haladó tipp 2023.07.03., hétfő
6 perc

A digitális marketing világában a Facebook továbbra is az egyik legnépszerűbb és leghatékonyabb platform, amelyet a vállalkozások használhatnak. Sokan persze már bizalmatlanok a kékekkel szemben és inkább az innovatívabb és “gyorsabb”, fiatalosabb csatornákban bíznak. Mégis számukra fontos felidézni azt, hogy szinte minden ami a közösségi média hirdetést jelenti, az a Facebook-on kezdőtött, és még mindig jelentős potenciált rejt magában a felület.

Mindezt csak alátámasztja az a sok-sok frissítés és újítás, amely szinte havonta tűnik fel a beállítási lehetőségek között. Az egyik olyan eszköz, amely segíthet optimalizálni a Facebook hirdetési kampányokat, és növelni az eredményeket, az a Facebook Advantage Campaign Budget névre hallgat, magyarosan kampányelőny költségvetésnek fordítható. Ez a funkció lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy hathatósan kezelhessék a hirdetési költségvetést, és maximalizálhassák a kampányok termelékenységét. 

Viszont mielőtt azonnal beikszelnénk minden lehetőséget a konfigurációs oldalon, érdemes körüljárni mégis milyen előnyökkel, vagy akár hátrányokkal szembesülhetünk. 

Kezdjük az elején

A normál kampánybeállítások egyéni hirdetéssorozat költségkereteket használnak. Tegyük fel, hogy három hirdetéssorozattal rendelkezünk:

  • A hirdetéssorozat 5.000 Ft
  • B hirdetéssorozat  5.000 Ft
  • C hirdetéssorozat  5.000 Ft

Mindegyik hirdetéssorozatunknak saját költségkerete van, ha azonban az Advantage Campaign Budget be van kapcsolva, a fedezet a kampányon belül kerül beállításra. Tehát, ha a fenti példában bekapcsoljuk ezt az opciót, akkor a kampány költségkerete 15.000 Ft lehet. A Meta ezután optimálisan tudja elosztani a költségvetését, hogy a legjobb eredményeket érhessük el.

Ez a képlet leegyszerűsíti annak meghatározását, hogy mekkora költségkeretet kell biztosítania az egyes hirdetéssorozoknak. Ahelyett, hogy hirdetéssorozatonként 5.000 Ft-ot költene az algoritmusra, az Advantage Campaign Budget a következőképpen oszthatja el azt egy adott napon:

  • A hirdetéssorozat: 8.000 Ft
  • B hirdetéssorozat  2.000 Ft
  • C hirdetéssorozat  5.000 Ft

Ha a 2. hirdetéssorozat nem teljesít jól, a Meta kevesebbet költhet erre, ellenkező esetben, ha az 1. hirdetéssorozat jobban teljesít, mint a többi, akkor az algoritmus nagyobb összeggel támogathatja a további működését. Ez egy likvid folyamat, amely szinte a tőzsdézéshez hasonlítható a maga pénzorientált szemléletével, mivel az egyes hirdetéssorozatra szánt összeg napról-napra változhat.

Alkalmassági követelmények

Az Advantage Campaign Budget használatához a következők feltételek érvényesek:

1. Legalább két hirdetéssorozat van egy kampányon belül.

Röviden: A hirdetéssorozat az a felület, ahol olyan beállításokat határozhatunk meg, mint a célzás, az ütemezés, az optimalizálás és az elhelyezés. 

2. Ugyanazt a költségkeret-típust fogja használni az összes hirdetéssorozathoz (napi vagy élettartam szinten is).

Röviden: A napi költség megadásával korlátozzuk a rendszert a túlköltekezéstől, ami néhány esetben inkább hátrányos lehet. Az érem másik oldala az élettartamra szóló költségkeret, amely egy előre meghatározott időszakra osztja el a rendelkezésre álló teljes összeget. A Meta megpróbálja egyenletesen szétosztani a ráfordított pénzt az általunk kiválasztott kezdő és záró dátumok között. Az élettartamra szóló költségkeretek egyik előnye, hogy lehetővé teszi a napfelosztás használatát és a hirdetések ütemezett futtatását meghatározott napokra és időpontokra kivetítve.

