta fenntartása miatt érdemes egymáshoz nagyon közeli időpontokban posztolni 3 képet, viszont ha ez kivitelezhető, gyönyörű feedek születhetnek.

Ha az a célod, hogy az Instagram tartalmad hatásosan reflektálja a brandedet, válaszold meg ezeket a kérdéseket is magadnak:

  • Melyek azok a színek, amelyekkel szeretnéd, hogy azonosítsák a márkád? Ezeket a színeket használd javarészt a profilodon.
  • Milyen fajta tartalmat szeretnél posztolni? Képeket és videókat emberekről, közeli képeket arcokról, termékekről, kilátásról? Természetesen nem kell magad korlátozni egy fajta fotográfiához, de segít, ha van egy általános ötleted a tartalomról, amit posztolni fogsz.
  • Milyen filtereket fogsz használni? A filterek segítenek koherenssé varázsolni a feeded, ez a legegyszerűbb módja a sajátos hangulat elérésének. 

A következő posztokban foglalkozunk majd a marketing-tartalmad tervezésével, kivitelezésével és a tartalom-időzítéssel is. 

Ne maradj le!

Forrás: Social Media Examiner