haladó tipp 2024.01.17., szerda
5 perc

Biztosan Te is elgondolkodtál már azon, hogy érdemes-e bekapcsolni az Advantage+ Kreatív tartalmak opcióit. Talán ennek az ellenkezője is megesett már veled, amikor kidülledt szemekkel kerested a kikapcsoló gombot, hiszen a képen hiányzó magánhangzókkal, eltorzult megoldásokkal találkoztál.

Szerencsére a Meta lehetőséget biztosít arra, hogy előzetesen megtekintsd ezeket a beállításokat- és néhány esetben kisebb módosításokat is végezhetsz rajtuk -, mielőtt közzétennéd őket. 

Na, akkor nézzük is meg milyen bepipálásokra érdemes inkább odafigyelni!

Általános megjegyzés az Advantage+ Kreatív tartalmakról

Amikor bekapcsolod az Advantage+ Kreatív tartalmak opciót, a hirdetéseket felhasználókénti alapon állítja be a legjobb eredmények érdekében. A jellemzők magukban foglalhatják a szöveget (cserélhető címsor és leírás), a kép fényerejét, a képek átalakítását videóvá, sablon alkalmazását, zene hozzáadását a történetekhez és még sok mást. 

Mielőtt a konkrét tényekről beszélnénk, fontos megérteni néhány alapvető mechanizmust, amelyek kritikusak a változtatások végrehajtásához.

Így definiálja a Meta az Advantage+ Kreatív tartalmakat

“Amikor az Advantage+ Kreatív tartalmakat alkalmazod a Meta hirdetéskezelőjében, a képeid és videóid automatikusan optimalizálódnak azok verzióivá, akik potenciálisan láthatják az hirdetéseidet. Ezt befolyásolhatod az életkor, nem, tartózkodási hely, részletes célzás (érdeklődés és viselkedés) egyéni célközönség és más tényezők megadásával egyaránt.”

Na most ehhez azért érdemes hozzátenni, hogy sok beállítás jelentéktelen, és először talán ezeket észre sem veszed. Logikus lenne azt feltételezni, hogy ezek az optimalizációk globálisan és minden elhelyezésen alkalmazhatóak, de ez függ az adatformátumtól és az elhelyezés platformjától.

Arról már korábban beszéltünk, hogy miért célszerű kiválasztani a megfelelő teljesítménybeli célt a kampányainkhoz, azonban a további optimalizáció is könnyen keresztbe tehet nekünk, ha nem figyelünk oda eléggé! Nem tudjuk elégszer hangsúlyozni, hogy a Meta azon embereknek jeleníti meg az adott reklámot, akik a legnagyobb valószínűséggel elvégzik a megadott műveletet, függetlenül a cselekmény minőségétől. Tehát, ki vagyunk téve a rendszer önkényes gondolkodásának, logikájának és ő ehhez még további “segítséget kér”, melyet burkolt módszerrel ajánl fel számunkra.

Optimalizációs előnézet

Amikor először látogatjuk meg az Advantage+ Kreatív tartalmak kínálatát, a hirdetők kevés megértéssel tudják csak értelmezni a látottakat. Most azonban, minden potenciális beállítást előzetesen átfésülünk.

Miután hozzáadtad az összes kreatívot az hirdetésedhez (kép, videó, katalógus, elsődleges szöveg, leírás és címsor), görgess le az Advantage+ Kreatív tartalmak szakaszhoz, majd kattints a “Módosítás" gombra. 

Ez lehetővé teszi, hogy megtekinthesd az összes potenciálisan generált fejlesztési lehetőséget. A felső "Minden optimalizálás" csúszka kék színre változtatásával mindegyik kreatívodat tudod egyszerre be- vagy kikapcsolni. Ellenben egyesével is kiszűrheted a nemkívánatos elemeket.

Itt tovább szűrhetsz még a "Minden optimalizálás" vagy a “Normál korrekciók” között is. 

Az első előnézet a kiinduló kreatív lesz. Ezek az eredeti verziók mindenféle optimalizáció nélkül. Ne feledd, hogy a Meta még mindig meg fogja mutatni ezeket az eredeti verziókat is neked, így ténylegesen összetudod vetni a különbségeket köztük. 

Továbbá végigkattinthatod a katalógust is, hogy végig tudd csekkolni a külöböző képarányokat.

Zene a fülnek

A Meta automatikusan hozzáadhat zenét az hirdetésedhez olyan elhelyezéseknél, ahol hasznos lehet ez a plusz impulzus. Például, ha egyetlen képes vagy katalógusos hirdetést hoztál létre fotókkal, akkor javasolt, hogy valami trendi zenét is beillesz alá, hiszen így kiemelkedőbben tud megjelenni a Reels, vagy Story csatornáin. 

