kezdő tipp 2021.03.30., kedd
3 perc

A Facebook a New York University-vel közösen végzett kutatásából (2020) kiderül, hogy 1.8 milliárd ember használ havi szinten valamilyen Facebook csoportot. Ezen felhasználók fele, pedig legalább 5 közösségnek tagja. Hogy miért ennyire mérvadó, egy virtuális társasághoz tartozni?

Az online tér napról napra nagyobb teret kap. Sokak életében első helyen már nem a személyes kapcsolatok, sokkal inkább a “chat-barátok” állnak. Ugyanígy alakul ez a csoportokkal. A közös érdeklődési körű embereknek egyszerűbb és gyorsabb kapcsolódni például egy Facebook csoporton keresztül. A közösséghez tartozás érzése ezzel akár ki is elégítődhet.

Ha ügyes vagy, Te, mint márka tulajdonos ezt remekül ki is tudod használni saját, zárt közösségek felépítésével. Miután kimondottan a TE márkád után érdeklődők vannak jelen a csoportban gondolj csak bele, hogy - mivel célcsoportra már nem is kell szűrnöd - mennyi mindent tudnál közvetlen módon megtudni a vásárlói igényekről.  

 

Csoport vagy üzleti oldal? Mi a különbség? 

Az üzleti profil egy “kirakat”. Sokkal inkább kölcsönöz egy hivatalos megjelenést, ahol  komolyabb témákról, üzleti fejlesztésekről és gyakorlati információkról esik szó. A platform mindenki számára látható, titkok nélkül. Érdemes tisztában lenni vele, hogy az üzleti oldalt kizárólag a márka hivatalos képviselői, megbízott adminisztrátorai kezelhetik, azaz magánszemélyek nem tudnak új bejegyzést megosztani vagy létrehozni a profilon.  Előnye, hogy a Facebook elemzéseket készít az oldalad látogatottságáról, oldalon belüli kattintásokról, amelyekhez könnyen hozzáférhetsz

Egy csoport másképp működik. Elsőkörben említsük meg a 3 fajtáját. Nyitott, zárt és rejtett (ez már nagyon VIP!) A nyitottnál azok is látják a bejegyzéseket, akik nem tagjai a csoportnak. A zárt kategóriánál a csoport keresés alapján megtalálható, de bejegyzéseit csak a tagok láthatják. A rejtett csoport pedig meghívásos alapon működik. 

Ezeket egy rajongói klubnak is nevezhetnénk, ahol kedves vásárlóid gyűlnek össze és indítanak beszélgetést vagy osztják meg tapasztalataikat. A csoportok közvetlenebb hangvételűek egy oldalnál, hiszen a fogyasztóid/felhasználóid lesznek a fő interakciós felek.

A csoportok előnyei

  • Megválogathatod a tagokat. Érdemes használni a funkciót, hogy a belépni kívánó személynek meg kelljen válaszolnia egy vagy több általad feltett kérdést. Ezzel a robotokat, trollokat és az érdektelen tagokat kivédheted. 
  • Egyenes út a vásárlóidhoz. Valószínűleg a csoporttagok a legnagyobb fanatikusaid, akik saját akaratukból tagjai közösségednek (legalábbis reméljük). Ők azok, akik nem restek a szabadidejüket áldozni egy tapasztalat megírására vagy az újonnan érkezőknek válaszolni. 

Rajtuk keresztül lehetőséged nyílik közeli betekintést nyerni a fogyasztók élményeibe a termékeddel kapcsolatban. Figyelj, tanulj, kérj visszajelzést, majd mindezt fordítsd hasznodra! 

  • Növelni tudod az organikus elérésed. A Facebook algoritmusa a hírfolyamban előbb dob fel egy csoportokban közzétett bejegyzést a profilodon megosztottal szemben. 
  • Hosszútávú kapcsolatot építhetsz. Egy égető tény: Az ügyfelek hűségesek maradnak, a velük jól bánó márkákhoz. A rajongóid meghívása ezen zárt közösségekbe és a velük való közvetlen és rendszeres kapcsolatfelvétel bizonyítja, hogy törődsz velük. Így építhetsz felbecsülhetetlen értékű hűséget és bizalmat. Korábbi blogunkban a közösségépítés fontos lépéseiről is olvashatsz.

Néhány poszt ötlet csoportjaidba

  • 5-15-30 napos kihívás. Például ha edzés lehetőséget kinálsz, csinálj egy 1 hetes kihívást, amihez a videókat ingyen elérhetővé teszed. Garantált, hogy lesz akinek megtetszik és előfizetőddé váik.
  • Ajánlj csak a tagok számára elérhető kedvezményeket.
  • Rendszeres üdvözlő posztokat az új tagoknak.
  • Kérdezz-felelek fórumot is tarthatsz, ahol rajongóid kérdéseire válaszolhatsz.
  • Itt bátran közzéteheted a háttérmunkálataid is.
  • Tarts szavazást, hogy milyen tartalmat szeretnének látni tőled követőid. 
  • Előzetes betekintés egy új termékedbe.

Extra tipp: Aki megveszi, megrendeli a terméked ajándékba jár neki csoport tagság, ahol tanácsokat kaphat a felhasználással kapcsolatban. Ezzel az “ingyenes csalogató anyag” ki is van pipálva. 

Posztjaid a csúcsidőre időzítsd! Figyeld meg, hogy melyik intervallumok dübörögnek és oda időzíts. Korábbi blogunkban már esett szó arról, hogy mikorra érdemes a bejegyzéseket ütemezni. 

Forrás: Facebook groups for businesses