info tipp 2022.02.07., hétfő
5 perc

Csökkenést látsz az organikus mutatóidban? Vagy új módszereket keresel a nem fizetett Facebook-marketinged fejlesztésére?

Ha ezekre igennel válaszoltál, vagy csak érdekel a témakör, van egy jó hírünk: összegyűjtöttünk Nektek 9 olyan organikus marketing technikát, melyek kiválóan működnek 2022-ben is!

De először nézzük meg, hogy miért számít még mindig a Facebook organikus forgalma?

A Facebook évek óta a világ legnagyobb közösségi média hálózata. A több mint 2 milliárd aktív felhasználójával - akik közül sokan hűséges, aktív felhasználók - a Facebook beépült a köztudatba, az emberek napi rutinjába.

Szinte teljesen mindegy, ki a célcsoportod, továbbra is nagy az esélye annak, hogy rendszeresen használják - és használni is fogják a Facebookot. Ez pedig azt jelenti, hogy nem lehet figyelmen kívül hagyni az oldalt amikor közösségi média marketingről van szó.

Az egyik legfontosabb szempont, amelyet érdemes szem előtt tartani az az oldal vizualitása. Az emberek nemcsak gyakrabban foglalkoznak a vizuális bejegyzésekkel (például a képekkel, videókkal) és reagálnak rájuk, hanem úgy tűnik, hogy az algoritmusok is ezeket a bejegyzéseket részesítik előnyben.

Összegyűjtöttünk kilenc bejegyzéstípust, amelyek használatát érdemes megfontolni, ha eddig nem tetted:

  1. Kép bejegyzések
    A Facebookon közzétehető bejegyzések egyik legnépszerűbb formátuma a képek. Ebbe a csoportba tartoznak a digitális grafikák, kreatívok, fényképek, vagy ezek kombinációi. A képes bejegyzés célja, hogy kitűnjön a hírfolyamból. Ez a tulajdonsága jól jön, mivel a legtöbb felhasználó nem olvassa el a tartalmat, hacsak az nem tűnik ki a többi poszt közül. Emiatt célszerű a legfontosabb információk megjelenítése a kreatívon, hogy ha a látogató a poszt szövegéig nem is jut el, a képre és annak tartalmára valószínűleg emlékezni fog.


     

  2. Facebook történetek
    Úgy tűnik, hogy a story-k manapság mindenhol jelen vannak, szinte minden platform vagy kísérletezik, vagy erősen támaszkodik a történetek saját verziójára. A Facebook esetében teljes képernyős, függőleges képekről és videókról beszélünk, melyeknek célja, hogy egy rövid történetet meséljenek el a közönségnek. Bevált stratégia a napi 1-3 történet közzététele, így mindig lesz legalább egy aktív hír az adott 24 órás időszakban. Ez segít abban, hogy a márka a közönség fejében, illetve a hírfolyam elején maradjon. Ezeket a történeteket érdemes “újrahasznosítani” és több platformon is megosztani. Ami a tartalmak típusát illeti a személyes- és a színfalak mögötti pillanatok keveréke segíthet közted és a közönséged közötti kapcsolat kialakításában, elmélyítésében.

  3. Facebook link bejegyzések
    A Facebook link bejegyzés minden olyan bejegyzés - függetlenül attól, hogy tartalmaz-e grafikát vagy sem -, amely a szövegben tartalmaz egy hivatkozást, ami egy adott helyre irányítja a forgalmat, legyen az oldalon belül, vagy akár egy másik webhelyen. Mivel a Facebook célja az, hogy az embereket a platformon tartsa addig, ameddig csak lehetséges, a linkeket tartalmazó bejegyzések általában kisebb elérést és megjelenéseket érnek el. Mégis, általában olyan kampányokat szeretnénk felépíteni, amely magában foglalja az összes megosztható információt, így a linkek használata sokszor elengedhetetlen. Arra azonban figyeljünk oda, hogy takarékosan bánjunk ezekkel a bejegyzésekkel.


     
  4. Szövegalapú bejegyzések generált színes hátterekkel
    A szövegalapú bejegyzésekhez hozzáadhatunk színes háttereket is. Ez a Facebook egyik funkciója, melynek lényege, hogy kiemelkedjen a szöveg, mintha egy kép lenne. Ezek a szöveges bejegyzések különösen jók, ha gyors, nagy elkötelezettségű posztot szeretnél közzétenni, pl. tökéletes megoldás az igaz vagy hamis bejegyzéseknél, amelyekhez jó, ha sok hozzászólás érkezik. Az elérés ezeknek a posztoknak az esetében gyakran nagyobb mint a normál szöveges, vagy akár a képes bejegyzéseknél. Ne feledd azonban, hogy ez a poszt típus hosszú szöveggel nem mutat jól, így igyekezz minél pontosabban és tömörebben fogalmazni!


     
  5. Facebook Reels
    A legtöbb felhasználó esetében már megjelentek Instagram Reels videók a Facebook hírcsatornában - ez egy néhány videóból álló blokk, amin végig lehet görgetni. Az Instagram Reels segítségével könnyen találhatsz vállalkozásodhoz illő trendeket, zenéket és egyéb funkciókat, melyeket te is alkalmazni tudsz a későbbiekben.

  6. Feltöltött videó
    A Facebookon közzétehető lehetséges bejegyzés formátumok listáján a következő a feltöltött, előre felvett videó. Ez egy olyan videó, melyet a Facebook alkalmazáson kívül rögzítettél és szerkesztettél, majd feltöltötted a platformra. Általában az 5 perces, vagy annál hosszabb videók teljesítenek a legjobban.

  7. Facebook élő videó
    Az élő videókat stream-eljük a Facebookra, majd miután véget érnek lehetőségünk lesz törölni a közvetítést, vagy akár el is menthetjük. Az élő videók lehetőséget adnak arra, hogy valós időben kapcsolódj a közönségedhez, ami mélyebb elköteleződést eredményezhet, mint sok más organikus bejegyzés.

  8. Facebook élő hangalapú szobák
    Az élő hangszoba előnye, hogy valós időben, valódi hanggal lehet kapcsolódni, anélkül, hogy be kéne kapcsolni a kamerát, vagy elő kellene készíteni egy prezentációt. Ami világossá vált az elmúlt néhány év során, az az, hogy az emberek jobban preferálják a emberi kapcsolatokat a száraz tartalommal szemben. Szeretnének egy esélyt, hogy ők is részesei lehessenek a beszélgetésnek. Erre kiváló lehetőséget nyújtanak az élő hangalapú szobák.

  9. Podcastok a Facebookon
    Végül, de nem utolsó sorban a Facebook csatornát biztosít a podcastok terjesztéséhez. Így ha van már podcastod, csatlakoztathatod azt a Facebookhoz. Ez ismét egy bejegyzést hoz létre a hírfolyamban, amely lehetővé teszi az emberek számára, hogy megtalálják ls meghallgassák a podcast-epizódodat.