A borítóképed az egyik első dolog lesz amit a márkád Facebook oldalán észrevesznek a látogatók. Csak egy lehetőséged van tehát, ha jó benyomást akarsz vele kelteni!
Ismerd meg a megfelelő arányokat, valamint azt, hogy hogyan készítsd el a tökéletes borítóképet. Inspirálódj nyerő példák és ötletek által!
Mi a megfelelő mérete egy Facebook borítóképnek?
Az ideális 820 pixel széles és 462 pixel magas lenne, személyes és üzleti fiókok esetében is.
A Facebook szerint, asztali gépen és telefonon kissé máshogy jelenik meg:
- Asztal: 820 x 312 pixel
- Mobil: 640 x 360 pixel
Ezért, ha olyan képet szeretnél alkalmazni, ami asztali gépen és mobilon is egyaránt jól mutat, akkor a 820 x 462 pixeles megoldás lesz a nyerő!
Ezen méret biztosítja, hogy nagy képernyőkön tisztán jelenjen meg a borítód, továbbá minimálisan vágjon le belőle, ha valaki mobilon nézné meg oldaladat.
Pár “jó ha tudod” irányelv a borítóképeddel kapcsolatban:
- Olyan mobilokon, melyek nem okostelefonok is egyben, nem fog megjelenni!
- A minimális mérete: 400 x 150 pixel
- A leggyorsabban sRBG JPG fájlként (olyan JPG fájl, amely standard színmélységet használ) tölt be a képed, ennek méretei 851 x 315 pixel, a fájl pedig kevesebb, mint 100 kilobájtos.
- A PNG fájlformátum akkor jöhet jól, ha például logó vagy szöveg is van rajta.
Használhatsz videó formátumot is az álló Facebook banner helyett. Egy videó figyelemfelkeltőbb és érdekesebb, valamint többet is tudsz megosztani cégedről általa. A Facebook úgy tájékoztat, hogy egy borítóvideó:
- Legalább 820 x 312 pixeles (viszont a 820 x 456 pixel itt is ajánlott a simább mobilos betöltés érdekében)
- 20 - 90 másodperces
Pro tipp: Ha van egy olyan képed vagy videód, amit imádsz, de nem jók a méretei, nincs ok aggodalomra, mivel a Facebook igazítás funkciójával - amit automatikusan felajánl a fájl feltöltése után, de később is meg tudod tenni - beállíthatod a lehető legjobb megjelenítést.
Hogyan jelennek meg a Facebook borítóképek mobilon és asztali gépen?
Mindenképp különböző lesz. Íme egy példa:
Asztali gépen:
Mobil alkalmazásban:
A legfőbb különbség a profilkép elhelyezkedése. Mobilon, a Facebook úgy alakítja át profilképedet, hogy képernyőd szélességének 45%-a legyen, valamint átfedésben is lesz a borítóképeddel. Mikor a borítóképedet tervezed, semmiképp se helyezz a bal alsó részre fontos dolgokat!
Maguk a borítók hasonlítanak egymásra, viszont mobilon egy picit meg vannak nyújtva - alul és felül egyenként 75 pixellel. Természetesen csak, ha nem méretezted át. Azok a részek, amelyek pirossal ki vannak emelve, nem fognak megjelenni, ha számítógépen nyitod meg!
Egy jó dolog, hogy a Facebook nem nyújtja meg vagy nyomja össze a képedet - mindössze levág belőle, hogy ne torzuljon el!
Ha az ajánlott 820 x 462 pixellel dolgozol, akkor így lesz levágva!
Amint feltöltötted a borítóképedet, asztali gépen és mobilon is ellenőrizd le, hogy megbizonyosodj afelől, hogy minden fontos dolog látszik rajta!
Megjegyzés: Ha a profilképedet is le szeretnéd cserélni, az alábbiakra ügyelj:
- A profilképek 170 x 170 pixellel jelennek meg számítógépen és 128 x 128 pixellel okostelefonokon, és 36 x 36 pixellel a középkategóriás telefonok legtöbbjén
- A képek körül lesznek vágva, hogy beleférjenek egy körbe!
Hogyan készítsd el, valamint válaszd ki a borítóképedet?
