kezdő tipp 2021.06.02., szerda
4 perc

Kifogytál a kreatív ötletekből? Frusztrál, hogy nem tudod mit posztolj?
Hidd el, ezzel nem vagy egyedül!

Most megmutatjuk, melyek a - jelenleg - legnagyobb elérést generáló posztok kisvállalatok számára!

1. Vázolj egy problémát és kérj tanácsot!

Ez a poszt típus a statisztikai kimutatásokban mindig nagy népszerűségnek örvend. Az emberek szeretnek kérdéseket megválaszolni és problémákról közösen ötletelni

Nem mellesleg a tartalmad azok számára is hasznos lehet, akik ugyanabban a helyzetben vannak, mint te.

Néhány minta a poszthoz:

  • Te mit tennél, ha….
  • Az egyik olvasónknál merült fel a következő kérdés. Ti tudjátok a megoldást?
  • Ahhoz, hogy a legjobb döntést hozhassam meg, szükségem van a ti véleményetekre.
  • Mit javasolnál arra a helyzetre, amikor….

EXTRA tipp: Mentsd el a visszajelzéseket, amiket kaptál, majd készíts belőlük egy blog bejegyzést. Még egy dolog, amit megoszthatsz közönségeddel.

2. Nyereményjátékok

Ki ne venne szívesen részt egy játékban, amivel ajándékhoz/termékhez/kedvezmény kuponhoz juthat. 

Manapság bőven akad applikáció, amiket segítségül tudsz hívni ezek koordinálásához. Ilyen mondjuk a  Gleam.io,  ShortStack, és a Wishpond is. 

Néhány posztkezdő szöveg:

  • Válaszold meg a következő kérdést: ……….. -  A helyesen válaszolók között kisorsolunk …..
  • Ossz meg egy képet és használd a hashtagünket
  • Jelöld meg egy barátod, aki örülne a ….-nek! 
  • Adj címet a képnek! A legviccesebb nyeri a …..-t. 
  • Írd meg nekünk melyik a kedvenced a 3 ……. közül, hogy megnyerd! 

Forrás: Interword Web&Social

3. Írj releváns, lazább hangvételű posztokat! 

Keress olyan témákat, amihez kivétel nélkül szinte minden követőd tudna egy gondolatot fűzni! A Facebook algorimusa több embernél jeleníti meg a hírfolyamban azokat a  posztokat, amelyek alatt hosszú csevegések alakulnak ki.

Néhány poszt ötlet: 

  • A kulisszák mögül - home office “iroda”
  • Te hogyan hozod egyensúlyba a háztartás vezetést a munkával?
  • Az igazi kihívás gyerekek mellett dolgozni…
  • A frusztrációd, amikor valami félrecsúszott, nem úgy sikerült, ahogy tervezted. 
     

4. Készíts szavazást vagy tarts kérdezz-feleleket! 

Ezek nemcsak az interakciók miatt lesznek hasznosak számodra! Betekintést kaphatsz a vásárlóid gondolkodásába, igényeiket könnyedén felmérheted ezekkel a posztokkal. 

Egyetlen hátulütője, hogy szavazást már csak Facebook csoportokban hozhatsz létre. Ahhoz hogy az üzleti oldaladon hozhass létre szavazást alkalmazást kell használnod. (Erre a célra app: pl.:Simple Poll)

Kérdezz feleleket, még sosem volt egyszerűbb tartani! Válaszd a bejegyzés létrehozását, majd a jobb alsó sarokban megjelenő kérdőjeles gondolat buborékokra kattints! Voila! 
 

5. Készíts és ossz meg eseményeket! 

Helyi vállalkozásoknak érdemes nagy hangsúlyt fektetni a Facebook eseményekre. Ha a követőd bejelöli, hogy ott lesz az eseményeden, az megjelenhet az ő ismerőseinek hírfolyamában is. 

Miről tudsz eseményt létrehozni, mint vállalkozó? 

  • Webináriumok
  • Élő kérdezz-felelek
  • Leárazás

6. Élő videók

Még egy poszt ötlet, ami arra buzdítja a követőid, hogy interakcióba lépjenek veled!

Statisztikák szerint a Live videók 6x annyi reakciót kapnak, mint társaik!!

Néhány live téma:

  • Termékbemutató
  • A kulisszák mögött, iroda vagy gyár körbevezetés stb.
  • Nyereményjáték sorsolás

7. Személyes történetek

Meséld el az 

  • Életutad,
  • Miért ezzel kezdtél foglalkozni,
  • Hogyan érted el a célod,
  • És milyen küzdelmek árán jutottál el oda, ahol most tartasz! 

Az emberek szeretik, ha több vagy “csak” egy vállalatnál. Nagyobb örömmel fogják terméked választani, ha azt egy szimpatikus személlyel tudják összekötni. 