3. Közös ajánlattételi stratégia.

Röviden: Az ajánlattételi stratégia azt jelenti, hogy a Meta miként licitáljon az aukción. A lehetőségek közé tartozik a legalacsonyabb költség, a költségplafon, az ajánlatkorlát, a célköltség, a legmagasabb érték vagy a minimális ROAS. 

4. A normál kézbesítés automatikusan érvényesül.

Ha olyan hirdetéssorozatokat szeretnénk létrehozni, amelyek költségkeret típusa, ajánlattételi stratégiája, teljesítménycélja vagy megjelenítése szerint különböznek egymástól, akkor hirdetéssorzat költségkereteket érdemes használnunk.

Hogyan kell beállítani az Advantage Campaign Budget-et ?

Fontos, hogy az Advantage Campaign Budget helyes működése érdekében, minimum 2 db hirdetéssorozattal rendelkezzünk a kampányon belül!

- Ha, bekapcsoljuk az Advantage Campaign Budget funkciót, az így fog kinézni:

- Beállíthatunk napi vagy élettartamra szóló költségkeretet is. Ennek a logisztikáját érdemes a fentiek alapján átgondolni.

- A kampányunk célja hatással lesz a lehetőségekre, beleértve az optimalizálást és a megjelenítést. Ezért célszerű tisztázni, hogy mit is szeretnénk elérni a hirdetésekkel. 

- Továbbá a hirdetés összege módosítható és korlátozható az előre meghatározott dátumok között. 

A Metának számos javaslata van, hogy a lehető legtöbbet hozhassuk ki az Advantage Campaign Budget-ből. Ezekből hoztunk nektek párat:

1. A közönség mérete hasonló legyen a hirdetéssorozatok között.

A hirdetők gyakran több hirdetéssorozattal is rendelkeznek egy kampányon belül a hideg és meleg közönség számára. Ez a megközelítés nem ideális az Advantage kampány költségvetéséhez. Minden előrejelzés szerint a költségvetés jelentősebb részét a nagyobb közönségnek osztja majd szét az algoritmus. Ezért, ha be van kapcsolva, akkor a tágabb célcsoportot érdemes előnyben részesíteni és hasonló méretűeket létrehozni minden hirdetéssorozatban.

2. Redukáljuk a menet közbeni változtatásokat.

Amikor új hirdetéssorozatot adunk hozzá kampányunkhoz, kétórás újrabeállítási időszak következik. Ezenkívül a kampánybeállítások bármilyen jelentős módosítása újraindítja a tanulási szakaszt. Az Advantage Campaign Budget a teljes kampányra kiterjedő optimalizálást foglal magában, nem pedig a különálló hirdetéssorozatokat, így a változtatások nagyobb hatást fejtenek ki. Ha mégis módosítani kívánjuk, hajtsuk végre tömegesen a kívánt változtatásokat!

3. Ne szüneteltessük az alulteljesítő hirdetéssorozatokat.

Ez tipikus gyakorlat a hirdetéssorozat költségkeretek használatakor. De ne feledjük, hogy az algoritmus folyamatosan változik. Nincs szükség az alulteljesítő hirdetéskészletek szüneteltetésére, mivel a Meta egyszerűen kevesebbet költ majd rájuk. A szüneteltetés csak összezavarja a komplex optimalizálást.

4. Elemezzük az eredményeket kampány szinten.

Szokjunk le arról, hogy az eredményeket a hirdetéssorozat szintjén nézzük, ugyanis az Advantage Campaign Budget esetén csak az számít, hogy az egész kampány hogyan teljesít.

5. Bízzunk az algoritmusban.

Összességében, ha a kampány költségkeret optimalizálást kívánjuk használni, teljes bizalmat kell fektetnünk a rendszerbe és békén kell hagyni. A megszakítások és korlátozások csak a saját munkánk sikerességét ássák alá hosszú távon.

Összefoglalva

A Facebook Advantage Campaign Budget lehetőséget nyújt a hirdetőknek az optimalizált költség kihasználásra, rugalmas költségvetés-kezelésre és hatékonyabb kampányokra. A rendszer automatikusan elosztja a költségvetést a legjobb eredményeket hozó kampányok között, így maximalizálva a hirdetések termelékenységét. Emellett idő- és energiahatékony megoldást kínál, mivel egyszerre kezelhető több hirdetéssorozat, és az algoritmus automatikusan végzi a szükséges optimalizációkat. 

Forrás: Advantage Campaign Budget best practices