Egy magával ragadó borítókép készítése nemcsak annyit tesz, hogy választasz egy szép képet - át kell gondolni stratégiai szempontból a márka üzenetét, az elvárt vizuális benyomást, valamint azt, hogy milyen módon szeretnéd elnyerni a közönséged figyelmét.
Borítóképed keltse fel a figyelmet!
Azon képek, melyeket a legtöbbet megosztanak, rendelkeznek pár közös nevezővel:
- Érzelem: Érezzenek valamit az emberek — ez interakciókhoz vezet!
- Relevancia: Helyezz olyasmit bele, amit át tud érezni célközönséged!
- Színek: Vedd figyelembe az szín pszichológiát az érzelem kiváltása szempontjából
- Tipográfia: Olyan betűtípust válassz, amellyel könnyen át tudod adni az üzenetedet!
- Hashtagek és szöveg: Olyan szavakat használj, amelyek interakciókat váltanak ki majd a közönségedből!
Ezen elemek a Facebook borítóképedre is alkalmazhatóak, hogy valami lényegeset tudj elmesélni vele a márkádról vagy, hogy rá vedd a vevőidet vagy ügyfeleidet egy bizonyos cselekvésre. Például, a Burger King borítóképe egy boldog csapatot ábrázol, akik épp az étteremlánc termékeit fogyasztják:
Egy barátságos, csaknem közösségi érzést kelt, már csak azáltal, hogy emberek kezében mutatja a termékeket.
Adj a közönségnek vizuális elemeket, amelyek elterelik a figyelmüket!
Szemmozgáskövető tanulmányok kimutatták, hogy a vizuális elemek ráirányítják az emberek figyelmét arra, amit olvasniuk kell.
Ha a fotó egy specifikus részére szeretnél figyelmet irányítani, mint például egy CTA (call-to-action), próbáld meg egy nyíllal, körrel, vagy egy ember tekintetének irányával kiemelni azt a területet!
Válaszd ki az eszközeidet és forrásaidat!
Fotók: Használj egy, a csapatod által készített képet, vagy egy stockfotót, ha nem rendelkezel a megfelelő képességekkel egy dizájn létrehozásához! Használj különböző szerkesztő programokat, amelyekkel könnyen beilleszthetsz és szerkeszthetsz stockfotókat - ilyenek a Pablo, a Canva vagy a PicMonkey.
Canva: Ha egyedi grafikai tervet szeretnél csinálni, a Canva egy könnyen használható segédeszköz erre a célra. Számos olyan sablont és elemet tartalmaz, amit könnyen fel tudsz használni a borítóképed szerkesztésében.
Photoshop: Ha vannak képszerkesztői ismereteid, készítsd el saját borítóképedet PhotoShopban, mely segítségével pixel pontosan tudod kifejezni magad vagy a márkádat!
AI: Az AI által generált képek jó alternatívák lehetnek a stockfotók helyett. Olyan segédeszközöket tudsz használni ilyen képek generálásához, mint a Midjourney vagy a Canva AI képgeneráló eszköze, melyek parancsok alapján létrehozzák az általa elképzelt képeket, víziókat. Az AI képek sok esetben picit furák lehetnek, vagy nem teljesen fedhetik a valóságot, így szükséges a képek alaposabb felülvizsgálata, mielőtt felhasználnád őket!
Tartsd fejben ezeket:
Ami egyik cégnek működik, a másiknak nem feltétlenül fog! Ezen alapvető tanácsok betartásával azonban biztosan kiemelkedő Facebook borítóképet lehet készíteni:
- Mindig feleljen meg borítóképed a Facebook irányelveinek!
- Legyen javarészt vizuális és rendelkezzen egy fókuszponttal!
- Tartsd észben, hogy más eszközökön máshogy jelenik majd meg a borítód!
- Maradj mindig egyedi!
11 példa és ötlet Facebook borítóképekhez:
1 - Foglald össze amit csinálsz!
A Motion egy feladatkezelő alkalmazás, ami automatikus ütemezi a teendőidet. Ezt már rögtön a borítóképen megmutatják, hogy ne maradjanak kérdések azt illetően, hogy mit is csinálnak.