A Meta először három különböző zeneszámot választ ki neked, de rákattinthatsz a "Zene cseréje" gombra, hogy feltöltsd a sajátodat.

Itt azért érdemes hozzátenni, hogy a Meta automatikusan olyan népszerű zenét választ ki, amely javíthatja az hirdetésed teljesítményét. Ennek a hátulütője, több panaszkodó hirdető szerint az, hogy olyan számot ad meg, amely nem illik a márka vagy a kampány arculatához.

Ha kikapcsolod az "Automatikus alkalmazás" jelölőnégyzetet, kereshetsz előadók, műfajok vagy kulcsszavak szerint, manuálisan átvéve a stafétát. Sőt, ha van időd rá szűrhetsz dallam, tempó és hangulat szerint is.

Mi erősen javasoljuk, hogy alkalmazd ezt a beállítást, mert valóban sokat hozzátesz egy alap képhez, de minden esetben hallgasd meg először a zenéket, hogy tudd, biztosan passzolni fog az adott promóciódhoz. Fordíts időt arra, hogy olyan zeneszámokat találj, amelyeket biztonságosan használhatsz a jövőben is.

Az ügyfél az első

A Meta kiemelheti a "legrelevánsabb" hozzászólást az hirdetésed alatt a Facebookon és az Instagramon. Ehhez azonban nem tudunk valósághű előnézetet készíteni, hiszen először szükségünk van egy hozzászólásra. Szóval ez majd csak élesben lesz látható. 

Mivel ez az opció bizonyos mértékű vak bizalmat igényel a rendszer felé, ezért talán jobb parkoló pályán hagyni. Ez nem kritika a Meta felé, csupán racionális gondolkodás.

Persze, ha Te tuti biztos vagy a pozitív kicsengésben, és korábbi tapasztalataid is alátámasztják ezt a hozzáállást, akkor hagyd bepipálva, egészen addig, amíg nem találkozol rossz példával.

Mindent a szemnek

A listának itt még nincs vége ugyanis, beállíthatod az adott kép fényerejét is. Élesíthetsz rajta, emelheted a színhőmérsékletet. Ezt ismét nehéz eldönteni ott helyben, mivel nincs saját képedről példa az előnézetben. Valószínűleg rendben lesz és simán bekapcsolva hagyhatod, hacsak nem aggódsz a kép művészi mivoltának romlása miatt. Persze, ha Te profi fotós vagy fotográfus vagy, és nem szeretnéd, hogy a Meta bármilyen kisebb módosítást is végezzen a műveden, akkor hagyd nyugodtan figyelmen kívül.

Üdv a moziban

A katalógusos opció erősen javasolt, ugyanis minden verziót láthatsz, melyeket átlapozhatsz. Ugye alapvetően ez úgy működik, mint egy rövid mozi. A képeket pörgethető “filmvászonná” alakítja. Itt még olyan lehetőséged is van, hogy bizonyos képeket közeleíthetsz, vagy távolíthasz, ami megint csak az emberi érzékelésre képes hatni. Nem túl egetverő megoldás, de segíthet felhívni a figyelmet a hirdetésre.

Az írás megmarad

A címsorok beszúrása sokak által már inkább egy megkérdőjelezhető opció. Ez lehet minden hirdető legkevésbé kedvenc beállítása, hiszen konkrétan egy masszív blokkot ad hozzá a képed tetejéhez, abba belesuvasztva az előre megadott címsorokat. Ne kerteljünk, elég csúnya kinézetű, de tény az üzenetet könnyebben átadja. Itt még megjegyeznénk, hogy szerencsére állíthatod a betűtípusokat és színeket, vagyis minimálisan, de mégis belenyúlhatsz. 

Törekedj a harmóniára

A javított szövegverzió rész egy kis ördögi eleme ennek az egész rendszernek. Itt a megadott szöveg elsődleges szövegként, címsorként vagy leírásként is megjelenhet, vagyis teljesen összekuszálhatja promóciód képét és üzenetét. KAPCSOLD KI! 


Záró gondolatok

Összességében fontos megjegyezni, hogy ezek a beállítások nem minden esetben, nem minden elhelyezéskor és nem mindenki számára jelentenek automatikus sikereket. Néhány alkalommal tényleg jobb meghagyni a saját, “egyszerűen” feltöltött képet, vagy videót. 

Mi az interword-nél kalandvágyó módon dolgozunk, így általában be szoktunk kapcsolni jónéhány optimalizációt, persze folyamatosan figyelve a visszajelzéseket. De szeretnénk megismételni, hogy a fentiek általános magyarázatnak és nem konkrét ajánlásnak minősülnek, hiszen mindenki másképp, más beállítással, más céllal hirdet, no meg teljesen differens kreatív megoldással. 

Nincs örök igazság, csak munka és tapasztalat!

Forrás: Advantage plus creative enhancements