A Tiktok, és más rövid formátumú videók népszerűsége mellett, az Instagram story-k továbbra is nagyszerű elérési és márkaépítési potenciált kínálnak, és ha megfelelő módon vannak használva, növelhetik az elérést és az elkötelezettséget a termékeid mellett.
Vajon mi a helyes módja a történetek használatának?
A Socialinsider csapata a közelmúltban több mint 962 ezer márka story-ját figyelte, hogy megtudja, mi működik és mi segíti elő a jobb reakciót.
A kutatás az alábbi kulcsfontosságú felismeréseket állapította meg:
-
A nagy márkák megduplázták az Instagram Story-használatukat az elmúlt egy évben.
Úgy tűnik, hogy megértették a márkák a sokszínűség fontosságát az Instagram-tartalom stratégiájukban. A havonta közzétett történetek mediánszámát 15-16 Instagram story felé irányították - ami a dupláját jelenti annak, ami 2020-ban volt. A kisebb márkáknál viszont csak kis mértékben nőtt a havonta közzétettek átlagos száma, ami csak eggyel több a 2020-as adatokhoz képest. -
Napi öt történet közzététele 70% feletti megtartási arányt biztosít.
Az egyik oka annak, hogy az Instagram-storyk világszerte ilyen sikert aratnak a felhasználók körében, az - ahogy a név is sugallja - erős történetmesélési jellemzőik vannak. Az oldalon keresztül az ügyfelek könnyebben megismerhetik a márkákat, mivel gyakrabban mutatnak be kulisszák mögötti pillanatokat, kérdezz-feleleket és egyéb interaktív tartalmakat. Azonban bármennyire is szeretik az Instagram-felhasználók a történeteket, a túl sok közzététel spamnek tűnhet, ami elűzi a közönséget. -
Az Instagram felhasználók nagyobb eséllyel érnek el sikereket a képes sztorik használatával.
Ha már korábban a sokszínűségről beszéltünk, úgy tűnik, hogy a márkák hasonló arányban használják a videókat és képeket a történetekben. A felhasználók szokásait figyelembe véve a legtöbb márka küzd azzal, hogy a megosztott tartalma elég érdekes legyen ahhoz, hogy a közönsége ne lépjen tovább, vagy ki az első történet megtekintése után. -
A felhasználók gyorsabban lépnek ki videó-történetekből, a legtöbb kilépés az első három story-ban történik.
Ha valakit nem érdekel egy márka tartalma, akkor az azonnal továbblép, ami nem feltétlenül számít negatívumnak. A legmagasabb kilépési arány az első három story-ban történik, ami után viszont már lényegesen kevesebb a lemorzsolódás. Ez a probléma leginkább a közepes méretű fiókoknál (10-50.000 követő között) jön elő, ők nehezen tudják visszatartani a közönségüket a kilépéstől. A legnagyobb fiókok (több mint 100.000 követővel) sikeresebben akadályozzák meg a közönségüket a kilépésben, ami abból adódhat, hogy egységesebb tartalomkészítési stratégiájuk, és nagyobb költségvetésük is van. -
Az Instagram storyk elérési aránya alacsonyabb a hírfolyamban lévő bejegyzésekhez képest, tehát a story funkció használatának számos előnye ellenére sem szabad elhanyagolni a hírfolyamot, valamint a minőségi tartalmak készítését.
A Socialinsider csapata a kutatáshoz összesen 6.014 üzleti fiók 962.402 történetét elemezte 2020. január és 2021. október között.
Reméljük, hogy a kutatás eredményét tanulmányozva, Ti is hatékonyan tudjátok használni az Instagram story funkcióját vállalkozásotokban!