Mint a Motion, arra is felhasználhatod a borítódat, hogy kiemeld a márkád értékajánlatát, hogy követőid vagy oldallátogatóid egyből megtudják, mit is ajánlasz számukra!
2 - Mutasd be értékeidet vagy küldetésedet!
Rendkívüli lehetőség az, hogy a borítóképedben meg tudod már ismertetni a fő motivációdat az oldal látogatóival!
A The Rainforest Alliance elkötelezetten harcol az esőerdők védelméért, amit borítóképük egyértelműen el is mond!
3 - Mutasd be céged fő termékét vagy szolgáltatását!
Príma promóciós felületként is használhatod a borítóképedet, ahol professzionális módon mutathatod be amit kínálsz az embereknek!
A Ferrari egy egyszerű, viszont annál lenyűgözőbb borítóképpel rendelkezik, amin két luxusautó található!
4 - Mutasd be a csapatot!
Azáltal, hogy bemutatod a csapatod tagjait, emberibbé válik a céged a lehetséges vevők vagy ügyfelek számára, így bizalmat gerjesztve bennük a céged iránt!
Sok értelme van ennek az olyan szolgáltatás-alapú cégek számára, amelyek dolgozói közvetlen interakcióba kell lépjenek az ügyfelekkel, mint a Helix Sport and Spine fizikoterápiás klinika.
A borítóképük egy lehetőséget biztosít az ügyfeleknek arra, hogy megismerjék kivel is fognak interakcióba lépni, ha ezt a céget választják!
5 - Erősítsd meg márkád identitását!
Ha márkádnak van egy nagyon specifikus kinézete, hangulata vagy jelmondata, mutasd meg! A Nike a klasszikus “Just do it.”mondatot használta fel a borítóképében.
Egy pillanat alatt felismerhető a Nike rajongói számára, ha felkeresik a cég oldalát Facebookon, így ez megerősíti a márka értékét bennük!
6 - Új termék, funkció vagy szolgáltatás beharangozása
Ha egy új terméket vagy szolgáltatást tervezel piacra dobni, akkor borítóképed egy remek lehetőség lehet az egyszerű reklámra is!
Mikor a Buffer újragondolta a weboldalának kezdőlapját, friss információkkal látták el a Facebook borítóképüket az új oldalt illetően.
7 - Népszerűsíts egy eseményt!
Ha szeretnéd, hogy egy tömeg gyűljön össze következő általad szervezett eseményre, próbáld meg borítóképedet hirdetőtáblaként használni!
A UFC arra használja a sajátját, hogy a következő meccsekre felhívja a rajongók figyelmét.
8 - Ünnepelj ünnepnapokat vagy évszakokat!
Sok márka átalakítja borítóképét különleges események, ünnepek vagy évszakok alkalmából. Kísérletezz az évszakhoz illő színekkel vagy képekkel, mint a hópelyhek a télnél vagy a meleg árnyalatok az ősznél.
Az ősz ünneplésére, a Starbucks frissítette borítóképét egy csomó tök-alakú diszkógömbbel.
9 - Hirdesd közösségi média kampányt vagy hashtaget!
Használd fel borítódat arra, hogy egy kampányodat népszerűsítsd azáltal, hogy hashtaget helyezel el a képen.
A Lego így tett a #SuperpowerOfPlay kampányával, ami a kreativitást és a játékosságot népszerűsítette.
10 - Tegyél merész kijelentést!
A borítóképed tökéletes hely egy kijelentésnek amellyel üzenetet küldhetsz a közönségnek – legyen az egy megerősítés a márka értékeit illetően vagy egy eszköz mellyel interakcióra akarod buzdítani a közönséget!
A Skillshare borítója a következő üzenettel ruházza fel követőit: “A világ tele van meglepetésekkel. Viszont Te is!”
10+1 - Mókázz kicsit!
Mutasd meg a márkád humoros oldalát borítóképeddel!
A The Chicken & Rice Guys nevű közel-keleti étterem a Beatles Abbey Road albumának borítójára emlékeztető borítóképpel mutatja be furcsa és játékos márkaszemélyiségét – azt leszámítva, hogy a személyzet be van öltözve jelmezekbe. Egy jó módja, hogy kifejezzék:
“Nem vesszük magunkat túl komolyan!”