Elvesztetted a bizalmadat a hírlevél erejében? Nem jönnek az új feliratkozók, ráadásul a megnyitási arány is rémes? Ne add fel, ugyanis az email marketingben még van potenciál!
A mai trend valóban azt igazolja, hogy az email-es megkeresések népszerűsége folyamatos mélyrepülésben van. Ennek kiváltó oka a nagy mennyiségű információ lehet, melyekkel nap-mint nap a postaládánkban találkozunk. Ráuntunk a sok noszogatásra és hirdetésre, éppen elég sokkal találkozunk az utcán is. A hírlevelek esetében is igazsággá vált, hogyha nem érdekes akkor kuka! Vagyis hiába jó a benne foglalt termék vagy szolgáltatás, ha spam-nek érezzük, akkor megy a kijelölés és az X.
Azonban az éremnek mindig két oldala van, így a hasznosságáról is érdemes szót ejteni! Az email marketing még létező fogalom és kis módosítással igencsak jelentős megtérülést biztosíthat minden vállalkozó számára.
Elég csak arra gondolni, hogy több mint 4 milliárd felhasználó nyitja meg a levelezési fiókját naponta a világon. Ez az érték jóval több, mint amivel bármelyik közösségi média platform felvágni tudna. Nem beszélve arról, hogy sokak számára ez az első rutinszerű dolog a napjukba, amit reggel ellenőriznek, mielőtt felnéznének a Facebook-ra, Instagram-ra, TikTok-ra.
Tudod miért van ez így?
Mert az email fiókód az egyetlen olyan hely, ami még tényleg a Tiéd! Nincsenek megfigyelő algoritmusok, korlátozások vagy fizetett hirdetések, csupán Te és a leveleid. Legyünk őszinték, ezzel szemben a Facebook-on a békés időtartam maximum a platform 7%-án érhető el, amikor a saját adatlapunkat, vagy másét csekkoljuk, a többi felesleges információ zuhatag.
Na ugye, hogy ugye?
Ne felejtsd el, amint valaki csatlakozik az e-mail listádhoz és kitölti a feliratkozási űrlapot, bizalmat fektet beléd és a tevékenységedbe, ami minden pénzt és időt megér, ráadásul marha jó érzés is! Ők mind potenciális vásárlók lehetnek, érdemes úgy elképzelni, mint a napfényt az erdőben, amely nem mindig látható, azonban a kellő időben megnyilvánul.
Itt jön a lényeg, hogy mégis hogyan biztosíthatod a feliratkozók növelését?
A válasz az, hogy muszáj lebilincselő, kihagyhatatlan sztorit mesélned nekik!
- várakoztatás
- segítés
- támogatás
- szórakoztatás
Ezek a jelzők alapozzák meg a megnyitási arány pozitív visszhangját.
Most biztosan azt gondolod magadban, hogy: - “Oké még több energiát tegyek bele, aztán megnézik és bezárják” - igen, lehetséges, de a mondandód ott marad a tudatalattiban, ami bármikor akcióra hívhatja az elméjüket! Jegyezd meg, itt nem azonnali értékesítésről van szó, csupán egy plusz csatornáról, amely próbál személyes értéket közvetíteni a fogadó részére.
A tuti módszer: AIM
A három lépésből álló bevezető szekciót AIM keretrendszernek hívják. Úgy tervezték, hogy üdvözölje az új előfizetőket, megadja az alaphangot, és elindítsa őket az ügyfelekké válás útján.
1. Acknowledge - Elismerés
Az igazi munka akkor kezdődik, amikor valaki elhatározza magát és feliratkozik az e-mail listádra. Ezek után a megtartás kapja a főszerepet. Nem szabad túl rámenősnek lenni, de célszerű üdvözölni és jutalmazni az illetőt. A cél az, hogy felismerjék azokat a problémákat, amelyekre eddig a választ keresték. Végül tudasd velük, hogy mire számíthatnak a következő lépésben.
Ez az üdvözlő e-mail arra összpontosít, hogy az olvasók milyen hasznot húznak a közösséghez való csatlakozásból.
2. Include - Tartalmaz
Fontos, hogy az új feliratkozó érezze, hogy egy közösség része. Ez az e-mail egy kicsit jobban összpontosíthat a márkára. Beszélj a küldetésedről, ahelyett, hogy a nyílt sales-re mennél rá. Itt beszélhetsz a márka értékeiről, ígéretet tehetsz a nagyvilágban vállalt kötelezettségeidről vagy egyedi értékesítési ajánlatokról.
Ez az e-mail rólad szól és arról, hogy miben vagy mást mint a többi ládába érkező hírlevél.
3. Mobilize - Mozgósítás
A felvételi folyamat végén az új előfizetőknek már érezniük kell, hogy elköteleződnek a tartalmaiddal. Ajánlj nekik egy lehetőséget. Ez lehet például egy bevező ajánlat, egy ingyenes audit stb. Fókuszálj arra, hogy a lehetőség milyen előnyökkel jár számukra, próbálj megoldást kínálni a problémáikra.
Ez az e-mail a felhasználók valódi előnyeire összpontosít! A harmadik bevezető e-mail remek alkalom arra is, hogy némi társadalmi bizonyítékot hozzon. Más ügyfelek beszámolói, véleményei és történetei segítenek a teljes bizalom felépítésében.
Összefoglalva
A hírlevél továbbra is hatékony és hasznos eszköze az online kommunikációnak. Leiratkozók mindig is voltak és lesznek is, hiszen nem mindenki számára kínálhatunk valós megoldást. Azonban a feliratkozók gyűjtése egy komoly kihívást jelenthet, éppen ezért érdemes kipróbálni és tesztelni az AIM módszert. Egy folyamatot kell vizualizálni, mely pontos és előre meghatározott lépések által képes bizalmi légkört teremteni. Mielőtt végképp elhagynád az email marketing eszközét, javasoljuk, hogy adj neki egy lehetőséget!
Forrás: Email marketing strategy