Az Insta storyk népszerűségéről és fontosságáról már sokszor írtunk az utóbbi időben. Ha már javában posztolod történetiedet az Instagramra, nem árt tudni, hogyan teljesítenek bejegyzéseid. Vajon sikeresen eléred célcsoportod? Mutatjuk, hogyan mérheted storyjaid sikerességét!
Milyen tényezőket érdemes elemezni?
Bármilyen tevékenység akkor ér a legtöbbet ha látható eredményt generál, így a social media bejegyzések teljesítményének mérése és elemzése is nélkülözhetetlennek tekinthető. Az elemzések segítségével többek között láthatod posztjaid sikerességét, betekintést nyerhetsz abba, mit kedvelnek követőid, így könnyen célcsoportod igényeire szabhatod tartalmad. Mutatjuk a legfontosabb IG storykhoz köthető ROI* mutatókat!
*A ROI mutató - befektetésarányos megtérülés - egy olyan teljesítménymutató, amely egy befektetés hatékonyságának mérésére szolgál.
Derítsd fel az Instagram “Elemzések” menüpontját!
Ha üzleti fiókkal rendelkezel, az Insta elemzési adatait böngészve számos információt megtudhatsz célközönségedről és tevékenységeikről, sőt arról is, hogyan teljesítenek tartalmaid. Tudtad, hogy nemcsak a bejegyzésekkel, hanem a történetekkel kapcsolatos eredményeket is pillanatok alatt elérheted? Ismertetjük is a lépéseket!
- Nyisd meg profilod és koppints a három vízszintest ábrázoló ikonra a jobb felső sarokban!
- Válaszd ki az “Elemzések / Insights” opciót!
- A “Tartalom / Content” fülön belül tekerj le a “Történetek/Stories” részig!
- Koppints “Az összes / See all” lehetőségre!
- Itt a bal felső sarokban kiválaszthatod az időszakot, valamint azt, hogy milyen interakcióra/mutatóra vagy kíváncsi. Már láthatod is, hogyan teljesítettek a kiválasztott idősávba eső történeteid az adott kategóriában!
Az időszakok esetében az elmúlt 24 óra, 7 és 14 nap legutóbbi történeiteinek elemzését láthatod.
-
E-mailek (Emails)
-
Elérés (Reach)
-
Hivatkozáskattintások (Link clicks)
-
Hívások (Calls)
-
Kattintás a weboldalra (Website clicks)
-
Kilépések (Exited)
-
Követések (Follows)
-
Következő történet (Next story)
-
Megjelenések (Impressions)
-
Megosztások (Shares)
-
Profilfelkeresések (Profile Visits)
-
Szöveg (Texts)
-
Továbblépések száma (Forward)
-
Útvonaltervezések (Get directions)
-
Válaszok (Replies)
-
Vissza (Back)
Mi a különbség az elérés és a megjelenés között?
Az egyik alapkérdés, hogy egy-egy storyddal pontosan hány embert érsz el. Érdemes tisztázni a különbséget az elérés és a megjelenés kifejezések között, ugyanis a kettő jelentése eltérő. Az elérés azon követők száma, akik megtekintették történetedet, tehát itt a különböző IG fiókokra kell gondolni. Ezzel szemben a megjelenés azt mutatja meg, hogy összesen hány alkalommal csekkolták storydat, hiszen egy felhasználó többször is megnézheti azt.
-
Nyisd meg egy éppen aktuális történeted!
-
Pöccintsd fel a képernyőt és koppints (mintha azt néznéd meg ki csekkolta a storyd) az oszlopdiagram ikonra a bal felső sarokban!
-
Csekkold az elért fiókok, a megjelenések számát!
Megjegyzés: Itt továbbá azt is láthatod, hogy milyen aktivitást váltott ki történeted, illetve egy két navigációval kapcsolatos adatot is láthatsz (pl. továbblépések és kilépések száma)
-
Nézd meg a storyd elérésének számát!
-
Csekkold hány követőd van összesen!
-
Oszd el az összes elérés számát az összes követőd számával!
-
Szorozd meg az eredményt 100-zal és már láthatod is hány százalékát érted el a követőidnek!
Válts ki és mérd az interakciókat!
Az interaktív Instagram storykat kifejezetten kedvelik a követők, figyelemfelkeltőek és segítségükkel könnyen kapcsolatba kerülhetsz a felhasználókkal. Korábbi blogbejegyzésünkben már olvashattál az általános és a legújabb interaktív Instagram story opciókról. Nem elég azonban csak elkészíteni ezeket a történeteket, érdemes mérni is a kiváltott interakciókat. Az egyes interaktív opcióknál pontosan láthatod, hogy hány ember reagált például egy szavazásra, vagy kérdésre. A cselekvésre ösztönzés (CTA használata) a storyk egyik alapeleme. Például, ha történetedbe beleírod, hogy “link a bioban”, vagy “kérd a linket DM-ben”, akkor célszerű figyelemmel kísérni, hogy hány követőddel sikerült interakcióba lépned. Ha ezek a számok alacsonyak, észszerű megfontolni, hogy min tudsz esetleg változtatni. Gondold át az általad használt képeket, a témát, a megfogalmazást, a cselekvésre ösztönzést és az interaktív opciót is!
Hogyan mérheted a követők elköteleződését?
Az Instagram esetében az elköteleződés szempontjából a válaszokat és swipe-upsokat ajánlott kiemelten kezelni. A követőkkel váltott DM üzenet a kapcsolattartás egyik leghatékonyabb módjának tekinthető, főleg a bizalomépítés szempontjából. Minél több DM üzenetet kapsz egy történetre, annál magasabb az elköteleződési arány a felhasználók részéről. Ösztönözd követőid a közvetlen kommunikálásra! A storydban elhelyezett linkek segítségével egy általad kívánt honlapra irányíthatod a felhasználókat. Felmérések szerint konverziós arány általában 15 és 25% között mozog a “swipe-upos” történetek esetében.
Számold ki a befejezési arányt!
-
Nézd meg hány embert értél el a legelső storyddal!
-
Majd csekkold hányan látták a legutolsó történeted!
-
Oszd el az első számot a másodikkal, szorozd meg százzal és máris megkaptad a százalékos arányt!
Amennyiben ez a szám magas, akkor követőid igencsak érdekesnek találják tartalmad és kíváncsian csekkolják minden egyes elemét. Ha ez a szám alacsony, akkor bizony célravezető lehet egy kis ötletelés.
Záró gondolat
Véleményünk szerint a hatékony Instagram stratégia - beleértve természetesen az IG storykat - kialakításának érdekében, kétségtelenül szükség van a folyamatos elemzésekre. Az elemzések eredményeképpen láthatod, hogy mely tartalmaid teljesítenek kiemelten és kevésbé jól, kiindulási alapként szolgálva a jövőt tekintve. Ne feledd: készíts storykat, végezz elemzéseket és vond le a megfelelő következtetéseket!