A belső hivatkozások olyan hiperhivatkozások, amelyek egy webhely egyik oldalát kapcsolják össze ugyanazon a webhelyen belüli másikkal. Ezek a linkek nélkülözhetetlenek a webhelyen való navigációhoz, a szerkezethez és a linkek arányának (rangsorolási teljesítmény) elosztásához a webhelyen. Segítik a nézőket a webhelyen való navigálásban és az adott webhely információs hierarchiájának létrehozásában.
A kemény munka szinonímája a linképítésnek és a SEO beállításoknak.
Órákig tartó, magas színvonalú koncentrációt igényel, hogy releváns linkeket fejlesszünk ki, amelyek a webhelyünkre, vagy oldalunkra mutatnak. Ez a feladat különösen nehéz lehet, ha valaki még csak most ismerkedik a webes világgal és építené ki márkája hírnevét.
De ne legyünk álszentek, a hibák elkövetése a folyamat része, azonban ha nem tanulsz belőlük, akkor csak hatástalanul dolgozol.
A több mint 20 év alatt, miközben honlapokat építettünk, növeltük azok látogatottságát, SEO forgalmat generáltunk és linképítési stratégiákat alkalmaztunk, számos gyakori hibát gyűjtöttünk össze, amelyekkel már mi magunk is találkoztunk.
1. A horgonyszöveg helytelen használata
A horgonyszövegek a kapcsolatépítés fontos összetevői, akár külső, akár belső. Egyszerűen fogalmazva, a horgonyszöveg egy kattintható szöveg, amely egy másik oldalra mutat.
intuitívabbá és hatékonyabbá teszi a navigációt azáltal, hogy pontosan jelzi, hogy a felhasználó mit fog látni, ha átkattint az oldalra.
Azt is megkönnyíti a keresőrobotok számára, hogy megértsék, miről szólnak az egyes oldalak, és hogyan kapcsolódnak egymáshoz. A nem megfelelő horgonyszöveg azonban káros lehet.
2. Hibás belső linkek
Egy meghibásodott link az üzletedbe kerülhet, akár terméket próbálnak vásárolni, vagy csak feltérképeznék céged tevékenységét. Ezenkívül, ha túl sok működésképtelen link van egyszerre, az ronthatja a keresőmotorok helyezését, és megnehezítheti az új felhasználók számára, hogy megtalálják webhelyed.
3. Túl sok vagy túl kevés link egy oldalon
A belső hivatkozásokkal kapcsolatos egyik leggyakoribb hiba, hogy túl sok vagy túl kevés hivatkozás van egy oldalon. Először is, ha túl sok belső hivatkozást ad egy tartalomhoz, az oldal spam jellegűnek tűnik, különösen, ha kulcsszavakkal tömve vannak. A belső linkelés előnyeinek maximalizálása érdekében a keresőoptimalizálók és a webmesterek gyakran túlzásba esnek ezen a téren.
4. Rossz oldalak kiválasztása linkeléshez
A belső linkstratégia kidolgozásának stratégiai szempontja annak meghatározása, hogy mely oldalakat kell linkelni. A rangsorok etikus manipulálásához a legegyszerűbb módszer több belső hivatkozás létrehozása az egyik webhelyhez, amelyet előkelő helyen szeretnél elérni.
5. Hivatkozások használata no-follow attribútumokkal
A linkeknek két attribútuma van: követés és nem követés. Egyszerűen fogalmazva a „következik” attribútum lehetővé teszi a keresőmotorok számára a linkelt webhely feltérképezését, míg a „nincs követés” attribútum mást jelez. A no-follow attribútum lényegében arra utasítja a keresőmotorokat, hogy figyelmen kívül hagyják az adott hivatkozást.
Tehát, ha belső linkjeid tartalmazzák a rel=nofollow címkét, akkor aktívan megakadályozza, hogy megtalálják az oldalaidat. Ez természetesen csökkenti webhelyed tekintélyét, és megakadályozza, hogy az új oldalak rangsoroljanak a keresési eredmények között. Hatékony használatukhoz figyelembe kell vennie a kövesd: no-follow arányt is. A Google szabványai szerint a no-follow attribútumok a céllinkek eltávolítását eredményezik az internetről.
6. Kilátás az árva oldalakra
Ezek az oldalak nem találhatók, így a keresőmotorok természetesen elkerülik a feltérképezésüket. Akkor találkozhatsz velük, ha korábban létrehoztál egy oldalt olyan szolgáltatásokhoz, amelyeket már nem kínálsz, akkor többé nem lesz hivatkozása arra az oldalra. Ugyanez vonatkozik minden olyan termékre, amely már nincs raktáron, de megvan az oldala; ma már árvák, és semmilyen kapcsolat nem kapcsolódik hozzájuk.
7. Belső linkelés fejléccímkéken keresztül
Egy cikk címsora jelez valamit. Ha közvetlenül egy címsor alatt van szöveg, az általában azt jelzi, hogy a címsor az adott szakaszra vonatkozik. Egy belső hivatkozás segít megérteni a hivatkozás tartalmát és az adott oldalhoz tartozó horgonyszöveget.
8. Átirányítási láncok és hurkok
Az átirányítások azok az események, amelyek áthelyeznek téged egyik oldalról a másikra. Az átirányítások hurkokat okozhatnak, lelassíthatják webhelyed, és megzavarhatják a keresőmotorokat. Ez egy módja annak, hogy a webhelyed látogatóit és keresőmotorjait az eredetileg kért URL-től vagy weboldaltól eltérő URL-re vagy weboldalra küldjék. Ez hasonló a forgalom másik célállomásra történő átirányításához. Hasznos lehet átirányításokat létrehozni egyik oldalról a másikra. Ha azonban helytelenül csinálod, súlyosan rontja a felhasználói élményt, és károsíthatja a rangsorolását.
Összefoglalva
A weboldalad esetében először is győződj meg róla, hogy a horgonyaid változatosak, és nem használsz pontos egyezésű címszavakat, és ez már egy jó kezdet. De még rengeteg apró folyamat és munkafázis vár rád, ha valóban nagyot ugranál előre a SEO ranglétráján. Ne feledd, javítani mindig lehet és kell is. A tökéletesség helyett a felhasználhatóságra törekedj!
Bizonytalan vagy a következő lépésben? Vedd fel velünk a kapcsolatot!
Forrás: Link building mistakes