8. Inspirációs gondolatok

Az elköteleződés szinte garantált, ha követőid olyan motiváló szavakat látnak tőled,  amelyekkel azonosulni tudnak . Hogy a megjelenésed is igazán egyedi legyen, készíts egy alap designt Canva-ban, amit a későbbiekben is fel tudsz használni új gondolatokkal.

Forrás: Interword Web&Social

9. “Follow Friday” 

Készíts egy posztot, ahol megengeded követőidnek, hogy kommentben megosszák az oldaluk elérhetőségét és szóljanak róla pár szót. Ez neked is kedvezhet, hiszen a posztod alatt fellendülnek a kommentek, azaz több hírfolyamban fogsz megjelenni! 

10. Töltsd ki a hiányzó részt!

Hatalmas sláger lett az ilyen jellegű poszt, úgyhogy ezt ki kell használnod! 

Poszt kezdő ötletek

  • Olyan közel vagyok a sikerhez, csupán az hiányzik, hogy …….. .
  • Bárcsak ……… , akkor előbb elérném célom.
  • A boldogság …………… .
  • Ha lehetne 3 kívánságom, azt kívánnám, hogy ……….. .

Próbálj ki nyugodtan saját ötleteket! És figyeld követőid válaszait! 


Forrás: Bookline webáruház

11. Blog megosztása captionnel

Ne feledd, attól, hogy a blog a sajátod, fontos, hogy a leírásban adj egy rövid magyarázatot, vagy írj egy gyors kivonatot követőidnek! Ha  a szövegezés frappáns, nagyobb valószínűséggel fognak kattintani és elolvasni az egész tartalmat!


Forrás: Interword Web&Social

12. “Írd kommentben, hogy …….” 

Ezt is használhatod akár nyereményjátékként is.

Legyen szó bármilyen termékről vagy szolgáltatásról, kérd követőid, hogy egy bizonyos szót kommenteljenek a képed alá, hogy esélyük legyen megnyerni az említett dolgot.

Megteheted azt is, hogy bizonyos információt vagy kedvezmény kódot csak a kommentelőknek küldesz el. Ezt privát üzenetben juttasd el hozzájuk, ahol könnyen kialakulhat egy nagyobb elköteleződés

13. Rövid, sokakat megszólító videók

Remek módja annak, hogy bizalmat építs közönségeddel. Olyan témában készíts videókat, aminek sokan hasznát fogják tudni venni. Ezek lehetnek egyszerű tippek vagy hogyan csináld jellegű tartalmak. 

Néhány konkrét ötlet 

  • 3 dolog, amit megtehetsz, hogy javítsd kapcsolataid
  • Az eszköz, amivel garantáltan növelheted követőid számát
  • Egy egyszerű trükk, hogy növeld eladásaid

Ilyen és ehhez hasonló tartalmakra gondolj! 


Forrás: Sunny Lenarduzzi 

14. Fénykép a bizniszről, dolgozókról, irodákról

Ha a személyekről és belső életről is posztolsz sokkal szimpatikusabbá teszi a céget! Biztosak vagyunk benne, hogy te is szívesebben vásárolsz olyan helyről, ahol arc is van a termék mögött. 

15. Legyél személyes!

Reméljük még nem lépjük át a határaid azzal, ha azt mondjuk, hogy egy személyes poszt óriási siker lehet! Oszd meg, hogy lett családodnak egy új kutyusa, nyaraltok a pároddal, karácsonyi partin szórakoztok stb. 

Imádni fogják! 

Forrás: @tomanszabina

16. Élő kérdezz- felelek

Biztasd követőid arra, hogy bátran tegyenek fel minden égető kérdést, Te szívesen megválaszolod őket! 

Az ilyen beszélgetések értéket teremtenek és bizalmat építenek.

17. Kihívás

A kihívások szuperek lehetnek, hogy követőid összehozd, elkötelezd őket.

Néhány Challenge ötlet:

  • 7 nap, hogy lakásod rendezettebb legyen (Posztolj minden nap egy tippet ehhez)
  • 5 nap a feszesebb hasért (Posztold naponta a te kedvenc gyakorlatod)
  • Gyűjts 100 követőt kihívás: Adj ötleteket az Instagramon való növekedéshez!
  • Rakj össze egy üzleti tervet egy hét alatt! Amiben követőid segítségére lehetsz, hogy minden nap megosztasz egy pdf sablont, aminek segítségével könnyebben fog menni a tervezés, mert útmutatót ad. 

A lényeg, hogy találj egy olyan kihívás témát, ami illik a portfóliódhoz, és akár a termékeid is népszerűsíteni tudod velük. 

Forrás: @coachyourlifestory

Záró gondolat

Szépen fokozatosan tervezz be minden poszt típusból a content calendarba! Az eredmény szemmel látható lesz!

Forrás: 17 Killer Facebook Post Ideas For Small Business Owners 

Utolsó módosítás2024. 09. 17.