Az #instaugust keretein belül hozzáfogunk egy 4 részes poszt-sorozathoz, amelyben segítünk Neked tartalmat tervezni, és kitérünk az olyan apróságnak tűnő, de lényeges dolgokra, mint a hashtagek fajtái vagy a caption hossza.
(Ha ezek a fogalmak még nem mondanak sokat, olvasd el előző bejegyzésünket, melyben az Insta fogalmakat mutattuk be!)
Dolgozd ki az Instagram tartalom-terved!
Az első lépés ahhoz, hogy sikerre vidd az Instádat, az a tartalomtervezés. Mivel az Instagram vizuális platform, kezdd azzal, hogy megtervezed a kinézetét és a hangulatát az üzleti profilodnak.
Gondold át az alábbiakat:
- milyen színeket használnál szívesen
- van-e olyan filter, amit konzisztensen tudnál használni
- hozzávetőleges ötlet a képek típusáról
Következzen néhány ötlet a feed-tervhez, amelyhez hasznodra válik majd egy feed-tervező app is. Ilyen például a Preview és az Unum.
1. Színátmenetes
A színátmenetes feed igényel némi photoshop-tudást, de maximálisan megéri az erőfeszítést, ahogy a fenti képek is bizonyítják.
2. Visszatérő színek
Az első képen megfigyelhetjük, hogy a képek hasonló fényekben születtek, így a szerkesztésnél csak a közös színt kellett egységesíteni, nem volt szükség filterre. A másodikon viszont a visszatérő színek ugyanannak a filternek és/vagy presetnek köszönhetők.
3. Átfogó vibe
Ha soronként vizsgáljuk a képeket, nem biztos, hogy koheresnek tűnnek, de a feed egészét tekintve teljesen összeillenek a képek.
4. Grid
A grid elrendezési mód abból a szempontból nem szerencsés, hogy a minta fenntartása miatt érdemes egymáshoz nagyon közeli időpontokban posztolni 3 képet, viszont ha ez kivitelezhető, gyönyörű feedek születhetnek.
Ha az a célod, hogy az Instagram tartalmad hatásosan reflektálja a brandedet, válaszold meg ezeket a kérdéseket is magadnak:
- Melyek azok a színek, amelyekkel szeretnéd, hogy azonosítsák a márkád? Ezeket a színeket használd javarészt a profilodon.
- Milyen fajta tartalmat szeretnél posztolni? Képeket és videókat emberekről, közeli képeket arcokról, termékekről, kilátásról? Természetesen nem kell magad korlátozni egy fajta fotográfiához, de segít, ha van egy általános ötleted a tartalomról, amit posztolni fogsz.
- Milyen filtereket fogsz használni? A filterek segítenek koherenssé varázsolni a feeded, ez a legegyszerűbb módja a sajátos hangulat elérésének.
A következő posztokban foglalkozunk majd a marketing-tartalmad tervezésével, kivitelezésével és a tartalom-időzítéssel is.
Ne maradj le!
Forrás: Social Media Examiner