Ha már készen vagy a tartalom legyártásával, posztold vagy időzítsd a bejegyzéseket, hogy minden napra jusson egy (vagy legalábbis rendszeres időközönként).
Sok kimutatást találsz arról, mikor a legjobb posztolni, de az igazság az, hogy ez a te közönségeden múlik. A legjobb, ha kitapasztalod, hogy neked mikor hozzák a posztok a legjobb eredményeket, és feljegyzed az időpontokat.
Szerencsére nemrég megjelent a Facebook saját időzítő felülete, ami még átláthatóbbá és tervezhetőbbé teszi a posztolást.
Már megvan az időbeosztás és a csodás tartalmad, de hogy javíthatod még tovább a teljesítményed? Nézzünk pár tippet, amivel növelheted a követőbázisod.
Használj releváns hashtageket
A hashtagek elengedhetetlenek Instagramon. A jó minőségű (és mennyiségű) hashtagek segítenek elérni egy szélesebb közönséget és ezzel együtt több követőt is. Nagy brandeknek nem szükséges minden posztnál hashtageket használni, de kis-, és középvállalatoknak ajánlatos.
Lássuk a hashtag fajtákat!
Márka-hashtagek: ha kitalálod a saját hashtagedet, az segít a márkaépítésben, valamint ha biztatod a felhasználókat a használatára, előremozdíthatod a felhasználók által generált tartalom megjelenését is, ami még több figyelmet terel rád. Törekedj arra, hogy a hashtaged minél lényegretörőbb legyen és könnyen megjegyezhető, például a Stég webshopjának hashtage, a #STEGHU. Célszerű a márkád neve mellett belefoglalni egy ütős szlogent, ahogy az adobe is teszi:
#Adobe_CelebratetheWorld
Tevékenység (industry) hashtagek: minden területnek megvannak a hashtagei, mint például #photographer, vagy magyarul a #fotós. Az ilyen általános hashtagek angol megfelelői azonban gyakran túltelítettek, és több 10 millió posztot tartalmazhatnak, így ezeknek a használata nem túl célravezető, maximum 1 darab posztonként.
Niche hashtagek: ha a #photographer az iparág hashtage, egy olyan hashtag, mint a #foodphotographer / #ételfotós egy niche hashtag, tehát ez már egy fokkal specifikusabb.
Helyszín hashtagek: ezek a tagek praktikusak helyi vállalkozások számára. Pl. #london vagy #newyorkcity, de ha kicsit leszűkítenéd a kört, és hozzáadnál mondjuk egy szolgáltatást is, próbálj ki hasonlót, mint a #londonrestaurant vagy a #budapestétterem.
Esemény hashtagek: amikor nagyobb események történnek, általában rendelkeznek saját hashtaggel, mint például a női labdarúgó-világbajnokság hashtage, a #fifawwc, vagy a Közép-Európai Divathété, a #bcefw.
Ha eseményt szervezel, ne feledkezz meg erről. Pl: #utcazene, #veszpremfest
Ünnepi hashtagek/világnapok: #nationalcupcakeday #christmas #karácsony
Mondanom sem kell, érdemes mindegyiket kipróbálni, ötvözni a különböző típusokat, és figyelni, melyik milyen eredményt hoz. Bátran használj angol hashtageket a magyarok mellett, mert a magyar közösségi média-kultúra még nem olyan elterjedt, hogy hasonlóan átfogó képet kapjunk bizonyos területekről, mint az angol nyelv esetében.
Ha magyar hashtageket használsz és nem kimondottan lokális dologra utalsz velük, maradj nyugodtan az általánosabb hashtageknél (például #magyarügynökség helyett #ügynökség), mert nem olyan fragmentált a hashtag-felhozatal, hogy ennyire specifikusnak kellene lenni.
Jó tanácsok:
- Mindig használj hashtageket. A legmagasabb hashtag-szám a 30, de nem kell kimaxolni. A kutatások ellentétes eredményeket mutatnak a számukat illetően, így érdemes kísérletezni, mennyivel teljesít legjobban a posztod.
- Nézz utána a hashtageknek, mielőtt használod őket: Ne használj túltelített hashtaget, mert el fog veszni a posztod a többi felhasználóé között.
- Mentsd el a hashtag csoportokat egy dokumentumba: csak illeszd be őket a megfelelő posztokhoz.
- Ne ragadj le a népszerű hashtageknél. Egyszerűbbnek tűnhet csak a szuper népszerű hashtageket használni (például #food), de az igazság az, hogy a contented csak elveszik köztük. Használd őket sokrétűen, a fentebb említett típusokból.
Megfelelő hosszúságú képaláírások
A caption (képaláírás) hosszúsága a tartalmad témáján múlik. Ha a bióban lévő linkre terelnéd a közönséged, jobb, ha a caption rövid, hogy a látogatók lássák a cselekvésre buzdítást, anélkül, hogy előtte több bekezdést el kelljen olvasniuk.
Másfelől ha oktató jellegű történetet osztasz meg, használj bátran hosszú captiont.
Néhány poszt tudja nélkülözni a cselekvésre buzdítást, ahol mondjuk maga a vizuális elem szórakoztató, és nem forgalom-generálás a cél.
Több helyen is használhatsz cselekvésre buzdítást, a captionben, a képen, bióban. Bárhol is használod, törekedj arra, hogy egyértelmű legyen és lényegretörő, az olvasó egyből tudja, mit kell tennie.
Az időzítés mellett ma megnéztük a hashtagek fajtáit és a caption hosszát. Fontos megemlíteni, hogy mint ez a poszt is mutatja, nincs egy kimondott módszer arra, ahogy az Instagramot vezetni kell. Az imént felsorolt területeken lehet saját tapasztalatra hagyatkozni, viszont a blogsorozat előző részeiben azokra a területekre is mutatunk példát, ahol az Insta aranyszabályok irányadók.
0. rész: Instagram fogalmak - mi micsoda?
1. rész: Hogyan tervezz Instagram tartalmat? - A vizualitásról
2. rész: Hogyan tervezz Instagram tartalmat? - Az Insta naptár
3. rész: Hogyan alkoss Instagram tartalmat? - A kivitelezésről
Forrás: Social Media Examiner