2017.11.27., hétfő
4 perc

Az Instagram ma már nem csak a szelfikirálynők platformja, kiváló marketingeszköz lehet, ha tudod, hogyan kezeld az üzleti profilt. Nem hiába került fel 2017-ben a "10 legnépszerűbb kkv marketingeszköz" listájára.

Kezdjük az elején. Mi is az az #Instagram
Az Instagram egy közösségi média felület, mely fényképek és videók megosztásán alapul. A felhasználók követni tudják egymást, kinyilváníthatják tetszésüket, illetve kommentelhetik a tartalmakat. 2010-ben Kevin Systrom és Mike Krieger alapította az alkalmazást, mely ma már több mint 800 millió felhasználóval rendelkezik - ebből a napi aktív felhasználók száma eléri az 500 milliót! Elképesztő. 

Ha nem tudod legyőzni, vedd meg - gondolhatta Mark Zuckerberg, aki 2012-ben hirtelen bejelentette, hogy a Facebook 1 millió dollárért megvásárolta az Instagramot is, ami így ugyan beolvadt a Facebookba, a felhasználók továbbra is különálló alkalmazásként használhatják. 

Felmerült benned is a kérdés, hogy mitől ilyen népszerű? 
Attól, hogy Instagramon minden a vizualitásról szól. A tartalmak leginkább életérzéseket közvetítenek. A megosztás előtt álló képeket, videókat effektekkel láthatjuk el, de számos más kreatív módot kínál még az Instagram mondanivalónk megosztására a 24 órás matricás történetektől (Instagram Stories) a time-lapse tartalmakon át, az élő videókig.

És miért érdemes cégként is jelen lenni? 
A felhasználók elsősorban ihlet keresésére használják az Instagramot: 60%-uk állítja, hogy fedezett is már fel új terméket ezen a közösségi oldalon, sőt, 75%-uk cselekszik is a bejegyzések hatására. Cégként ráadásul részletes elemzést kapsz bejegyzéseidről, követőidről. 

Tippek, trükkök, praktikák, melyekkel kezdőként sem lőhetsz mellé

  • Töltsd ki hatékonyan a leírást: frappáns mondat a cégedről, elérhetőségeid - az emojikról természetesen itt se feledkezz meg.
  • Kövesd követőidet.
  • Készíts #hashtag listát. Fontos, hogy mindig releváns, jól megfogalmazott hashtageket használj, de közben kövesd a trendet is.
  • Ahhoz, hogy kitűnj a tömegből elengedhetetlen, hogy minőségi képeket, videókat posztolj
  • Használj fehér hátteret a termékfotókhoz. 
  • Használd az InstaStory funkciót: az egyik legjobb módja annak, hogy megmutasd követőidnek, hogyan telik a céged egy napja.
  • A termékfotók mellett nyújts bepillantást a kulisszák mögé is. Posztolj néha munkatársaidról, az irodai életről. 
  • Indíts bátran élő adásokat, beszélgess követőiddel és ismerd meg véleményüket.
  • Mutasd meg termékeidet használat közben, készíts D.I.Y videókat, adj a termékek használatához tippeket.
  • Ne felejtsd el céges Facebook oldaladdal is összekötni az Instagram profilodat, amit feltétlen Business Account verzióban használj!

    ➟ interword Insgtagram

Hirdetés típusok
Az Instagram közönsége a leginkább elkötelezett az összes többi közösségi oldal közönségéhez képest. Pont ezért éri meg még hirdetni is ezen a platformon. Milyen lehetőségeid vannak erre? 

  1. Fényképes hirdetések
    A klasszikus. Mivel az Instagram egy 100%-ban vizuális felület, így egy gyönyörű kép mindent visz. Azonban ezt inkább márkaépítésre ajánljuk az azonnali eladás helyett. 
     
  2. Videós hirdetések
    Magával ragadó látvány a hang és a mozgás élményével. Ezekkel a maximum 60 másodperces felvételekkel még jobban felhívhatod magadra a figyelmet, könnyebben át tudod adni az általad fontosnak vélt információkat a célközönséged számára.
     
  3. Galéria formátumú hirdetések
    Különlegességük, hogy mindegyik kép más hivatkozásra mutathat, így egy hirdetésben több terméket is megjeleníthetsz, melyeket a felhasználók egy kattintással már el is érhetnek.
     
  4. Hirdetések az InstagramStories funkcióban
    Több mint 300 millió fiókot érhetsz el ezzel a funkcióval. Hozzáadhatod a képeidet/videóidat az aznapi történetedhez, vagy tölthetsz fel kifejezetetten ide szánt tartalmat is. Az elérés szempontjából ez a legjobb hirdetési forma.
     

Hirdetéseid menedzseld a Facebook Hirdetéskezelőjében! 

Ihlet
Hogyan lehet sztárrá válni a magyar Insta-felhasználók szemében? 
Íme 5 hazai Instagram-sztár, akiket érdemes követni:

Kérdésed van? Útmutatásra van szükséged? Fordulj az interwordhöz bizalommal! 

 

Forrás: Instagram Business