pro tipp 2019.08.09., péntek
5 perc

A mai posztban az előző alkalommal már megtervezett marketing tartalom kivitelezését fogjuk átnézni. Ha közismertebb márkád van, a két fennálló opció: vagy egy erre szakosodott ügynökséggel dolgozol, vagy már rendelkezel alkalmazottakkal, akik kizárólag a közösségi médiával foglalkoznak, és felelnek a stratégiáért, alkotásért, posztolásért, a közösségi aspektusért és az elemzésekért.

A social felületek kezelése nem egyenlő a “posztolgatással”, és ennek a feladatnak a házon belüli HR-es vagy sales-es munkatársra ruházása sem feltétlen a legjobb ötlet.

Érdemes azonban mérlegelni, mikortól szükséges kiszervezni a közösségi média kezelését/kampányok szervezését. Fontos megemlíteni, hogy ha cégtulajdonosként tisztában vagy azokkal a célokkal, amelyekről tudod, hogy az Instagram segítene a megvalósításban, de nem ismered az utat, ami oda visz, célszerű kiszervezni a közösségi média jelenlét fenntartását.
Ha teljes mértékben nem áll szándékodban kiadni a kezedből, az a lehetőség is nyitott, hogy egy ügynökséghez fordulsz, akik segítenek neked egy 2-3 hónapos kezdőterv megalkotásában, ami iránymutató lehet a jövőre nézve. 
 

Ha kisebb céged vagy márkád van és nem rendelkezel külön munkaerővel erre a célra, de mégis saját magad oldanád meg, három lehetőség marad számodra a tartalomgyártást illetően:

  • Akkor posztolsz, mikor van időd és inspirációd (ami nem garancia arra, hogy rendszeres lesz a tartalmad, amivel többet árthatsz a brandednek, mintha ritkábban, de rendszeresen posztolnál)
  • Elkészíted a tartalmat előre és így biztosítod, hogy mindig posztolj. (mi inkább ezt a verziót ajánljuk)

Kis vállalkozóként nem egyszerű tartalmilag felkészültnek lenni nap mint nap. Abban az esetben, ha nagyrészt az első lehetőségre hagyatkozol, nem biztos, hogy lenyűgözőek lesznek az elért eredményeid, mert: 

  • nem posztolsz eleget
  • nem posztolsz olyan tartalmat, ami segít a céljaid elérésében
  • nem érsz el elég embert

Ha első körben több követőt vonzanál, olyan tartalomra van szükség, ami interakciót vált ki, mint például az inspiráló vagy motivációs idézetek, cuki állatos képek, és hasonló tartalom, amiért az emberek odavannak. További előképzettséget adhatnak még a témában a workshopok, szakmai blogok és az oktatójellegű Youtube videók.

Ha már jelentős közönséggel rendelkezel és az eladásaidat akarod növelni, más megközelítésre van szükség - promótálni a termékeidet, szolgáltatásaidat, és az üzletedet általánosságban. 

Emlékezz: ha nagyszerű eredményekre pályázol az Instagramon, a legjobb, ha a lehető legtöbb időt töltöd új ötletek tervezésével és kivitelezésével. 

Néhány fontos útmutató:

  • Mindig tartsd fejben a kilátásaidat. Amikor új tartalom-ötleted támad, kérdezd meg magadtól, hogy ez hogy fog neked segíteni. 
  • Magas minőségű tartalmat használj, még akkor is, ha stock fotókról van szó, ha magad gyártod a képeket, pedig pláne. 
  • Bizonyosodj meg róla, hogy a tartalmad megfelelő méretű a platformhoz, különösképp amikor 3. fél eszközét használod. A fotószerkesztők más-más opciókkal rendelkeznek, beleértve a különböző Insta posztokat is.

Fontos:

Ha te akarod létrehozni a saját videóidat, érdemes átgondolni, hogy beruházol-e 1-2 hasznos eszközre, például kamera, fények, vagy mikrofon.

Eszközök, amelyek segítségedre lehetnek: 

Az Instagram tartalom-tervezés sorozatunk további részeiért kattints!

0. rész: Instagram fogalmak - mi micsoda? 

1. rész: Hogyan tervezz Instagram tartalmat? - A vizualitásról

2. rész: Hogyan tervezz Instagram tartalmat? - Az Insta naptár

Forrás: Social Media Examiner